Marketingové trendy 2022: Skúste spraviť natívnu reklamu či podcast! To ale nie je všetko

0
Marketingové trendy 2022: Skúste spraviť natívnu reklamu či podcast! To ale nie je všetko
Zdroj: Unsplash.com

Pandémia COVID-19 ovplyvnila ľudské životy po všetkých stránkach. Došlo k zmenám aj v správaní spotrebiteľov. Hromadne sa presúvali do online priestoru, čomu sa muselo prispôsobiť veľa značiek. Potvrdzuje to aj štatistika, ktorú priniesol Search Engine Journal – v roku 2021 evidovalo 43% marketérov nárast rozpočtu na obsahový marketing, v roku 2022 to môže byť až 66%. Na čo sa však ešte musia pripraviť a aké marketingové trendy na nich čakajú?

E-A-T

Google chystá pre marketérov neľahkú úlohu. Túži po odbornom, originálnom a dôveryhodnom obsahu. Práve to vás môže najviac zamestnávať v roku 2022, ak pracujete v tejto oblasti. Koncept E-A-T však zatiaľ nie je naplnený, nakoľko nemá kvantifikovateľnú metriku a nedá sa merať.

Napriek tomu sa snažte vytvárať obsah, ktorý je niečím výnimočný, má pridanú hodnotu a vytvorí zážitok. To môžete dosiahnuť prostredníctvom práce so zvukom, videom, textom, virtuálnou realitou a iných interaktívnych prvkov. Tvorte podľa toho, čo by mohlo zaujať vášho potenciálneho zákazníka. Takto si získate aj jeho dôveru.

Mobilná optimalizácia

Tá bude aj tento rok dôležitá, ak nie ešte viac. Nie je vôbec prekvapivé, že množstvo ľudí sleduje e-shopy a rôzne iné stránky práve cez mobil. Mali by sa však na to pripraviť aj jednotlivé značky. Ako informuje HubSpot – viac ako polovica ročnej návštevnosti istého webu pochádza z tabletov a mobilných zariadení. Z toho dôvodu až 84 % marketérov, ktorí sa zameriavajú na dizajn mobilného webu, plánuje v roku 2022 naďalej d toho investovať rovnakú alebo vyššiu sumu. SEO marketéri to vnímajú taktiež ako efektívnu investíciu, pričom nie je dôležitá iba pre stránky značiek. Dá s využiť aj pri iných marketingových stratégiách.

firma
unsplash.com

Spojte sa so svojím publikom

Ako vysvetľuje Search Engine Journal, profesionáli v oblasti SEO, ktorí sa zameriavajú najmä na tvorbu správnych kľúčových slov, prichádzajú o príležitosť skutočne spoznať svoje publikum. Nemali by sa zameriavať iba na to, čo hľadajú, ale aj prečo.

Je dôležité, aby porozumeli spotrebiteľskému zámeru. Skúste sa teda pozrieť na vyhľadávanie v reálnom čase a zistite, čo motivuje ku kúpe vašich zákazníkov. Prebádajte túto cestu, nájdite chyby, ktoré treba napraviť, aby bol váš obsah úspešný.

Na vzhľade záleží

Toto platí v marketingu na 100%. Dbajte na vizuálnu stránku svojho obsahu. Výskum preukázal, že ľudia uprednostňujú vizuálny obsah pred textovým. Dokazujú to napríklad platformy Instagram a Pinterest. Vizuály sa okrem toho ľahšie zapamätajú. Aj keby ste potrebovali vytvoriť istý text, pridaním zopár fotiek alebo videí nič nepokazíte. Práve naopak, celé to oživíte.

Silu vizuálneho materiálu vníma aj Google, Pinterest a iné spoločnosti, pretože investovali do technológie vizuálneho vyhľadávania. Až 62% mileniálov tvrdí, že majú väčší záujem o vizuálne vyhľadávanie ako o akúkoľvek inú novú technológiu.

Video marketing

Video je neoddeliteľnou súčasťou rozhodovania o kúpe určitého produktu. Okrem toho máte vďaka nemu väčšiu pravdepodobnosť, že sa ocitnete na prvej strane vyhľadávania v Googli. Aj samotní marketéri tvrdia, že momentálne sa sa venujú najmä tvorbe videí.

Ak vám to nestačilo ako dôvod, prečo by ste ich mali robiť aj vy, tak si prečítajte ďalšie zistenie. Výskum spoločnosti Cisco odhalil že do roku 2022 bude video predstavovať 82% všetkej online návštevnosti.

