LEGO vychádza v ústrety autistom a vznikla už aj stavebnica pre slabozrakých

0
LEGO vychádza v ústrety autistom a vznikla už aj stavebnica pre slabozrakých
Image by <a href="https://pixabay.com/users/vika_glitter-6314823/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4525098">Victoria</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=4525098">Pixabay</a>

V apríli, pri príležitosti Mesiaca povedomia o autizme, začala spoločnosť LEGO spolupracovať s organizáciou KultureCity, aby boli obchody pre všetkých milovníkov stavebnice LEGO prístupnejšie.

V oficiálnom videu LEGO Group výkonná riaditeľka KultureCity Uma Srivastava informovala o spolupráci ich neziskovej organizácie s LEGO House v Dánsku a obchodmi v Severnej Amerike.

„KultureCity je nezisková organizácia zameraná na zmyslové začlenenie a dostupnosť,“ povedala Uma Srivastava. Trénujeme zamestnancov, aby boli viac empatickí k tým, ktorí majú zmyslové potreby, ktoré sa môžu líšiť od človeka k človeku.”

KultureCity prichádza s úplne novým komplexným školením zamestnancov vo všetkých oblastiach. Zabezpečuje, že každý obchod LEGO ponúka „zmyslové tašky“ vytvorené tímom výskumných odborníkov a neurodivergentných vývojárov.

„Zmyslové vrecúška zahŕňajú slúchadlá na zníženie hluku, vizuálnu kartu, ktorá pomáha jednotlivcom lepšie komunikovať, tri rôzne typy nástrojov na pohyb, okuliare na redukciu stroboskopu – tie pomáhajú odfiltrovať ostré svetlá – a VIP šnúrku,“ vysvetlila Srivastava. „Tieto veci pomáhajú personálu lepšie identifikovať, že má niekto zmyslové potreby.”

Image by M W from Pixabay

Každý človek sa chce cítiť ako súčasť komunity

Duanys, vedúci predajne LEGO v známej budove Flatiron v New Yorku, povedal, že už vidí, ako iniciatíva na preškolenie predavačov zmenila nákupné skúsenosti zákazníkov.

„Školenie KultureCity nám umožnilo stretnúť sa s našimi zákazníkmi tam, kde sa práve nachádzajú,“ povedal Duanys. Možno tam stojí niekto, kto si nie je istý, či vstúpi do obchodu LEGO, ale teraz bude odvaha vstúpiť vyššia.”

„Je toho toľko, čo môžete urobiť,“ hovorí Liam, fanúšik LEGO, ktorý si už stihol vychutnať nový zážitok z nakupovania. Existujú neobmedzené možnosti.”

Sean, celoživotný zákazník LEGO, povedal, že tieto opatrenia by mu zmenili život, keď bol ešte dieťa. Každý človek sa chce cítiť ako súčasť komunity, každý chce mať pocit, že verejný priestor je pre neho,“ povedal Sean.

„Ak prechádzam nejakým ťažkým momentom a cítim, že bojujem, viem, že niekomu v obchode môžem dôverovať a že je vzdelaný, chápavý a ochotný pomôcť. A tento pocit sa nedá ničím nahradiť.“

Prečítajte si aj rozhovor s manažérkou LEGO: Dajte dieťaťu radšej menej času, ale kvalitného

LEGO sa nebojí dávať svoje peniaze tam, kde to treba

Tento rok program LEGO Foundation’s Play for All Accelerator vyplatil viac ako 11 miliónov dolárov vo forme grantov piatim organizáciám, ktoré sa zameriavajú na vývoj inovatívnych hračiek, produktov a služieb pre neurodivergentné deti na celom svete.

Gina Gómez de la Cuesta – klinická psychologička a zakladateľka organizácie Play Included – povedala, že vplyv financovania LEGO je obrovský.

Učenie sa hrou, špeciálne navrhnuté pre praktické potreby našej komunity, povzbudzuje neurodivergentné deti, aby posilnili spoluprácu, komunikáciu a zručnosti pri riešení problémov,“ uviedla Gómez vo vyhlásení spoločnosti.

„Poskytuje tiež príležitosť pre školy, aby podporili sebadôveru v diverzite a postavili sa smerom k základnej zmene, ktorá je potrebná pre inkluzívnejší svet, ktorý oslavuje a umožňuje našu jedinečnosť.”

Image by Semevent from Pixabay

LEGO je už roky lídrom v prístupnom hraní

Ich najnovšie snahy o sociálne začlenenie sa ukazujú napríklad pri hromadnej výrobe súprav LEGO Braillových kociek pre nevidiacich alebo slabozrakých.

„Bola to fantastická cesta v spolupráci s deťmi, rodinami a odborníkmi z celého sveta na vývoji balíkov produktov a aktivít,“ povedal Rasmus Løgstrup, hlavný dizajnér LEGO kociek v sérii LEGO Braillovo písmo.

„Vieme, že toto je silná platforma pre sociálne začlenenie a nemôžeme sa dočkať, kedy budú rodiny kreatívne a budú sa spolu hrať s Braillovým písmom.“

Content creator Anthony S. Ferraro, ktorý je tiež nevidiaci, nedávno zdieľal TikTok video o radosti z používania stavebnice LEGO. Pomocou LEGO totiž necháva odkazy pre svoju manželku a tiež vďaka nemu učí svoju dcérku Braillové písmo.

„Nechápete, aké je to epické,” povedal Ferraro, keď sa prehrabával cez misky LEGO kociek. Celý život som sa chcel takto hrať.”

https://www.tiktok.com/@asfvision

Zdroj: https://www.goodgoodgood.co/articles/autism-friendly-lego-stores-accessibility

žiadne príspevky na zobrazenie