Pomaly ale isto sa blíži rok 2022, ktorý so sebou prináša viaceré trendy na sociálnych sieťach. Nestačí už iba publikovať post. Musíte v sebe prebudiť kreatívneho ducha! Vaším príspevkom by rozhodne nemala chýbať pridaná hodnota. V tomto článku vám vysvetlíme, ako na to.
Reels sa ešte viac uplatnia
Ako povedal Adam Mosseri, vedúci Instagramu, ľudia si čoraz viac vyžadujú video obsah. Obzvlášť sú obľúbené tzv. reels. Nie je to iba o tom, aby ste zapli nahrávanie a dali do pozadia hudbu. Musí to byť kreatívne, originálne. Buďte teda samé sebou, vyhrajte sa so strihom, dbajte na to, nech to má správnu dynamiku. Ak toto splníte, ľudia sa budú s radosťou vracať na váš profil.
Spoločnosti ich navyše radi vyžadujú od influencerov, najmä ak sú prirodzené. Nechcú, aby to bola reklama bijúca do očí. Autentickosť tomu rozhodne nesmie chýbať. Ľudia sa radi zabávajú, myslite na to.
TikTok bude fenomén aj naďalej
Svedčí o tom už len fakt, že má momentálne miliardu používateľov. Prognózy naznačujú, že do jari roku 2022 to má byť až 1,5 miliardy. Platforma okrem toho ponúka veľkú výhodu. Keďže sú na nej populárne aj živé vysielania, budú sa dať do nich pridať odkazy na isté produkty alebo služby. Ide o tzv. obchodovanie naživo.
Táto funkcia je už napríklad dostupná v Spojenom kráľovstve. Ak ste doteraz váhali, či si založiť účet na danej sociálnej sieti, myslím, že už máte odpoveď.
Na dĺžke záleží
V roku 2022 budú rozhodne trhákom video obsahy, no dbajte na ich dĺžku. Na TikToku je už napríklad možné robiť aj trojminútové videá a instagramové reels môžu mať namiesto 15 sekúnd 60.
Nesnažte sa teda všetko urobiť rýchlo a krátko. Oplatí sa investovať svoj čas a energiu do dlhšieho obsahu, aby ste skutočne správne predstavili produkt a rovnako nech majú ľudia o tom ucelenejšiu predstavu.
Prirodzenosť
Keby ste už chceli niečo propagovať na sociálnych sieťach, nerobte to nasilu. Nerobte to príliš okato. Neviem, ako vám, ale mne už začínajú celkom krvácať uši, keď pri takejto reklame počujem výraz: “Mnohí ste sa pýtali…”
V skutočnosti sa nemusel nikto pýtať, ale beriem, môže to slúžiť ako dobrý ťah. Dajte však na prirodzenosť, buďte samé sebou, odviažte sa. Presne toto hľadajú firmy a potenciálni zákazníci – originálne osobnosti, pretože práve to predáva.
Naučte sa pracovať s platenou reklamou
Ak by ste chceli propagovať niečo na Facebooku, môže sa stať, že post uvidí iba 5% vášho publika. Táto platforma je preplnená rôznymi obsahmi, a tak sa ten váš môže medzi nimi ľahko stratiť. Samozrejme, viete ho uverejniť aj na iných sociálnych sieťach, no čím viac toho viete, tým lepšie. Portál HubSpot vykonal prieskum, na základe ktorého sa preukázalo, že až 43% respondentov pocítilo pokles dosahu ich obsahu a bolo nutné siahnuť po platenej reklame.
Keď sa rozhodnete, že do toho neinvestujete, vaše príspevky môže naozaj vidieť iba 5% sledovateľov. Chápem, ak to pre vás vyzerá ako veľké zlo, ale aj toto je súčasť digitálneho marketingu. Je síce pekné, že by ste pre ľudí vytvorili zaujímavý obsah, ale dostane sa k nim?
Skúste aj menej populárne platformy
TikTok, Instagram a Facebook určite hýbu scénou. Lenže za zmienku stojí aj Twitter či LinkedIn. Vedia byť hlavne skvelým marketingovým nástrojom a nemali by vám chýbať ani v roku 2022. Čudovali by ste sa, ale vďaka nim získane cenné kontakty a dobre sa spojíte s ľuďmi. Môžem vám to potvrdiť aj na vlastnej skúsenosti.
Keďže LinkedIn nie je platforma, na ktorej by ľudia uverejňovali ich selfie alebo storky, čo práve jedli, vaše príspevky vyniknú ešte lepšie. Je tam zároveň aj skvelý priestor pre konverzácie, vďaka čomu si u potenciálnych zákazníkov a sledovateľov vybudujete dôveru.
Zdroj: HubSpot, Hootsuite, Social media examiner