Štyri tipy na marketing cez leto

0
Štyri tipy na marketing cez leto

Je práve máj, ale leto tu bude skôr, ako sa nazdáte. Myslite na to – máte už predstavu, kedy by ste mali začať s marketingom pre letnú sezónu? Prečo by ste mali uvažovať o marketingu na leto, keď sú ešte jarné mesiace?

Ak začnete s letným marketingom príliš neskoro, vaši zákazníci uvidia marketingové materiály od vašich konkurentov (ktorí začínali s letným marketingom, keď ste si mysleli, že je ešte príliš skoro) ešte predtým, ako začnete s letným marketingom. Zvážte každé sviatočné obdobie alebo prázdniny – v okamihu, keď končí Halloween, zdá sa, že väčšina firiem má už na predaj vianočné dekorácie.

Inými slovami, aj keď je do leta ešte niekoľko týždňov, mali by ste začať už teraz a mať predstavu o tom, čo chcete propagovať, ako aj o tom, kedy to chcete začať propagovať. To vás môže zvýhodniť pred konkurenciou. Kedy je teda najlepší čas na spustenie letného marketingu vašej firmy? Tu sú štyri tipy, o ktorých si myslíme, že vám môžu pomôcť:

1. Spoznajte chovanie vašich zákazníkov pri letných nákupoch

Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré musíte vedieť pri marketingu pre každú sezónu, je poznať nákupné návyky vašich zákazníkov počas minuloročnej sezóny. Korey McMahon z Forbes píše: Bez kupujúcich osôb (tzv. buying persona) podnikáte naslepo. Je to ako plánovať, čo budete robiť, keď dorazíte do svojej vysnívanej dovolenkovej destinácie, ale netrvá to dlho, kým si zarezervujete let alebo získate adresu.

Reklama theCream

Ako často hľadali zákazníci v júli vašu firmu? Aký vysoký predaj ste dosiahli počas júla? Koľko zákazníkov navštívilo váš obchod v auguste? Pomocou služby Google Analytics a údajov o predaji môžete tieto čísla sledovať od letnej sezóny 2022, aby ste určili, ako skoro by ste mali začať propagovať svoje podnikanie v roku 2023.

Prečítajte si: 8 tipov pre obsahový marketing a rast značky

2. Plán na letné prázdniny

Ak budú letné prázdniny základom vášho letného marketingu, s každým novými prázdninami musíte mať solídny plán propagácie svojho podnikania. Odporúčame vám, aby ste začali myslieť na marketing pre každé prázdniny dva týždne až mesiac vopred. Napríklad niektoré firmy majú výpredaj počas Sviatku práce.

Zistite, kto sú vaši konkurenti, začnite s propagáciou o týždeň skôr a vydržte tak dlho, ako dlho bude trvať ich predaj. Keď začnete marketing na letné prázdniny, začnite ponúkať zľavy na letné prázdniny: Ak uvádzate sortiment na trh pre spotrebiteľov v USA, ponúkajte zľavy a špeciály okolo Memorial Day (29.5.), Dňa nezávislosti (4.6.) a Sviatku práce (1.5.). Nezabudnite, že ak prichádzate na trh na celom svete, musíte si byť vedomí toho, aké sviatky oslavujú vo svojich regiónoch, pretože nie všetky sviatky sú globálne uznávané. 

Zdroj: The Mountain Jackpot News

3. Buďte opatrní pri marketingu „návrat do školy“

Marketing predaja back-to-school je trochu zložitý. Väčšina základných škôl sa na leto zatvára začiatkom júla a znovu sa otvára koncom augusta. Vysoká škola končí začiatkom júna a začína znova začiatkom septembra. Najneskôr by ste mali začať s marketingom mimo školy hneď ako skončí Deň nezávislosti, t.j. po 4. júli. Ak začnete propagovať svoju back-to-school marketingovú kampaň pred Dňom nezávislosti, existuje potenciál byť prvou spoločnosťou, na ktorú zákazníci myslia, keď sa rozhodnú nakupovať.

Zdroj: PosterMyWall

Príklad z praxe: Počas sezóny back-to-school v roku 2017 spoločnosť Office Max zariskovala a začala svoju kampaň už 25. júna, čo je podstatný rozdiel oproti 16. júlu 2016, ako to mali predchádzajúci rok. Zafungovalo to v ich prospech – budovali povedomie tak skoro, aby koncom júla alebo začiatkom augusta zavítali do školského roka a dostali pekný náskok vo vedení.

Ak však začnete príliš skoro, môžete riskovať, že to vašich zákazníkov otrávi, a budú si myslieť, že je príliš skoro na to, aby ste hovorili o začiatku školy. Skôr ako začnete toto leto s marketingovou kampaňou back-to-school, zamyslite sa nad tým, ako budú vaši zákazníci reagovať a podľa toho plánujte.

Reklama na pomarančový džús

4. Spravte to virálne

Vzhľadom na skutočnosť, že online videá tvoria viac ako 82 % všetkej internetovej návštevnosti spotrebiteľov, je dôležité využívať video. Neexistuje rýchlejší spôsob, ako sa spojiť s publikom ako prostredníctvom videa. Až 75% všetkých videí je spustených cez mobily.

Niekoľko ďalších významných štatistík video marketingu:

  • Diváci zachytia až 95 % správy, keď ju sledujú vo videu, v porovnaní s 10 % pri čítaní textu. (Insivia)
  • 72 % zákazníkov by sa radšej dozvedelo o produkte alebo službe prostredníctvom videa. (HubSpot)
  • Je 1,5-krát vyššia pravdepodobnosť, že ľudia budú sledovať video na svojich mobilných telefónoch. (Facebook)
  • Každú sekundu prejde internetom milión minút videa. (Cisco)
blog.nowmarketinggroup.com

Pri plánovaní nezabudnite na tieto tipy:

  • Naplánujte si letné marketingové aktivity podľa predchádzajúcich trendov v nakupovaní spotrebiteľov.
  • Začnite s marketingom letných dovoleniek dva týždne až jeden mesiac pred prázdninami.
  • Aby ste mali istotu, mali by ste začať s marketingom na nový školský rok hneď po Dni nezávislosti, t.j. po 4. júli.

https://www.revlocal.com/resources/library/blog/when-is-the-best-time-to-start-summer-marketing

žiadne príspevky na zobrazenie