Súťaže na Facebooku: Pravidlá a aplikácie na výber víťaza

0
Súťaže na Facebooku: Pravidlá a aplikácie na výber víťaza

Jedným z najlepším marketingovým ťahom na Facebooku je usporiadavanie súťaží. Častokrát si však lámeme hlavu nad tým, ako efektívne vybrať výhercu a ako zistiť, či splnil podmienky súťaže. Ak máte 2000 lajkov a komentov, ťažko zistíte, či ten, ktorého ste vybrali, napríklad z komentárov, dal súčasne aj lajk na váš post.

Usporiadanie facebookovej súťaže môžete mať úplne zadarmo

Ihneď po oznámení Facebooku o zmene pravidiel v súťažiach sa spoločnosti zaoberajúce sa aplikáciami začali predbiehať, aby našli riešenie pre vlastníkov stránok na efektívne uskutočňovanie súťaží. Mnoho spoločností zaoberajúcich sa aplikáciami ponúka riešenia pre majiteľov stránok, v článku sa chceme zamerať na 2 bezplatné verzie: Woobox a Contest Capture od Edgerank Checker.

Contest Capture

Edgerank Checker ako prvý ponúkol nástroj, ktorý exportuje lajky a komentáre z príspevkov súťaží na Facebooku. Zvláštne je, že nie sú ani poskytovateľmi súťažných aplikácií! Čo znamená, že v tomto boji nemajú konkurenciu – jednoducho chceli ponúknuť rýchle riešenie, a tak vytvorili web a produkt s názvom „Contest Capture“. Je to celkom jednoduché.

Krok 1: Nalogujte sa na www.ContestCapture.com

Kliknite na položku Connect Now.

Krok 2: Udeľte všetky povolenia

Načíta sa niekoľko rôznych povolení – jednoducho povoľte všetky. Ak nepovolíte všetky, aplikácia nemôže načítať údaje z vašich stránok. Nebojte sa – na vašu časovú os alebo na vašu stránku nič nezverejnia.

Krok 3: Vyberte stránku

Vyberte facebookovskú stránku, na ktorú chcete použiť Contest Capture. Po výbere stránky bude aplikácii trvať niekoľko sekúnd, kým stiahne príspevky z vašej stránky.

Krok 4: Vyberte príspevok

Teraz vyberte príspevok súvisiaci so súťažou.

Krok 5: Stiahnite si CSV

Budete musieť otvoriť súbor .csv (súbor Excel), aby ste stiahli dáta.

Krok 6: Otvorte súbor CSV

Po otvorení súboru CSV uvidíte niečo podobné ako na obrázku nižšie, kde sú uvedení všetci ľudia, ktorým sa príspevok páčil alebo ho komentovali.

Krok 7: Vyberte víťaza

V tomto bode sa to sťažuje. Všetky tieto údaje v tabuľke sú oveľa ľahšie vyberateľné ako by ste mali hľadať víťaza iba z príspevku na svojej stránke. Ale stále nemáte dostatočné výsledky.

Môžete si vybrať všetkých, ktorí dali lajk a náhodne ich zoradiť a získať víťaza číslo 1. Alebo si môžete vytlačiť všetky mená, ktoré dali lajk alebo komentovali, vystrihnúť ich a potom zvoliť víťaza z klobúka naživo na videu. Pri výbere víťaza však bude z vašej strany potrebné niečo urobiť – a zároveň zaistiť dôveru svojich fanúšikov, že si za víťaza nevyberáte iba svojho najlepšieho priateľa!

Prečítajte si: 9 horúcich marketingových tipov na letnú sezónu

Nástroj Woobox

Tento nástroj pre sociálne médiá vám dáva o 510% viac hodnotení Páči sa mi ako ktorýkoľvek iný nástroj Woobox Woobox je už dlho poskytovateľom aplikácií pre mnohých majiteľov stránok – aj keď priznám sa, že som nikdy nebol jeho veľkým používateľom. To by sa teraz mohlo zmeniť! Ich aplikácia funguje podobne ako aplikácia Contest Capture od Edgeranka Checkera, ale pri výbere víťaza ide ešte o krok ďalej.

