Prečo si dnes kúpite vankúš v obchode s oblečením?

0
Prečo si dnes kúpite vankúš v obchode s oblečením?
H&M Home's autumn collection

Pútavé prostredie interiérov je dnes rovnako považované za dôležité ako oblečenie, ktoré predvádzame v on-line svete. Čoraz viac módnych značiek rozširuje svoju ponuku a zameriava sa na domáce doplnky a dekorácie.

Zabudnite na športové oblečenie, tenisky s platformou, či logo-mániu, najhorúcejším trendom, aký v posledných rokoch zaujal masy, je to, čo nás obklopuje, teda interiér. Módny svet je v súčasnosti posadnutý domácnosťou – robiť si namiesto selfie „shelfie“.

Na sociálnych sieťach získa esteticky príjemné pozadie aspoň takú pozornosť ako oblečenie, ktoré máme na sebe. Vo feede sa objavujú terasové paláce v Benátkach a sladký ružový interiér čajovne v Sketch v Londýne. Sú rovnako vhodné na fotenie, ako pár nových lodičiek.

Hashtag #IHaveThisThingWithTiles sa stal bežným ako #TodayI’mWearing (dnes nosím). Architekt Le Corbusier sa stal novým Calvinom Kleinom a dizajnérka Charlotte Perriandová je nová Prada.

Sketch Gallery
Foto: Sketch Gallery restaurant and tea room in London, ©Ed Reeves

Zlúčenie módy a dizajnu

Tieto dva svety, svet módy a svet dizajnu, sa zlúčili s cieľom vytvoriť symbiózu v podobe spoločného štýlu. A keď sa títo hráči dostanú do fúzie, kúpa vankúša a kabáta sa stane lacnejším a prístupnejším riešením ako kedykoľvek predtým. Londýnska značka River Island, ktorá v septembri uviedla svoju 160-dielnu kolekciu, vyhlásila, že „štýl nekončí našim oblečením“. Taktiež spoločnosť Asos neváhala, a uviedla svoju prvú kolekciu vecí do domácnosti.

ASOS
Foto: ASOS

River Island sľubuje, že „zákazníci budú môcť s ľahkosťou nakupovať a sezónne aktualizovať svoj domov“ rovnako ako ich šatníky. Ich ceny sa pohybujú od 6 libier za hrnček až po 275 libier za koberec. Podobne aj línia doplnkov spoločnosti Asos, ktorá začína na sume 8 libier, je „inšpirovaná sezónnymi trendmi a je plná inovatívnych kúskov pre váš domov, ktoré sú rovnako individuálne ako vy.“

Rozšírenie pôsobenia módy

„Je to prirodzené rozšírenie prístupu k móde, keď si kupujete niečo, čo by mohlo zároveň pozdvihnúť aj dojem z vášho oblečenia. Ako keď si kupujete vankúš k svojej pohovke alebo vázu na svoj krb,“ hovorí módna editorka Vogue, Ellie Pithers.

Ellie uznáva Instagram kvôli tomu, že keď nás v takej miere zaujíma vzhľad domácností, zvyšuje sa aj naša chuť na skrášľovanie interiéru. Minulý mesiac sme boli svedkami toho, ako talianska módna značka Bottega Veneta uviedla svoju kampaň na jar 2019. Dominovala v nej chrómová stolička s hadím poťahom. „Ďalšia fáza prezentácie vášho vkusu je rozšírená aj na vaše bývanie.“

Bottega Veneta
Foto: Tyrone Lebon – Bottega Veneta

Nová ponuka spoločnosti Asos, ktorá sama seba označuje za „módnu destináciu pre kategóriu 20 plus“, sa zameriava na mladých zákazníkov, ktorí nemajú veľa priestoru na bývanie alebo peňazí“, hovorí Pithers. „Nesústredili svoju pozornosť na veľký nábytok, pretože ich zákazníci sú prevažne študenti, ktorí nemajú veľké byty.“

Namiesto toho môžu kúpiť štandardnú pohovku od Ikea, a potom ju skrášliť množstvom pekných malých kúskov, napríklad umiestniť v blízkosti prútený kôš, pomaľovaný tanierik alebo hrnček. Najpredávanejšími produktami River Island sú preto podložka pod pohár, črepník a hrnček s leoparďou potlačou.

Prečítajte si aj článok o novodobých influenceroch

H&M Arket, Kodaň

To, že popularita interiérov rástla zároveň s nárastom švédskej skupiny H&M, nie je náhoda. Skupina využívala škandinávsku estetiku – jeden z najvyhľadávanejších interiérových trendov tohto storočia – najprv prostredníctvom značky H&M Home a potom so značkou Arket, ktorá sa objavila na trhu v roku 2017. „Arket bol šikovný“ hovorí Pithers. „Namiesto nákupu čokolády na ceste von z obchodu, si kúpite malú vázu alebo balíček zápaliek, ktorý vás nestojí veľa a poteší vás.“

Pokiaľ ide o módu, rýchle zariaďovanie interiérov je novou potravou pre myseľ. A tie sú vždy pripravené na pohľad zblízka a na pekný záber na sociálne siete.

Zdroj: theguardian.com

Zdroj foto na titulke: H&M Home’s autumn collection

žiadne príspevky na zobrazenie