Monika Nógellová: Najviac má teší spokojný zákazník

0
Monika Nógellová: Najviac má teší spokojný zákazník
Monika Nógellová

Monika Nógellová pôvodne pracovala ako manažérka. Túto prácu však vymenila za neobyčajnú záľubu a vytvorila tak jedinečný recept. Beermalade spája v sebe chuť piva a lahodnosť džemu a ide o produkt, ktorý získal medzinárodné ocenenie. Ako jej celé podnikanie vzniklo, nám porozprávala v rozhovore.

Roky si pracovala ako manažérka v sfére bankovníctva. Aká bola tvoja cesta ku gastronómii?

Určite nebola priamočiara, ale ako sa hovorí, bola som v správnej chvíli na správnom
mieste.

Ako vznikol nápad na vytvorenie pivných džemov?

Nápad vznikol v hlave môjho manžela, ktorý sa roky venuje pivu a ja som ho pretavila do
konkrétnej formy Beermalade.

Aké boli začiatky tvojho podnikania?

Fuu, ťažké, asi ako u každého, kto sa rozhodne podnikať na Slovensku a vzhľadom k tomu,
že Beermalade je veľmi špecifická, bolo to o to ťažšie.

Tvoj manžel je medzinárodný pivný rozhodca, pomáhal ti pri vytváraní džemov alebo len ochutnával?

On je v podstatne ten, kto mi dáva tip na kvalitné a zaujímavé pivá. Mne, samozrejme, musia tie pivá chutiť a hodiť sa do celkovej skladby. Ale áno, on je vždy ten prvý, ktorý ochutnáva nový druh Beermalade.

Čo považuješ za najťažšie pri rozbiehaní vlastného biznisu?

Jednoznačne podnikateľské prostredie na Slovensku. A k tomu asi nie je potrebný ďalší komentár. Chce to veľa trpezlivosti a odhodlania.

Z akých druhov pív sa varí tvoj džem? Aký máš najradšej?

Varím ho z kvalitných slovenských či zahraničných pív. Samozrejme je dôležitá pestrosť jednotlivých pivných štýlov, aby si každý našiel to, čo má rád. Mnohokrát varím podľa želania zákazníka v závislosti od príležitosti, na akú to potrebuje, ale kvalita vždy musí byť. A aký mám najradšej? Stojím si za každým jedným, čo mi prejde rukami, takže všetky (úsmev).

Kde všade sa pivné džemy dajú využiť?

Naša Beermalade je delikatesa, môžete si ju dať len tak na lyžičku a vychutnávať pivo v tuhom stave. Obsahuje totiž 90% piva, cukor a trochu pektínu. Ale samozrejme na chlieb, toast, palacinku, vafle. Niektoré sú výborné k syrom, ako dresing do šalátu, alebo ako omáčka k steaku. Dajú sa využiť aj v gastronómii, kde sú súčasťou konkrétneho jedla, ale to už je na fantázii kuchára. Ja s Beermalade plním aj čokoládové pralinky, takže možnosti sú neobmedzené.

Aký produkt je u vás najpredávanejší?

Tri z nich, Beermalade Stupavar AIPA, Stupavar Smoked Porter a Donovaly Hajlander získlali v rokoch 2017 a 2019 jednu hviezdičku v prestížnej súťaži Great Taste Awards, takže to ocenenie predáva samo o sebe, ale v každom prípade aj vynikajúco chutia. Na druhej strane, zákázníci majú možnosť Beermalade ochutnať a veľakrát vyberajú podľa chuti, alebo podľa toho pre koho bude určená. Alebo dajú na naše odporučenie.

Ako riešiš offline marketing, na akých podujatiach vás môžeme stretnúť?

Môžete nás stretnúť naozaj na rôznych podujatiach, či sa jedná o akcie a festivaly spojené priamo s pivom ako napríklad Salón piva, ale nájdete nás aj na Agrokomplexe, Dobrom trhu, Sashe trhoch, festivale Pomalo, Urban a Dizajn markete, VegDay, na svadobných či vianočných akciách a každý rok objavujeme nové možnosti.

Uvažovali ste aj o dodávaní Beermalade do obchodných reťazcov?

Ani nie, jedná sa o ručnú výrobu a stojí to veľa času a energie. Zameriavame sa radšej na priamy predaj, máme vlastný obchod DŽEMOVAR A PIVOTÉKU v Rusovciach, kde ponúkame Beermalade, ale aj kvalitné pivo za prívetivé ceny, realizujeme rôzne degustácie a, samozrejme, aj e-shop.

Získali ste Great Taste Awards, čo toto ocenenie pre teba znamená?

Znamená to pre nás veľmi veľa, nie je jednoduché získať toto ocenenie a vôbec to nie je tom, že keď sa prihlásite, hviezdičky automaticky získate, výrobky hodnotí odborná porota. Toto ocenenie je považované za tzv. Gastronomických Oscarov. Samozrejme nám to otvára dvere aj pri predaji, ale hlavne som pyšná na to, že sa nám podarilo vytvoriť niečo, čo je iné a ľuďom chutí.

https://www.instagram.com/p/B0oO1RJC5yv/

Čo považuješ na svojej práci za najnáročnejšie a čo ťa, naopak, najviac teší?

Niekedy je náročné pospájať činnosti tak, aby všetko fungovalo ako má. A čo ma teší? Dúfam, že to nevyznie ako klišé, ale je to spokojný zákazník! Naozaj.

Čo pokladáš za svoj najväčší úspech?

Je veľmi veľa vecí, ktoré sa mi podarili, či sa jedná o môj doktorát, prácu na vysokej manažérskej pozícii, športové úspechy, knihu 49 Hrdiniek Slovenského biznisu, ktorej som súčasťou, vytvorenie značky Beermalade. Ale určite je to rodina a najmä naša / moja skvelá dcéra Veronika.

Prezradíš nám tvoje ďalšie plány do budúcnosti?

Sú veľmi jednoduché, to čo funguje zachovať a pokračovať v tom, čo som začala.

Skús nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.

Asi to budú len tri slová: trpezlivosť, vytrvalosť, nadšenie

žiadne príspevky na zobrazenie