Max Laurin: Zaregistroval som sa na niekoľkých zoznamkách a skúsenosť s nimi bola prakticky vždy negatívna

1
Max Laurin: Zaregistroval som sa na niekoľkých zoznamkách a skúsenosť s nimi bola prakticky vždy negatívna
pixabay.com

Max Laurin je marketér a o fungovanie online zoznamiek sa začal zaujímať, keď si sám hľadal partnerku. Mnohé zoznamky ho odradili, ale nakoniec prišiel úspech. Teraz svojim projektom pomáha druhým, aby sa nepopálili.

Ako sa začala vaša cesta k podnikaniu?

Podnikavý som bol už od mala, ale so skutočným podnikaním, ktoré ma živí, som začal až po vysokej škole. Nastúpil som do svojho prvého fulltime zamestnania a po týždni som skončil, pretože som sa tam strašne nudil a neprišlo mi, že by som sa tam mohol ďalej rozvíjať.

Tak som začal podnikať, zo začiatku som robil kde čo, od obchodníka s biomasou cez správcu e-shopu, dodávateľa húb do luxusných reštaurácií až po online marketing, kde som zakotvil nastálo.

Založili ste portál lovino.sk a lovino.cz, priblížite našim čitateľkám, o čom je a pre koho je určený?

Lovino je porovnávač zoznamiek, kde sa nemusíte báť, že šliapnete pri výbere vedľa. Je určený pre každého, kto nechce naletieť podvodným zoznamkám.

Nápad na Lovino.sk sa mi zrodil v hlave pred pár rokmi v čase, keď som po dlhoročnom vzťahu a ťažkom rozchode hľadal nový vzťah. Zaregistroval som sa na niekoľkých zoznamkách a skúsenosť s nimi bola prakticky vždy negatívna. Či už sa jednalo o nepreberné množstvo neaktívnych profilov, správy od robotov alebo dokonca správy od žien s priamou ponukou plateného sexu, vždy sa našlo niečo, čo mi pokazilo dojem zo zoznamky do tej miery, že som neveril, že tam nájdem niekoho skutočného.

Nakoniec som sa stretol so svojou, dnes už manželkou, na Academic Singles, ktorá má na internete paradoxne jedny z najhorších recenzií. Podľa môjho názoru celkom neoprávnene. No a potom som pomaly začal pripravovať projekt porovnávača zoznamiek, kde nájdete jasné, prehľadné a pravdivé recenzie zoznamiek, kde vám nikto nebude vešať „bulík na nos“. Po úspešnom štarte v Čechách, kde porovnávač teraz využíva viac ako 15 tisíc ľudí mesačne, teraz rozširujem projekt aj na Slovensko.

Čo považujete za najťažšie pri vytvárané portálu?

Úplne jednoznačne je to vysporiadať sa s mentalitou užívateľov Lovina. Drvivá väčšina z nich nie je zvyknutá platiť za služby na internete a nechápu, prečo by to mali robiť. Rovnako ako kdekoľvek inde, aj tu platí, že dostanete to, za čo si zaplatíte. A ak nezaplatíte nič, dostanete službu, ktorá tomu zodpovedá. Nikdy ma neprestane prekvapovať, že ľudia hľadajú partnera na celý život, niekoho, s kým budú vychovávať deti, hrať sa s vnúčatami, a odmietnu do hľadania takého vzťahu investovať akékoľvek prostriedky. Pritom sa jedná spravidla o pár euro mesačne a platené členstvo na zoznamkách môžete kedykoľvek zrušiť.

Ako riešite marketing, zameriavate sa na sociálne siete alebo skôr na platenú reklamu?

Zameriavame sa predovšetkým na prirodzené vyhľadávanie v Google, pretože to je miesto, kde nás užívatelia potrebujú vidieť. Ak hľadáte na internete recenzie o zoznamke, potrebujeme byť vo výsledkoch, aby sme vám mohli pomôcť. Sociálne siete nevyužívame. Platenú reklamu máme len ako doplnok, predsa len našou úlohou nie je predať produkt alebo službu, ale informovať užívateľa o tom, aké sú možnosti a pomôcť mu s výberom vhodnej zoznamky.

Na webe máte zaujimavá články, kto sa vám stará o content?

Máme niekoľko naozaj skvelých externých copywriterov, ktorí odvádzajú fantastickú prácu. Snažia sa pokrývať široké spektrum tém a noviniek, ktoré súvisia so zoznamovaním a tak vzdelávať našich užívateľov a pomôcť im vyriešiť situáciu, ktorej čelia.

Najobľúbenejšie sú rady a odporúčania pre prvé rande – o čom sa rozprávať, kam ísť, ako sa obliecť. Sme veľmi radi, že mužská časť hľadá články typu ako sa správať ako gentleman, či priniesť žene kvetinu a akú, a odpovede na podobné otázky.

Nerozmýšľali ste o vytvorenie vlastnej platformy na zoznámenie?

Ponúka sa to ako logický krok, ako posunúť Lovino ďalej. Avšak teraz sa sústredím predovšetkým na slovenskú verziu projektu.

Prečítajte si aj článok: Žena naletela podvodníkom na internete, obrali ju o tisíce eur

Online zoznamiek je na našom trhu viacero, podľa čoho si vybrať tú správnu? Podľa čoho vyberáte a hodnotíte zoznamky?

Cieľom je pokryť všetky zoznamky, ktoré na slovenskom trhu pôsobia. Na českom Lovino.cz nájdete recenzie na viac ako 100 z nich. Na slovenskom sa snažíme o to isté. Prvotným meradlom je počet užívateľov zoznamky. Väčšie zoznamky najskôr testujeme a recenzujeme.

Všeobecne zoznamky hodnotíme podľa faktických údajov a podľa vlastného subjektívneho názoru. Faktické údaje ako rýchlosť registrácie, použiteľnosť na mobiloch, šírka užívateľskej základne, či zoznamka overuje užívateľa a maže podvodné profily a cenová politika sú iba časť skladačky. Ak máme pocit, že si na zoznamkách akurát píšeme s robotom alebo že drvivá väčšina profilov je neaktívnych, poctivo to do recenzie napíšeme.

A ako nájsť správnu zoznamku?

Pozrite sa na recenzie, ale myslite na to, že väčšina z nich bude vždy negatívna, ľudí sa veľa sťažujú a málo chvália. A tiež je to samozrejme trochu o šťastí, na koho zrovna na zoznamke narazíte.

Ak hľadá žena vážny vzťah, ktorú zoznamku by ste poradili?

Vždy záleží na viacerých faktoroch, nedá sa to jednoducho paušalizovať. Prvým kritériom, na ktoré je dobré sa u zoznamiek pozerať, je vek užívateľov. Ak sa žena, ktorá ma cez päťdesiat, registruje na zoznamku pre mileniálov, šance na zoznámenie sú nulové. Po druhé je potrebné si vyberať podľa sexuálnej orientácie, na trhu je dosť zoznamiek j pre heterosexuálmi aj LGBTQ +.

žiadne príspevky na zobrazenie