Mária Harvaníková: Získala som nadhľad a zároveň som začala vnímať prepojenie jednotlivých oblastí marketingu

„Odporučila by som ho jednoznačne každému, kto má záujem rozvíjať svoje poznatky v oblasti online marketingu,“ hovorí o štúdiu na Digitálnej Univerzite Mária Harvaníková. Už ôsmy rok vedie vlastnú personálnu agentúru PRO Business Solutions s.r.o. a v rozhovore nám prezradila, čo ju posunulo v kariére.

Aký bol hlavný dôvod, že ste sa prihlásili na Digitálnu Univerzitu?

Sme malá personálna agentúra a ako majiteľ každej menšej firmy, venujem sa aj propagácii firmy, budovaniu značky, spravujem firemný web a firemné stránky na sociálnych sieťach. Keď som zaregistrovala inzerciu štúdia na Digitálnej Univerzite, okamžite ma témy štúdia oslovili a videla som tu potenciál inšpirácie pri spomínaných aktivitách.

Ako by ste opísali svoje štúdium? Ktorú formu ste si vybrali a prečo?

Najskôr som sa prihlásila na prezenčnú formu štúdia. Avšak pre pandémiu boli viaceré opatrenia, napr. nosenie rúšok v interiéri, pre ktoré bolo pre mňa jednoduchšie absolvovať prednášky v pohodlí domova (prednášky boli počas celého dňa). Dokonca viacero prednášok bolo možné absolvovať kvôli opatreniam iba online. Táto forma mi však veľmi vyhovovala a ak by som mala štúdium absolvovať ešte raz, zvolila by som túto formu.

Ako ste boli spokojná s obsahom štúdia?

S celým štúdiom som bola veľmi spokojná – týka sa to nielen jednotlivých tém prednášok, ale aj samotných prednášajúcich, ktorí boli špičkovými odborníkmi na danú oblasť a v neposlednom rade aj so systémom štúdia. Po každej prednáške bolo potrebné vypracovať domácu úlohu, v ktorej bolo potrebné aplikovať získané poznatky. K danej téme bolo možné zadávať dodatočné otázky, ktoré boli priebežne zodpovedané.

Tím PRO Business Solutions, s.r.o.

No a na záver sme vypracovávali samostatný projekt, pri ktorom sme sa sústredili na jednu oblasť, u mňa to bola SEO. V rámci tohoto projektu som optimalizovala webstránku personálnej agentúry PRO Business Solutions s.r.o., ktorú vediem.

Koľko času vám štúdium zabralo? Bolo štúdium náročné?

Musím povedať, že štúdium na Digitálnej Univerzite nie je jednoduché a zaberie naozaj veľa času. Nejde iba o 16 sobôt prednášok, ale aj čas strávený vypracovávaním úlohy, následne na záverečnom projekte a v neposlednom rade prípravou na záverečnú skúšku.

Čo bolo pre vás to najnáročnejšie a čo vás najviac bavilo?

Samozrejme, niektoré témy, s ktorými som už mala skúsenosť, mi boli bližšie. Pre mňa boli rozhodne najzaujímavejšie témy budovania značky, SEO, tvorba videí a témy týkajúce sa sociálnych sietí Facebook a Linkedin.

Aké benefity vám štúdium prinieslo?

Komplexnosťou jednotlivých prednášok som získala nadhľad a zároveň som začala vnímať prepojenie jednotlivých oblastí marketingu. V rámci každej jednej prednášky som si vždy našla informácie, ktoré ma buď inšpirovali, prípadne mi pomohli danú oblasť pochopiť, či robiť jednotlivé kroky lepšie alebo inak ako doteraz.

Používate znalosti z Digitálnej Univerzity aj teraz vo vašej práci?

Jednoznačne (úsmev). Navyše, ako študent mám neobmedzený prístup k záznamu z prednášok a plánujem sa k niektorým ešte vrátiť a aplikovať aj v budúcnosti.

Komu by ste toto štúdium odporučili?

Štúdium na Digitálnej Univerzite je vhodné pre začínajúcich marketérov, aby získali prehľad. Je vhodné aj pre skúsenejších marketérov, ktorí sa špecializujú na určité činnosti, aby získali nadhľad. Je vhodné pre zamestnancov, ale aj pre majiteľov menších firiem. Odporučila by som ho jednoznačne každému, kto má záujem rozvíjať svoje poznatky v oblasti online marketingu – nájde tu všetky aktuálne dostupné informácie, podané prehľadne a špičkovými odborníkmi.

Skúste dať tri rady ženám, ako uspieť v marketingu.

Som presvedčená, že ak chce ktokoľvek uspieť v čomkoľvek, nie iba v marketingu, je na začiatok potrebné mať cieľ, ktorému veríte. Následne je potrebné pre dosiahnutie cieľa urobiť maximum – to, čo je maximum, závisí samozrejme od samotného cieľa. A po tretie, je potrebné nevzdávať sa pri prvom, druhom, x-tom neúspechu, nenechať sa odradiť, ale sa z neúspechu poučiť a ísť ďalej. A úspech sa dostaví (úsmev).