Kristína Cichý Kováčiková: Ako si vyplniť profil na Linkedine, aby ste urobili dobrý prvý dojem?

0
Kristína Cichý Kováčiková: Ako si vyplniť profil na Linkedine, aby ste urobili dobrý prvý dojem?

Ďalší z podcastov Akčných žien sme sa zhovárali s odborníčkou na LinkedIn, Kristínou Cichý Kováčikovou. Kristína je Bratislavčanka, ale vydala sa do Prešova. Už 15 rokov pracuje v headhunterskej agentúre, venuje sa sieti LinkedIn a v rozhovore nám prezradila, na čo nám slúži sieť LinkedIn a ako môžete získať cenné kontakty práve vďaka nej.

S Kristínou sa rozprávala moderátorka Lucia Hurajtová.

Na čo je dobrý LinkedIn?

Každý, kto niečo hľadá, napríklad prácu, nájde ju aj na LinkedIn, čo bol aj prvý účel. Pretvoril sa na to, že je to skvelá platforma na vzdelávanie a prepájanie klientov, a nájdete tam biznisové príležitosti. Spája ľudí, ktorí by inak nemali príležitosť sa k sebe dostať.

Napríklad, bežne nemáte možnosť dostať k nejakému CEO spoločnosti, len cez sekretárku, ale vďaka LinkedIn ho takto môžete priamo osloviť. Kristína má za sebou 7 rokov spájania ľudí. S nadšením sleduje, keď sa ich klienti, ktorí by sa inak nestretli, stretávajú na ich eventoch a potom sa spoja na LinkedIne.

Je určený pre vysokoškolákov?

„Určite nie. Nezáleží na titule, vzdelaní, ale skôr na profesiách,“ hovorí Kristína. Kedysi tam boli iba manažéri, developeri a HR. „Nájdete tam aj kuchárov, ktorí komunikujú svoju značku. Záleží na tom, čo chcete povedať svetu. Tá cesta sa nájde, len to treba správne uchopiť, a to je to, v čom pomáhame klientom,“ opisuje Kristína.

„Niektorí vravia, že v našom odvetví to nefunguje, ale máme napríklad záhradnú architektku, alebo človeka, čo vyrába perá, je to dobrý spôsob prezentovať a budovať svoju značku, aby ste oslovili svoju cieľovú skupinu zákazníkov,“ hovorí Kristína.

Sú tam aj aktívnejšie profesie, ako obchodníci, copywriteri, ľudia, čo píšu, a častokrát majú nádherné posty. Nájdete tam ľudí, ktorí riešia konzultačné činnosti, či poskytujú vzdelávacie aktivity.

 

Dajú za z LinkedInu zistiť aj štatistiky?

Pre zamestnávateľa je napríklad podstatná skutočnosť, že keď ľudia prídu do ich firmy z LinkedInu, ostanú v jeho firme o 40% dlhšie, ako keď prídu z inej platformy, a znamená to, že dlhšie sledujú firmu ako zamestnávateľa. Vidia firemnú kultúru, vidia firemný profil a ako spoločnosť komunikuje. Ak sa obsah páči zamestnancom a je vidno, že kooperujú a dávajú najavo, že sú spokojní, všimne si to aj potenciálny zamestnanec.

Prvý kontakt so zamestnávateľom býva väčšinou pasívny, je preto dobrým krokom nahrať video, aby sa vytvoril vzťah s pracovníkom HR. Ak sa budete prezentovať na LinkedIne, budete mať výhodu potom na osobných stretnutiach, hovorí Kristína.

Pozrite si aj rozhovor so Zorou Czoborovou

Čo by mal obsahovať profil?

Fotografia je prvým kontaktom. Veľa ľudí ju nemá, čo je škoda, lebo vám ostane len koliesko so sivým obrázkom. Kristína radí, že by ste mali mať profesionálnu fotografiu, ktorá je niečím unikátna – výraznejšiu farbu oblečenia, rúžu, či okuliare. Cover photo by mala byť rovnaká ako majú ostatní zamestnanci vo vašej firme. Alebo si tam môžete dať svoje hodnoty, čo máte radi. Headline je vlastne motto – jednou vetou opíšete, čo chcete a čo robíte, je to konkurenčná výhoda oproti iným kandidátom. Kristína vraví, že môžete uviesť aj to, akým spôsobom riešite klientov. Je dobré vyhnúť sa generickým slovám. Je to pár slov, ktoré sú viditeľné. Keď používate aplikáciu, môžete využiť aj viac znakov.

Časť s názvom about alebo summary je dôležité vyplniť. „Týchto pár riadkov by malo byť zaujímavých, aby si človek chcel rozkliknúť váš profil,“ hovorí Kristína. Čo je váš cieľ, napríklad, keď hľadáte ľudí do podcastov. A môžete si popridávať aj kontakty na seba, aby vás človek ľahšie našiel, radí ďalej. „Ak hľadáte prácu, vyplňte si to, je to dôležité pre kľúčové slová. Je dobré túto časť vyšperkovať, aby bola zaujímavá,“ dodáva Kristína.

Časť pracovné skúsenosti. Veľa žien sa pýta, či je dobré uviesť aj materskú dovolenku. Žena môže napísať, čo sa naučila na materskej dovolenke. Napríklad uviesť timemanagement, organizáciu práce, hovorí Kristína. Vtedy dá signál, že je ženou, ktorá sa vie predať. Kristína odporúča, aby sme v profile uviedli aj materskú dovolenku, inak to vyzerá ako diera v životopise. Aj tak sa vás na to môže budúci zamestnávateľ opýtať, hovorí Kristína. Tip od nej znie – napíšte o tom spôsobom, ktorý zaujme.

V rozhovore nám ešte prezradila:

  • Prečo si pridávať aj ľudí, ktorí sú neznámi?
  • Ako osloviť klienta alebo potenciálneho zamestnávateľa?
  • Ako si vytvárať značku
  • Kedy sa treba zamyslieť, komu píšem a či som relevantný človek
  • Ako tvoriť obsah na LinkedIne
  • Ako si zadeliť čas medzi sociálne siete

Pustite si náš podcast!

žiadne príspevky na zobrazenie