NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN ROZHOVORY

Peter a Lucia Švaralovci: Na to, aby sme zdravo žili, nepotrebujeme veľa

REDAKCIA
Share

Mladý pár Peter a Lucia mali jeden cieľ – motivovať ženy k cvičeniu a priniesť im nový spôsob cvičenia priamo do obývačky. Aby mohla cvičiť naozaj každá, aj zaneprázdnená mamina.

Peťo a Lucka ste inšpiratívny pár. Ako vznikla vaša podnikateľská myšlienka? Mali ste už od začiatku podnikateľský zámer?

Peťo: Ahoj, ďakujeme za oslovenie. Áno, ale zároveň i nie. Kreovalo sa to všetko postupne. Mali sme jasný cieľ – rozcvičiť všetky ženy a odstrániť výhovorky typu „nemôžem sa pohnúť z domu kvôli deťom”, „ja v mojom okolí nemám možnosti ísť si zacvičiť” alebo „nemôžem si dovoliť chodiť na skupinovky 2x týždenne”. Preto sme sa rozhodli priniesť ľuďom cvičenie až do obývačiek a vymysleli sme „domáce online fitkoFitshaker.

Lucka: Keďže pre nás oboch je samozrejmosťou dávať zákazníkom viac, ako očakávajú, podpísala sa uvedená „rovnica = vyriešenie problémov + naša pridaná hodnota“ pod úspech nášho podnikania. Navyše, pravidelná prísada nášho jedinečného korenia s názvom “srdce” k tomu tiež dopomohla :)

Peter a Lucia so synom Miškom na fit pobyte v Turecku

Peter a Lucia na dovolenke v Turecku

Ako si rozdeľujete úlohy v podnikaní?

Peťo: ja mám na starosti vývoj, marketing a ekonomické pozadie firmy
Lucka: ja tvorím pomyslené srdce kontentu. Som plošne zodpovedná za obsah a to nielen našich videí, ale aj článkov, či tlačených kníh. Máme na to samozrejme už svoj tím, ale tieto zodpovednosti máme stále pevne podelené.

Viete sa vždy dohodnúť?

Peťo: Myslím, že áno. Už len tým, že neskáčeme tomu druhému “do kapusty”, takže pri otázkach smerovania firmy máme jasno a nehádame sa. Toto odporúčame aj ostatným párom – vždy si vopred dohodnúť štruktúru. Neveríme, že dlhodobo napredovať dokáže i taká rodinná firma, v ktorej každý člen sa musí vyjadriť ku všetkému – je to nereálne zaujať kvalitné stanovisko v takomto prípade, a následne to vedie ku stagnácii firmy.

Veľkou výhodou v našom prípade môže byť, že sa špecializujeme na dve rozdielne kategórie, teda ani jeden z nás nemá nutkanie rozhodovať o veciach toho druhého. Opisujem to možno zbytočne odborne, ale je to to isté, že ak sa žena zaujíma napríklad o maľovanie a muž napríklad o záhradkárstvo, tak nebude do svojej polovičky hustiť, že vodové farby sú lepšie ako temperky a opačne :D

Už nie ste len pár, ste aj rodina. Ako to všetko dokážete stíhať? Máte v tíme aj ďalších ľudí, ktorí vám pomáhajú?

Lucka: Áno, s naším malým “skoro dvojročným” Miškom nabral náš život nový zmysel. Museli (a chceli) sme preto náš pracovný čas upratať, a popritom sa viac naučiť delegovať úlohy. S tým súvisí aj ďalšia časť tvojej otázky – áno, máme tím, je nás 7 ľudí v internom tíme (marketing, kontent, support, vývoj) a viacero externistov (grafika, tvorba a editácia videí, redaktorky). Stíhame to všetko hlavne preto, lebo svoju prácu milujeme :)

Ako ste sa dostali k tvorbe knižiek?

Peťo: Paradoxne s knihami sme začali najskôr a popritom sme budovali Fitshaker. Zo začiatku to bol jeden z najlepších spôsobov, ako osloviť čo najväčšie spektrum ľudí a získať si tak prvých zákazníkov. Ak to ale môžem zdôvodniť aj po tej finančnej stránke, tak bez kníh by Fitshaker neexistoval.

Prečítajte si aj článok o tom, ako vznikala kniha receptov a čo v nej nájdete

Fitrecepty Z fitka do kuchyne špeciál III

Fitrecepty Z fitka do kuchyne špeciál III

Vydali ste aktuálne Z fitka do kuchyne špeciál III – na čo všetko sa v nej môžeme tešiť?

Peťo: Na parádne recepty, na spišské párky, tlačenku, či pravé domáce jaterničky… Ale nie :D, srandujem, samozrejme. Kniha obsahuje vyše 175 zdravých receptov, rozdelených do trinástich kategórií označených unikátnymi farebnými záložkami. Spolu so skvelými tipmi od trénerov a výživových poradcov, so zaujímavosťami a nutričnými hodnotami pri každom recepte, tak získate všestranného pomocníka do kuchyne. Navyše, to všetko je v strunovej väzbe, ktorá sa teší veľkej obľube, vďaka jej praktickej manipulácii v kuchyni. Hm, toto znelo asi až moc propagačne, že? Tak, ale čo už, keď je to pravda :-D

Z čoho sa najviac tešíte vy?

Peter a Lucia Švaralovci

Peter a Lucia Švaralovci

Peťo: keďže ja nevarím (teda veľmi zriedkavo), tak sa kochám hlavne krásnymi fotkami. Fakt sa kniha aj po tejto stránke vydarila. Naozaj, skúste si ju prelistovať v kníhkupectve, bude náročné ju vrátiť do poličky neoslintanú. Ale teda z profesionálneho marketingového hľadiska máme radosť, že sa kniha hneď uchytila a stala sa miláčikom, čomu zodpovedajú i prvé pozitívne reakcie, ktoré na seba nenechali dlho čakať.

Aké máte plány do budúcna?

Lucka: S Fitshakerom aj s knihami ideme viac oslovovať detičky. Či už to budú cvičenia pre deti, alebo recepty pre tých najmenších, obezita u detí nie je už len problematikou USA. A kto s tým má bojovať, keď rodičia výživu u detí tak zanedbávajú? Uvedomujeme si veľkosť publika, ktoré oslovujeme, a preto k nemu chceme aj naďalej pristupovať s obrovskou zodpovednosťou a citom.

REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

2 komentáre

  1. Marcela júl 9, 2019

    Tesim sa na cvicenie pre deti. Mam 11 rocne dvojicky a niekedy cvicia somnou. Dlho nevydrzia lebo su to narocne cvicenia. Budu tie cvička aj re ich vek? Dakujem

    Odpovedať
  2. Peter Švaral júl 12, 2019

    Ahoj Marcelka, sme radi, ze vítate nase planovane novinky. Dakujeme tiez za napad zacietit sa aj na starsie deticky. Budeme na to pri planovani choreografii mysliet. Aj ked sa trosku bojim ci sa nam podari zacielit az na taku sirovu vekovu skupinu. Pri detoch to nie je az tak jednoduche ako pri dospelych (rychlejsie rastu :D a menia svoje preferencie a navyky)

    Odpovedať

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X