“Sme výrazne limitovaní. Počet farmaceutov na Slovensku môže rásť len tým, že výjdu zo škôl,” hovorí Magdaléna Vrťová, HR riaditeľka lekární Dr. Max. Do svojho podcastu Očami HR si ju pozvala Janka Sliacka.
Za posledné roky získal Dr. Max ocenenia (tri prvé miesta, dve druhé a jedno tretie miesto) ako Naj Zamestnávateľ v kategórii Lekárska a zdravotná starostlivosť. Ako to Magdaléna vníma, že stále obsadzujú prvé miesta?
“Zo začiatku nás bolo v tejto kategórii menej a počet zamestnávateľov rastie a rastie aj konkurencia. Ako HR-istka však hovorím, že je to len dobre, lebo v sektore zdravotnej starostlivosti, keď rastie počet solídnych zamestnávateľov, motivuje nás to viac na sebe pracovať,” hovorí Magdaléna.
Prečo je dôležité vyhrávať takéto ankety?
“Pretože je verejná a nevieme ovplyvniť, kto za nás bude hlasovať,” zdôvodňuje. Úspech, že sú v prvej trojke, pripisuje aj tomu, že sú najväčším zamestnávateľom. Majú možnosť osloviť veľký počet zamestnancov, ale snažia sa pracovať a poskytovať mu starostlivosť, aby boli motivovaní za nich klikať. Faktorom je aj to, že značka Doktor Max je na Slovensku dosť známa. Taktiež nestále pracujú aj na zákazníckej skúsenosti. Tieto všetky veci zvyšujú povedomie o Dr. Max.
Čo znamená spokojnosť zamestnancov?
“Ja by som to nazvala starostlivosť, ktorá je jednou z našich šiestich hodnôt, ktorými sa riadime,” odpovedá Magdaléna. A aj náplň práce farmaceuta je vlastne starostlivosť. “Snažíme sa vychádzať v ústrety nášmu zamestnancovi a poskytujeme mu celé spektrum benefitov a podpory,” dodáva.
Ak by som chcela, aby náš zamestnanec poskytoval vysokú starostlivosť pacientovi, tak by malo byť o neho dobre postarané.
“Máme benefitovú kafetériu, lebo čoskoro budeme mať 400 lekární na Slovensku. Daný počet prináša nielen výhody, ale i výzvy. Tým, že pôsobíme na celom Slovensku, typické benefity alebo služby, ktoré sú v Bratislave, nevieme zabezpečiť na celom Slovensku a treba za nimi cestovať, alebo zdravotná starostlivosť sa poskytuje len vo väčších mestách. Každý zamestnanec si vyberie svoj benefit.”
Najobľúbenejšie je vzdelávanie
“Prispievame na DDS, športové aktivity, venujeme sa uznaniu, upozorňujeme na ľudí, ktorí sa správajú podľa našich hodnôt, set darčekov pri rôznych príležitostiach, potom je to cez komunikáciu, cez organizáciu stretnutí, regionálnych alebo celoštátnych, cez teambuildingy…,” hovorí Magdaléna. Pre zamestnancov majú aj program vzdelávania – pre zamestnancov organizujú prednášky a webináre. Benefit vzdelávania je u zamestnancov najviac cenený.
Väčšina zamestnankýň sú ženy
Magdaléna rozpráva o výbere povolania. “Väčšina našich zamestnankýň v lekárňach v Dr. Max sú ženy. Hodnota starostlivosti sa prisudzuje práve ženám. Sme spoločnosť, keď sa stále viac od žien očakáva, starostlivosť o rodinu, o domácnosť… Ovplyvňuje to aj následný výber povolania,” hovorí Magdaléna. Veľa zamestnankýň majú na materskej dovolenke. Máloktoré ženy sa vracajú aj po materskej, nakoľko ide aj o prácu cez víkendy a dvanásťhodinové služby.
V rozhovore sa ešte dozviete:
- Čo im v rámci HR nevyšlo.
- Ako pociťuje podporu verejnosti.
- Aký je employer branding v ich spoločnosti.
- Aké má skúsenosti s LinkedInom.
- Ako je Dr. MAX vnímaný verejnosťou.
- Aká dôležitá je úloha farmaceutov.
- Či robí aj “dvanástky”.