Zdroj: Unsplash.com

Natívne reklamy

Trend, ktorý sa čoraz viac začína uplatňovať a nevynechajte ho ani v roku 2022. Ide o reklamu, ktorá až tak „nebije“ do očí, ako tá klasická. Natívny článok dokáže napríklad krásne splynúť s ostatným obsahom na danom webe. Človek tak ani nemá pocit, že by naozaj čítal reklamu. Kvôli tomu sa jej spotrebitelia venujú o 50% viac oproti banerovým reklamám.

Ako na marketing? Pridajte sa na náš webinár a najmiešajte si s nami ten najlepší marketingový mix.

Podcast

Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že z tohto zvukového obsahu nemusíte získať veľké financie. Ide však o to, aby sa povedomie o vašej značke rozširovalo. Ľudia denne počúvajú podcasty, a tak je veľká šanca, že narazia na zaujímavý biznis, o ktorom sa budú chcieť dozvedieť viac. Pre podnikateľov to je skutočne skvelá príležitosť a mnoho z nich plánuje investovať do audio obsahu a podcastov aj v roku 2022.

Prerozprávajte príbeh správne

Máte nástroje, ktoré dokážu analyzovať obrovské množstvo dát o spotrebiteľskom správaní? Ak áno, tak super! Už len potrebujete nájsť talentované a kreatívne osoby, ktoré by na základe týchto informácií dokázali tvoriť úderný obsah. A to, samozrejme, nie je ľahké. Je dôležité, aby sa títo pracovníci vyznali do technológií a chápali, ako fungujú. Musia byť voči nim otvorené a nevnímať ich ako hrozbu. Veda, resp. technológie sa v tejto oblasti spájajú s kreativitou, bez toho to jednoducho nejde.

Account-based marketing

Marketing založený na účte a úzka spolupráca medzi predajom a marketingom je v B2B čoraz dôležitejší. Prináša vyššiu návratnosť investícií ako iné typy marketingu. Ako informuje HubSpot, v roku 2021 využilo 62 % marketérov na získanie zákazníkov marketing založený na účte (ABM). V roku 2022 33% marketérov, ktorí ho nepoužili, plánujú doň prvýkrát investovať. Je to marketingová technika, kde obchodníci využívajú informácie o potenciálnych zákazníkoch, ktoré poskytujú predajné tímy, aby im mohli zabezpečiť kampane.

Zdroj: Unsplash.com

Dobrá zákaznícka skúsenosť

S určitosťou sa dá povedať, že postavenie zákazníka bude vždy dôležité. Avšak treba si uvedomiť jednu vec – to, že niečo predáte, je síce skvelé, ale vracajú sa k vám zákazníci? Aj to je dôležitou súčasťou marketingu. Web Marketing Insider Group informuje, že keď si vybudujete pozitívnu obchodnú kultúru, poskytnete skvelé služby, dobrý zákaznícky servis, marketing sa v tom prípade postará aj sám o seba. Konzumenti totiž očakávajú bez problémovú skúsenosť od momentu, ako ich istý produkt zaujme až po predaj. To sa týka aj personalizovaných správ, ktoré im môžu pomôcť pri rozhodovaní. Mali by ste si teda vytvoriť vhodný spôsob, ako počúvate a odpovedáte na zákazníkove otázky. Takto pocíti, že vám na ňom záleží.

Marketingový a predajný zákaznícky tím by mali dobre kooperovať, aby všetko správne fungovalo. Ľudí už nezaujímajú slová o tom, ako je váš produkt úžasný. Potrebujú nielen informácie, ale aj dobrú zákaznícku skúsenosť. Čo to však znamená? Efektívnosť, dostatočné informovanie, priateľské služby, jednoduché platobné možnosti, vhodný dizajn webstránky a i. Presne to potrebujete k tomu, aby ste si s nimi vytvorili dobré vzťahy a zaistili si ich návrat.

Nezabúdajte na zamestnancov

Zamestnanci sú dôležitým prvkom vo vašom podnikaní. Prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi, čo je kľúčová časť marketingovej stratégie. Musíte sa teda uistiť, či ste na rovnakej vlne a záleží im na tom, aby firma prosperovala. Ak chcete, aby zamestnanci poskytovali dobrý zákaznícky servis a robili si svoju prácu na viac ako 100%, uistite sa, či sú spokojní.

Vzbuďte v nich produktivitu, motivujte ich. Vytvorte z pracoviska miesto, kde sa budú chcieť s radosťou angažovať. Keď ich takto doslova „aktivujete“, neuveríte, čo to spraví s vašou marketingovou stratégiou.

Zdroj: Search Engine Journal, HubSpot, Marketing Insider Group

žiadne príspevky na zobrazenie