Livia Wang sa podelila o to, ako piatimi krokmi vybudovať impérium

0
Livia Wang sa podelila o to, ako piatimi krokmi vybudovať impérium

Dostať malý startup do medzinárodných výšin je mimoriadny výkon, ale Livia Wang to zvládne za jeden deň.

Livia Wang o sebe hovorí, že je lovkyňa pokladov. Ako šéfka značky Access Corporate Group trávi Wang svoje dni hľadaním pokladov (rôznych druhov podnikania). Niektoré dni k nej prichádzajú podnikatelia, ktorí hľadajú investície, aby sa mohli rozšíriť a expandovať do zahraničia.

Iné dni ich hľadá prehľadávaním sociálnych sietí a využívaním spotrebiteľského prieskumu, aby našla neobjavené drahokamy. Vo svojich najlepších dňoch na ne náhodne narazí, ako napríklad v prípade Thalissi, španielskej kozmetickej značky, ktorá vyrába telové sérum spa-grade.

Hľadajú produkty, ktoré zlepšia život

„Vždy hľadáme produkty, ktoré zaplnia biele miesto na trhu, vyriešia problém alebo zlepšia život. Viete, že ste našli dobrý produkt, keď ho nemôžete prestať používať a hovoriť o ňom,“ hovorí Livia Wang z Číny, kde teraz žije, po tom, čo sa v roku 2008 presťahovala do Austrálie, kde študovala public relations.

Prečítajte si: Rozhovor so Zuzanou Zamborskou: Za posledných 10 rokov vzrástol počet ženských anjelských investorov o 100%

Foto: Joe Chan, facebook.com

Práve v Austrálii Wang v roku 2017 spustila firmu Access Corporate Group s tromi obchodnými partnermi. Odvtedy sa spoločnosť spravujúca značku rozrástla na 30 podnikov, celosvetovo zamestnáva 1 500 ľudí a ročne osloví 10 miliónov spotrebiteľov. Rovnakým spôsobom, akým rozvíjala svoje vlastné podnikanie, Wang priviedla miestnu značku Aussie na svetovú scénu.

„Všimnúť si startup s globálnym potenciálom si vyžaduje dôkladný výskum, ale v skutočnosti je to silný pocit,“ hovorí Wang. „Keď uvažujeme o investovaní do podnikania, vžijeme sa do situácie spotrebiteľa a pýtame sa, či by sme si produkt kúpili a či by sme ho odporučili priateľovi.“

Ak je odpoveď na tieto otázky áno, Wang vie, že je na dobrej ceste. Objavovanie obchodného zlata je uspokojujúci pocit. „Je to zmes naplnenia, šťastia a hrdosti, ako aj hladu prejsť ďalšiu míľu,“ vysvetľuje Wang, ktorá presne tieto emócie pociťovala v roku 2017, keď objavila kozmetickú značku Vida Glow.

Pomáha s preniknutím na svetový trh

Wang sa spojila s Vida Glow, keď bol podnik „naozaj malý“ a snažil sa preniknúť na trh s doplnkami v Číne. Dnes je Vida Glow svetoznámou značkou, ktorá predáva jednu jednotku svojho dnes už ikonického prírodného morského kolagénu každé štyri sekundy. Wang pomohla vybudovať Vida Glow na impérium, ktorým je dnes, finančnými investíciami, poskytovaním logistickej, technickej a skladovej podpory a preniknutím na globálny trh pomocou svojich kontaktov.

„Odkedy sme začali spolupracovať s Liviou v roku 2017, Vida Glow zaznamenala exponenciálny rast, najmä vďaka nášmu úspechu v Číne,“ priznáva spoluzakladateľka Vida Glow Anna Lahey. „Livia veľmi dobre rozumie čínskemu trhu a podelila sa s nami o svoje dôverné znalosti potrieb a trendov spotrebiteľov. Vieme, že silná autenticita značky a jej DNA sú nevyhnutné pre úspech značky.“

Okrem Vida Glow spolupracuje Wang s kozmetikou Napoleon Perdis, organickou detskou kozmetikou Lovekins, vínami Robert Oatley, aktívnym oblečením Doverist a kávou Eimele metabolizmus, ktorú Wang pije každé ráno. „Teraz sme v Číne predali dva milióny kusov produktov Eimele,“ hovorí Wang, ktorá si po káve pustí tanečnú rutinu na YouTube a potom začne svoj pracovný deň vzájomných stretnutí. „Zvyčajne absolvujem 15 stretnutí denne – to nie je zdravé, potrebujem to obmedziť. Ale… čerpám z nich inšpiráciu.“

Prečítajte si: Ľubica Gubová z Visa Slovensko: Naším cieľom je rozprávať o téme žien podnikateliek

5 podnikateľských rád

Livia Wang, zdroj: linkedin.com

Na svojich stretnutiach sa Lidie Wang často pýtajú na podnikateľské rady. Zakaždým dáva rovnakú odpoveď: „V podnikaní je toľko výziev, že v tom musíte byť dlhodobo. Musíte skutočne milovať to, čo robíte, a byť pre svoju prácu nadšení. Nemôžeš to predstierať.“

Ako to už chodí, Wangovou vášňou je hľadanie pokladov – a ona je mimoriadne dobrá v hľadaní skrytých drahokamov a leštení ich na cenné aktíva.

1. Opýtajte sa základnú otázku

„Podnik nie je ničím bez produktu. Opýtajte sa sami seba, čo váš produkt ponúka, čím sa odlišuje, a ako váš produkt vyrieši problém, pomôže ľuďom alebo urobí svet lepším miestom. Posledná vec, ktorú svet potrebuje, je ďalší produkt, takže ak ho plánujete uviesť na trh, mali by ste ho urobiť dobrým,“ radí Wang. „Nesnívaj v malom, snívaj vo veľkom. Urobte dojem! Robte dobro! Zmeňte svet!“

2. Dajte zákazníka na prvé miesto

„V konečnom dôsledku podnikanie nie je o zisku a strate, ale o ľuďoch. Namiesto na čísla by sa podnikatelia mali zamerať na spotrebiteľský dopyt. Všetko, čo robíte, by malo byť orientované na spotrebiteľa.“

3. Zabudnite na odpad

„Jednou z najväčších chýb, ktoré podnikatelia robia, je poskytovanie krásnej, odborne navrhnutej prezentácie, ktorá analyzuje trh a predstavuje obchodný prípad, no nepredstavuje výnimočný produkt. Ak sa vám nepodarí zabezpečiť investíciu, nepokračujte vo vylepšovaní prezentácie, pracujte na svojom produkte.“

4. Buďte sami sebou

„Vyzývam všetkých podnikateľov, aby boli sebavedomí, autentickí a down-to-earth. Ak sa snažíte byť niečím, čím nie ste, investori to uvidia.“

5. Berte biznis ako manželstvo

„Ak skutočne veríte vo svoje podnikanie, mali by ste hľadať investičného partnera rovnakým spôsobom, akým by ste hľadali manžela alebo manželku. Musí to byť vzájomné partnerstvo s transparentnosťou a rovnosťou.“

Zdroj: marieclaire.com.au

žiadne príspevky na zobrazenie