Ukážeme vám, ako to funguje:

Krok 1: Prihláste sa do panela Woobox

Budete musieť použiť možnosť „Prihlásiť sa pomocou Facebooku“. Ak s nimi ešte nemáte bezplatný účet, týmto sa zriadi. Môžete použiť možnosť registrácie prostredníctvom e-mailu, ale oveľa jednoduchšie je prihlásiť sa pomocou Facebooku.

Nezabudnite kliknúť na tlačidlo „OK“ vo všetkých vyskakovacích oknách s povolením. Ak tak neurobíte, Woobox nebude môcť z vašich stránok získať informácie, ktoré potrebuje na spravovanie vašej súťaže.

Krok 2: Vyberte stránku

V rozbaľovacej šípke vyberte stránku, na ktorej ste súťaž spustili: 

Krok 3: Vyberte možnosť „Posts“

Teraz, keď ste vybrali správnu stránku, budete chcieť vidieť všetky príspevky z tejto stránky. Stačí kliknúť na „Príspevky“ a zobrazia sa vám príspevky za posledných 10 dní.

Krok 4: Vyberte príspevok

Rovnako ako v prípade programu Contest Capture je potrebné zvoliť vhodný príspevok súvisiaci s našou súťažou. Pre naše účely tu znova vyberiem aktualizáciu „Páči sa mi váš stav …“. Potom už len stačí kliknúť na „Vybrať“ vedľa príspevku týkajúceho sa súťaže, keď chcete zvoliť víťaza.

Akonáhle to urobíte, uvidíte niečo podobné tomuto:

Krok 5: Vyberte víťaza

Ako je uvedené vyššie, pri výbere víťaza máte 3 možnosti:

  • z používateľov, ktorým sa príspevok páčil,
  • z používateľov, ktorí komentovali príspevok,
  • alebo z používateľov, ktorým sa príspevok páčil alebo komentovali.

Pri všetkých možnostiach bude víťaz vybraný náhodne.

Ak zvolíme 1. možnosť, kliknite na „Vybrať víťaza“, a získate tieto výsledky:

Ak vyberieme možnosť „Používatelia sa môžu prihlásiť komentovaním tohto príspevku“, zobrazí sa nám tiež druhá možnosť, ktorá používateľom umožní prihlásiť sa do súťaže iba raz – zo strany Woobox je to geniálne!

Na záver môžete zaškrtnúť políčko „Používatelia sa môžu zapojiť pridávaním lajkov na tento príspevok“ & „Používatelia môžu zadávať komentáre k tomuto príspevku“, a budú sa počítať obidva vstupy. To znamená, že ľudia dostanú viac vstupov – 1 za páči sa mi to a 1 za komentár.

Je zrejmé, že väčšina súťaží nemá viacerých víťazov. Ak to tak u vás je, tak jednoducho pokračujte vo výbere víťaza, a bude jasné, že víťazi sú náhodne vybraní z oboch typov.

Krok 6: Kontaktujte víťaza

Bez ohľadu na to, ako si vyberiete víťaza – či na základe lajkov alebo komentárov -, je na vás, aby ste víťazov kontaktovali. Skvelé na nástroji Woobox je, že môžete kliknúť na profil osoby a buď jej poslať správu z osobného účtu, alebo ho možno označiť v samotnom súťažnom príspevku. Nemáte e-mailovú adresu, cez ktorú by ste víťaza informovali. 

Zoznam označení Páči sa mi a komentáre môžete tiež exportovať do súboru CSV, ktorý si môžete uložiť na neskôr. Woobox vám tiež umožňuje „Vybraťvíťaza – to sa hodí, ak len chcete ste vidieť, ako to funguje – ale tiež vtedy, ak máte na svojej stránke pravidlá, že človek môže vyhrať iba raz za 30 dní alebo podobné pravodlo.

Ak sa objaví nedávny víťaz a nebude oprávnený opäť vyhrať, môžete jednoducho vybrať iného víťaza. Nové funkcie programu Contest Capture & Woobox sú vynikajúce. A nikto už nebude mať k súťaži alebo víťazovi námietky.

Iné aplikácie na výber víťaza

Existuje ešte niekoľko ďalších nástrojov, ktoré vám v tomto procese tiež pomôžu – ale zdá sa, že väčšina je k dispozícii iba pre platených členov týchto aplikácií.

