Štefan Kozák: Na evente by nemal chýbať zážitok, skúsenosť a radosť z nového poznania

0

Štefan Kozák je majiteľom prestížnej eventovej agentúry CEATIVE PRO, ktorá získala mnohé ocenenia. Ako začínal a akým chybám sa treba vyvarovať pri organizovaní podujatí, nám prezradil v rozhovore.

Vyštudovali ste divadelný manažment na Vysokej škole múzických umení. Prečo ste sa rozhodli pre výber tohto odboru?

Tvorivá práca a jej realizácia ma vždy bavili. Samotná Ekonomická univerzita by nebolo to pravé, ale skĺbením predmetov na Ekonomickej univerzite s predmetmi s divadelným zameraním bola výborná kombinácia.

Kam viedli vaše prvé kroky po skončení štúdia?

Ešte počas štúdia som si založil občianske združenia v oblasti filmu, divadla a festivalov.
Následne v treťom ročníku vznikla moja prvá produkčná agentúra, neskôr eventová agentúra.

Spolupracovali ste na viacerých divadelných a filmových projektoch, aj na medzinárodných festivaloch. Ktorý z nich hodnotíte ako najlepší zážitok alebo skúsenosť?

Medzinárodný divadelný festival Istropolitana na VŠMU bol pre mňa veľkou dávkou živej
inšpirácie. Obrovskou skúsenosťou bolo taktiež spoznanie projektové riadenia, podpory kultúry na Slovensku a pochopenie fungovania európskych grantov.

So Štefanom Kozákom sa uvidíte túto sobotu aj na biznis konferencii v Poprade

Ste zakladateľom spoločnosti CREATIVE PRO, ako vznikol tento nápad? Ako by ste predstavili vašu spoločnosť našim čitateľom?

CREATIVE PRO vzniklo pri rozhovoroch s kolegom režisérom Jozefom Jenčom, kedy sme sa rozhodli založiť kreatívno-produkčnú agentúru, bolo to v roku 2003. Odvtedy tvoríme zážitky. Prinášame eventy, konferencie, teambuildingy a mnohé iné formy, ktoré sú jedinečné v koncepčnom poňatí a produkcii, pričom dosahujú merateľné výsledky.

Na vašom webe sa píše: “Naším umením je vidieť neviditeľné.” Čo by podľa vás nemalo chýbať na žiadnom evente?

Keď tvoríme koncepty, už vidíme neviditeľné, niečo čo sa ešte len stane. Som presvedčený, že by na evente nemal chýbať zážitok, skúsenosť a radosť z nového poznania.

Prečítajte si aj rozhovor s plastickým chirurgom Matúšom Baranom

Aké chyby najčastejšie robia usporiadatelia pri organizovaní podujatí?

V mojom eventovom živote som do dnešného dňa spravil 3 947 273 chýb, ktoré tvoria podstatu nášho dnešného prístupu k riadeniu eventov.

1. Podcenenie prípravnej fázy. Event manager nemá na evente behať ako splašený zajac, ale má koordinovať a riadiť dohodnuté dodávateľské a teamové zložky.

2. Proaktívny vs. reaktívny prístup. Je dôležité plánovať a pripravovať riešenia, než reagovať a lepiť s tým, čo mám po ruke.

3. Je nutné byť safe. Nesmú byť podcenené bezpečnostné zložky. Logistika, parkovanie, prístup a zváženie možných interných ako aj externých rizík považujem za MUST.

4. Neriadenie klientských očakávaní. Nemôžeme predávať Škodu Superb a dodávať Škodu 120.

Toto je len malá časť toho, čo nesmie byť podcenené.

Vaša spoločnosť získala viaceré ocenenia. Z ktorého ste mali najväčšiu radosť?

Z každého. Ale spomeniem napríklad Microsoft Slovensko Road Show, kde sme vyhrali kategóriu najlepšia Roadshow v Europe, pričom na druhom a treťom mieste boli projekty za 100-násobne vyššie rozpočty. Tak na toto ocenenie som naozaj hrdý. Ale zároveň dodávam, že nie je nič staršie ako včerajší úspech.

Čo považujete za svoj doteraz najväčší úspech?

Všetko, cítim to ako celok, rodina, firma, priatelia.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

Žiť život tak, ako prichádza, budovať naďalej firmu a aktivity, ktoré budú prospešné a vytvárať vzťahy, na ktorých záleží.

Vystúpite aj v talkshow na našej Biznis konferencii v Poprade…

Áno, na talkshow sa veľmi teším. Verím, že to bude pre mňa aj pre divákov opäť niečo nové a obohacujúce.

žiadne príspevky na zobrazenie