Koľko skutočne stoja influenceri?

0
Koľko skutočne stoja influenceri?
influencerka

Čo myslíte, koľko zarábajú influenceri? Ak si pozriete tabuľku nižšie, budete asi prekvapené, od koľkých followerov sa už začínate považovať za influencera?

Rozdelenie do kategórií podľa počtu followerov

Počuli ste už o slove nanoinfluencer? Tak sa nazýva najnižšia kategória, ktorá začína už od počtu 500 followerov. Je zaujímavé, kto sa dnes už považuje za influencera. Ak si teda už pri 500 followeroch môžem pýtať 100€ za post, tak je to veľmi dobrý biznis.

Pozrite sa teda na tabuľku, koľko vlastne stoja influenceri. Prieskum bol robený v zahraničí od januára do marca tohto roku.

koľko stoja influenceri
koľko stoja influenceri

Čoraz viac času na sociálnych sieťach

Táto oblasť „marketingu“ zarába na rozvoji technológií. Ľudia trávia čoraz viac času na sociálnych sieťach. A značky tak objavili influencerov, a tí to hromadne využívajú. Ťažké je potom zistiť, či ide o úprimnú pochvalu kvalitného produktu, alebo iba o peniaze. Väčšinou o to druhé.

Na Facebooku sme natrafili na skupinu marketérov, ktorá vyjadrila názor na vplyv a efektivitu influencerov.

Čo si o tomto trende myslia marketéri?

Martin Rajec: Influencer nie je reklamný placement. Ale partner, ktorého vieš rozumne využiť v rámci kampane. Prínos je, že si oslovil aj jeho cieľovku, jeho spôsobom. To už je na šikovnosti markétera, ako si odôvodní jeho využitie. Ale vieš to prepočítavať cez cpm, cpc, cpv, ctr.. čokoľvek.

Baška Ščurková: Podľa mňa sú influenceri skvelý nastroj, vychádzam z mojich skúseností práce s nimi a aj skúsenosti ako spotrebiteľa. Napriek tomu, že som s nimi dosť pracovala, som sa v súkromí nechala ovplyvniť a kúpila si dosť vecí, ktoré by som inak nevyhľadávala. Tiež majú podľa mňa dobrý edukatívny charakter, vedia byt efektívni pre brand awareness, ale je to veľmi individuálne, záleží od konkrétneho jedinca.

Prečítajte si aj článok ako svet Instagramu ovládli cleanfluenceri

Martin Kollár: Podľa mňa tá prvá kategória je úplne mimo. S takou základňou nedokáže mať reálne výtlak hodný tej odmeny. A celkovo v druhej a tretej kategórii sú veľké skoky a tie zase nereflektujú ten rozdiel. A najpodstatnejšia vec je vyberať influencera k produktu a hodnotám značky a nie podľa počtu followerov.

Paulína Kuricová: Mne je veľmi smiešne, ako sa niektorí influenceri, resp. firmy, ktoré ich platia, vrhajú do všetkého možného a v konečnom dôsledku si to, čo promujú, navzájom odporuje. Napr. ľudia, ktorí zarábajú na fashion veciach a zrazu začnú byť prudko eko, bio… a podobných protikladov je veľa. Odpromujem všetko, za čo mi zaplatia, hlava nehlava, ale vytráca sa tá podstata, že ten človek je s nejakým produktom spokojný, preto ho odporúča iným… ale ja som asi veľmi naivná, že by to tak malo fungovať :D

Zdroj: https://www.facebook.com/groups/marketeri/

žiadne príspevky na zobrazenie