NAČÍTAVAM

Type to search

BLOG Networking TECHNOLÓGIE ŽURNÁL

Prosperuj vďaka Instagramu

Tamara Gončarova
Share

Prednedávnom vznikol projekt #instabreakfast (@instabreakfast) ako skupina na Facebooku. Sľubuje podávanie instantných raňajok do postele. Instantných preto, lebo servíruje Instačerstvé novinky a vychytávky o Instagrame rovno do smartfónu. Sú podané tak jednoducho, že sa okamžite dajú implementovať, stačí mať účet na Instagrame. Najlepšie na tom je, že infošky sú zadarmo a sú veľmi užitočné. V priebehu pár týždňov sa v skupine stretlo 200 žien a mužov, ktorí majú vlastné projekty/produkty/služby a chcú pochopiť silu a využiteľnosť Instagramu v tomto roku.

Zdroj foto: Mária Takáčová

Ja som TAMI, zakladateľka projektu @Instabreakfast (na Facebooku) a #Instaranajky (na Instagrame). Skupina spája veľmi pestrú paletu odborníkov, podnikateľov a umelcov z rôznych oblastí. Delíme sa o videonávody (Zuzka Csontos- feminine brand design), odborne si radíme (Peter Lehotský- expert na sociálne siete), zisťujeme odpovede na otázky a sprevádzame začiatočníkov od prvého kroku a prvých otázok. Pozývam aj vás – bude vám s nami dobre.

V tomto krátkom úvodnom článku skúsim stručne priblížiť dôvody, prečo by ste mali na Instagrame byť, založiť si osobný aj firemný účet a ako na ňom viete prosperovať.

Instagram má viac ako 800 miliónov aktívnych užívateľov po svete. Vybudovaním príťažlivého vizuálneho obsahu si pritiahnete nové a veľmi responzívne publikum sledovateľov (followers). Instagram je úžasné médium pre reklamu vášho podnikania, zapájania a komunikuje so zákazníkmi novým spôsobom. Krásne si viete vybudovať stratégiu aj stratégiu dlhodobej spolupráce s biznis partnermi/sponzormi.

umenie byt zenou

https://www.instagram.com/p/BdlEbeqldYb/?taken-by=instaranajky

Ako to býva zvykom, na Slovensko prichádza do módy s omeškaním, ale prichádza. Facebook svojimi opatreniami s prieskumníkom celkom podporil organické prelievanie užívateľov do instagramových riek na Slovensku. Učíme sa tu plávať a voda je zatiaľ príjemná. Ak chcete v budúcnosti profitovať z Instagramu, začnite sa učiť plávať dnes … Hm, lepšie včera. Keď bude rieka plná dobrých plavcov, možno už nebudete viditeľní (resp. vyjde vás to drahšie).
Som pyšná, že naša skupina združuje prevažne podnikateľov, ktorí chcú mať efektívny spôsob proma projektov, biznisu či výrobku. Sklamali sa v iných nástrojoch marketingu alebo im jednoducho nefungovali. Prišli na Instagram, porozumeli mu a snažia sa využiť jeho silu ako sociálneho média pre rast zárobku a príjmu. A to priamo z tepla domova (už som ako z reklamy na topshop).

Ak už vopred máte averziu voči Instagramu, tak sa doň radšej nepúšťajte, alebo si rovno zaplaťte človeka, ktorý tam bude sedieť namiesto vás. Veľa síl a energie miniete na prekonávanie sa, to nie je dobre. Ale ak mu dáte šancu, možno vás to začne aj baviť. A keď uvidíte výsledky zvýšeného záujmu o vašu osobu, silnejúce povedomie o značke a rastúce predaje, tak budete Instagram milovať.

https://www.instagram.com/p/BdlHjNdFnRV/?taken-by=instaranajky

Zopár dôležitých vecí o Instagrame:

