Júlia Koľajová z YIT: Pre ľudí je dôležité, s kým spájajú svoje meno a know how

0
Júlia Koľajová z YIT: Pre ľudí je dôležité, s kým spájajú svoje meno a know how

„Imidž stavbárov na Slovensku nie je veľmi pozitívny,“ hovorí Júlia Koľajová, HR manažérka developerskej spoločnosti YIT. Ako hosť sa zúčastnila podcastu Očami HR, ktorý vedie Janka Sliacka.

Júlia hovorí, že najprv študovala psychológiu, ale po škole zistila, že ju baví niečo dynamickejšie, a tak na začiatku zvolila prácu v personálnych agentúrach, Poštovej banke a nastal čas sa posunúť…

V YIT sa posunula do mužského sveta

„Keď som hovorila známym, že idem do developerskej firmy, tak mi povedali, že to je ťažký biznis, ale nerozumela som, o čom hovoria. Až keď som nastúpila do firmy, tak som začínala spoznávať prostredie, a zistila som, že image stavbárov na Slovensku nie je veľmi pozitívny. Je pravda, že ten spôsob, akým developerské spoločnosti v dávnejších časoch pôsobili v biznise, nebol v poriadku, čo sa týka etických princípov, vyplácania ľudí alebo v prístupe k pamiatkam, ktoré radšej zbúrali, aby mohli postaviť niečo nové… Ale myslím si, že sa to dosť mení a že sa prostredie kultivuje a verím, že aj vďaka tomu, akým spôsobom pôsobíme na trhu my,“ hovorí Júlia.

Je budovanie značky to najdôležitejšie vo vašej práci?

„Budovanie značky je veľká časť práce a súvisí s transformáciou firmy, kde sa z malej stavebnej firmy, ktorú kúpili Fíni, začali budovať veľkú modernú spoločnosť. Prešli sme obdobím, že kandidáti nemali záujem ísť k nám pracovať, najmä zo sektorov mimo stavbáriny. Museli sme urobiť kus práce, aby sme vybudovali brand. Myslím si, že naša pozícia je už iná a môžeme si vyberať zamestnancov, lebo to je to najväčšie bohatstvo, čo firma má, schopnosť HR pritiahnuť talenty do firmy,“ zdôrazňuje.

Vďaka čomu sa to podarilo?

„Myslím si, že je to o hodnotách. Pre ľudí je dôležité, pre koho pracujú, s kým spájajú svoje meno a know how. A tým, že naše hodnoty sú založené na transparentnosti, férovosti, etických princípoch, tak si myslím, že toto priťahuje ľudí, ktorým záleží na hodnotách. Vnímaju, že cez prácu vieme kultivovať a nastavovať zrkadlo politike a inštitúciám,“ hovorí Júlia.

Ako sa to v YIT dostáva do praxe?

„Hlavnú rolu zohráva jednoznačne leadership a top manažment, lebo od nich sa mindset dostáva do celej firmy. Top manažment zladený v hodnotách urobí veľmi veľa. Tiež podpora projektov – v rámci HR vymýšľame koncepty, ako ľuďom priblížiť hodnoty, každý rok máme program, kde sa snažíme vtiahnuť zamestnancov, a interaktívne implementovať nejakú hodnotu. Teraz sa venujeme spätnej väzbe. Nie je to o tom, dať spätnú väzbu, ale ako si ju dať, aby bola dobre prijatá. Mali sme koncept ambasádorov a veľmi dobre to zafungovalo,“ spomína Júlia. V YIT zaškolili vlastných ľudí v rámci tímov a zamestnanci veľmi ocenili, že neprišiel niekto cudzí,“ vysvetľuje.

Vo firme majú hlas aj zamestnanci

Ľudí zapájajú aj do rozhodovacích procesov. „Mali sme projekt lepšie YIT – zaviedli sme platformu, kde mohli zamestnanci dávať podnety – čo sa im vo firme nepáči, či už pracovných podmienok, komunikácie, prístupu k informáciám. A boli sme prekvapení, čo reálne trápi našich kolegov. Manažment dal záväzok, že tie témy, ktoré získajú najviac hlasov, budú riešiť. Jedna z tých tém, ktorá by nás nikdy nenapadla, boli ochranné pracovné pomôcky,“ opisuje Júlia.

Vo videu sa ďalej dozviete:

  • Ako sa v praxi prejaví spätná väzba?
  • Na čom stavajú firemnú kultúru a aké percento angažovanosti zamestnancov má YIT.
  • Ako unikátne poňali tému firemného dobrovoľníctva.
  • Je zaujímavé pre kandidátov pracovať pre ich spoločnosť?
  • Ako prebieha tréningový program pre študentov.
  • Aká je forma benefitov pre zamestnancov.
  • Aké je zastúpenie žien vo firme a platové podmienky.
  • Ako riešia problémy so sexuálnym obtažovaním.
  • Čo je jej srdcovým projektom a stál aj za náročnú rekonštrukciu.

žiadne príspevky na zobrazenie