Riadiť ľudí nie je prechádzka ružovou záhradou: Tomuto by sa však dobrí lídri mali vyhýbať

0
Riadiť ľudí nie je prechádzka ružovou záhradou: Tomuto by sa však dobrí lídri mali vyhýbať
Zdroj: Unsplash.com

Dobrým lídrom, rovnako ako človekom, sa nenarodíte. Musíte sa ním stať. Je to proces, ktorý si vyžaduje množstvo času, trpezlivosti a najmä skúseností. Nestačí vám prečítať si o tom jednu motivačnú knihu, ktorá vám vysvetlí, čo by ste mali robiť. Rovnako dôležité je uvedomiť si, čomu by ste sa naopak mali vyhýbať! Prinášame vám zoznam vecí, ktorým sa skvelí lídri vyvarujú.

Nebyť odvážny

Ak ste získali postavenie, vďaka ktorému riadite napríklad skupinku ľudí, treba sa podľa toho správať. Keď sa objavia problémy, riešite ich. Keď niekto z tímu upozorňuje na závažný problém, nemávnete nad tým rukou. Úloha dobrého lídra spočíva v tom, aby nezobral nohy na plecia pri istých problémoch. On im má čeliť. Vďaka tomuto prístupu a najmä ochote si získa aj rešpekt u zamestnancov.

Zdroj: Unsplash.com

Neignorujú svojich ľudí

Správny líder by za žiadnych okolností vnímať svojich pracovníkov za menejcenných. Ich názory sú dôležité, priam kľúčové. Práve oni ho vedia upozorniť na veľmi dôležité prekážky. Keď sa na neho teda obráti zamestnanec s nejakou prosbou či zaujímavým nápadom, mal by ho aj patrične počúvať. Nielen sa usmievať a prikyvovať, prípadne ho vôbec nepustiť do kancelárie.

Nevnímajú kritiku ako koniec sveta

Samozrejme, nie vždy nám padne vhod kritika. Na niečom sme naozaj tvrdo pracovali a potom počúvam, aké to je „zlé“. V tomto momente si treba uvedomiť, že kritika nás dokáže veľmi posunúť vpred. Vďaka nej vieme, čo by sme mali zlepšiť. Tohto faktu sa drží aj skvelý líder, ktorý z toho napokon vyťaží a neurazí sa ako malé dieťa. Spätná väzba je veľmi dôležitá, bez toho sa v podnikaní nezaobídete.

Zdroj: Unsplash.com

Nie sú zákerní

Ak zamestnanec spraví niečo zle, nie je v záujme lídra, aby ho teraz pred všetkými zhadzoval. Namiesto toho si s ním radšej prejde všetky body, ktoré treba zlepšiť alebo mu niečo znova vysvetlí. Uvedomuje si totiž, že krikom a urážkami sa nikdy nič nevyrieši. Také čosi by ani nemalo existovať v pracovnom prostredí. Teda ak chcete, aby naozaj prosperovalo.

Nechcú zo zamestnancov stroje

Je úplne pochopiteľné, že v zamestnaní by mali platiť isté pravidlá. Napríklad, aby človek vedel, čo presne je jeho náplň práce a toho sa má držať. Avšak neznamená to, aby teraz jeho šéf nad ním stál 24/7 a dýchal mu neustále na krk. Dobrý líder si uvedomuje, že presadzovaním striktných pravidiel nič nevyrieši. Svojim ľuďom musí dopriať aj priestor.

Zdroj: Unsplash.com

Nezostanú stáť na jednom mieste

Akonáhle je nejaký biznis dobre rozbehnutý, netreba zostať stáť na jednom mieste. To si uvedomuje aj líder, ktorý chce, aby sa jeho podnikanie a ľudia posúvali len vpred. Stále môže dosiahnuť viac. Z toho dôvodu sám prináša inovatívne nápady a snaží sa k nim motivovať aj svojich zamestnancov.

Zdroj fotografií: Unsplash.com

žiadne príspevky na zobrazenie