-je to sociálne médium. Chce, aby ste vytvárali vzťahy, komunikovali, prepájali sa a vzájomne sa lajkovali, sharovali a komentovali;
– neslúži na priamy predaj (aspoň nie na prvý pohľad a nie od prvého postu), iba ukazuje kontext, tvorí vzťah a sympatie; predmet podnikania zapájame do nášho života a príbehu. Nepredávame- navrhujeme;
– vytvárame celý príbeh, ktorý je podporený marketingovým plánom a stratégiou;
– nepostujeme blbosti, ktoré s predmetom podnikania/záujmu nemajú nič spoločné;
– každý deň sme v ňom aktívni my alebo špecialista- sedíme a tvoríme väzby, prispievame, tvoríme stories, archivujeme, ukladáme do záložiek, čítame, komentujeme – aspoň 20 minút;
– sledujeme ľudí, ktorí robia podobné veci a inšpirujeme sa;
– každý deň sa o Instagrame naučíme niečo nové- či už u nás v skupine alebo si pozrieme iné cudzokrajné zdroje;
– chodievajte na workshopy a networking- prepájanie sa naživo má veľkú silu a podpora, odpoveď na otázky vám ušetrí veľa času, skúšania a hľadania teplej vody. Raz mesačne organizujem Offline Instabreakfast raňajky, nahláste sa na 16.2.2018 o 9:30 ráno;
– otvorte svoju myseľ a neostýchajte sa prijať to, že neviete všetko… Učíme sa;
– nepočúvajte nikoho, kto vám hovorí, ako mu to nevyšlo – pozerajte sa na štatistiku, vyhodnocujte, meňte stratégiu, prispôsobujte sa cieľovke, komunikujte s vďakou a pokorou;
– skúšajte robiť videá (najprv do stories 15 sek., potom do feed 1 min. a potom celý live prenos o zmysluplnej téme, ktorá je užitočná a zaujímavá aj na 1 hod.) Video obsah bude najžiadanejší kanál vytvárania vzťahu. Netreba si lámať hlavu, či som dosť pekný a erudovaný- dajte ľuďom potrebnú informáciu k uľahčeniu ich života a budete pre nich pekný a erudovaný.
– Ak potrebujete nakopnúť, som tu, som TAMI (@tamiinspira) a kopanie mi ide. Píšte.

https://www.instagram.com/p/BdlFtWjlRkJ/?taken-by=instaranajky

V skratke
Prečo Instagram?

-Veľmi rýchlo rastúca sociálna platforma (2. po Facebooku);
-Veľmi interaktívna, blogovacia, pozitívna a mnohohranná;
-800 miliónov aktívnych používateľov;
– Marketéri ju veľmi intenzívne objavujú a investujú do nej, lebo blogeri vedia pracovať so svojou cieľovkou a majú vysoké percento zapojenosti (engagement), reakcií a zdieľanosti;
-Oplatí sa vytvárať skutočné väzby a získavať skutočných fanúšikov, ktorí zdieľajú vaše hodnoty;
– Mobilná aplikácia, ľahko sa používa, odpovedá, reaguje, postuje a pekné príspevky sa dajú cez Instafiltre pripraviť;
– Postavené na vizuálnosti- kráse a estetike a zároveň na pravdivosti, zákulisí či prirodzenosti;
– Novosť- je plný super fičúrií a efektov;
– Zapojíte sledovateľov do akcie „call to action“- prejdú na webku alebo sa zúčastnia súťaže;

Tak otázka na záver: „Mať či nemať Instagram“?

Čakám vás v našej skupine a svoje sympatie mi dajte vedieť like-om (inak sa to nemám ako dozvedieť).
Na pravidelnej báze sa v týchto príspevkoch budem deliť užitočnými postrehmi zo sveta Instagramu, Instamerketingu, tipy a triky a iné Instadobrotky, aby som vám uľahčila prosperovanie na Instagrame.

Ďakujem Akčným ženám za možnosť byť tu.

P.S. Ak ešte nemáte účet na Instagrame, založiť- … Už včera!

Vaša TAMI (@tamiinspira)

Tagy
Tamara Gončarova
Tamara Gončarova

TAMI- Instamarketérka a autorka knihy "Mamou po 30". Cez autorský projekt @instaranajky vzdeláva, konzultuje a zdieľa marketingové tipy pre malé podniky ako efektívne komunikovať cez sociálne siete, propagovať a predávať cez Instagram.

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X