  • Shortstack má skvele vyzerajúci nástroj s názvom „Contest Like/Comment Importer
  • Spoločnosť Heyo oznámila, že vo vývoji má vývojový nástroj s názvom „Timeline Contest Creator“, ktorý však v čase písania tohto článku ešte stále nie je k dispozícii verejnosti. Nevieme, či to bude platená alebo prémiová funkcia, počkáme si a uvidíme.
  • Tabsite oznámilo, že tiež bude mať „Timeline Contest App“ – ale je stále vo vývoji a rovnako ani slovo o nákladoch.
  • Facebook Picker – priamo zo stránky si ho prepojíte so svojou stránkou na Facebooku a opäť postupujete tak, že si vyberiete post.

  • Commentpicker nájdete priamo na Facebooku, kde stlačíte Použiť aplikáciu. Prepne vás to na ich web, kde priamo vložíte adresu Facebookoveho postu so súťažou. Tiež by mal byť zadarmo.

 

Zopakujme si pravidlá Facebook súťaží

1. Ujasnite, že Facebook nie je váš sponzor

Pri uskutočňovaní súťaže na Facebooku musíte potvrdiť, že nie je schválená, sponzorovaná ani spravovaná Facebookom a že Facebook nie je nijako spojený s vašou súťažou. Ďalej musí existovať vyhlásenie, ktoré zbavuje Facebook akejkoľvek zodpovednosti voči súťažiacim alebo účastníkom.

2. Aké súťaže sú povolené a aké nie

Je dôležité pochopiť, ktoré druhy súťaží sú povolené na Facebooku a ktoré nie. Stávky a kresby, v ktorých niekto musí iba zvíťaziť, sú vybrané náhodne. Sú tiež povolené súťaže, v ktorých sa hodnotia príspevky a sponzor vyberá víťaza. Lotérie, kde si niekto musí kúpiť lístok, aby mohol vyhrať, však nie sú povolené.

3. Za účasť nesmie byť vyžadovaná žiadna „protihodnota“

Rozšírením vyššie uvedeného pravidla Facebook výslovne zakazuje účasť v súťažiach vyžadujúcich protihodnotu. Právne povedané to znamená, že musíte za svoj vstup vymeniť niečo hodnotné. Je dôležité uvedomiť si, že na niektorých miestach sú za to považované identifikačné informácie osoby, ako napríklad meno, adresa a telefónne číslo. Uistite sa, že rozumiete zákonom tam, kde bude vaša súťaž k dispozícii.

4. Nenúťte ľudí, aby sa zapájali do akcií

Všetci sme už videli súťaže na Facebooku, kde musíte zdieľať príspevok, aby ste vyhrali. Mnohých prekvapí, keď sa dozvedia, že tieto druhy súťaží sú pravidlami Facebooku výslovne zakázané. Facebook vám neumožňuje vyžadovať akcie na ich platforme výmenou za vstup do súťaže. To znamená, že nemôžete zadávať lajky, označenie osoby alebo zdieľania na Facebooku ako prostriedok vstupu. Jediné povolené je vyžiadať si lajk na príspevok (nie na stránku). Aby sme sa tomu vyhli, používame formuláciu „share je vítaný“:)

unsplash.com

Môžete však usporiadať súťaž, ktorá odvedie účastníkov od Facebooku a kde bude požadovať nejakú akciu. Súťažný softvér, ktorý má funkciu sprostredkovania, je povolený. Lepším nápadom je vytvoriť súťaž, o ktorú sa ľudia sami chcú podeliť, pretože sú nadšení obsahom alebo cenami.

Prečítajte si aj: Ako pomocou stories zvýšiť zapojenie publika na Instagrame?

 

5. Uistite sa, že súťaž nie je spravovaná v osobnom profile

Ak ste omylom vytvorili osobný profil svojej firmy namiesto oficiálnej stránky na Facebooku, nezabudnite to pred uskutočnením súťaže opraviť. Podľa pravidiel Facebooku môžete súťaž spustiť iba z facebookovej stránky, skupiny, udalosti alebo aplikácie. Súťaže na osobných stránkach nie sú povolené.

6. Získajte výslovné povolenie na použitie zadaného obsahu

Ak organizujete súťaž, v ktorej účastníci prihlasujú fotografie, video alebo iný obsah, uistite sa, že máte miesto, kde môžu potvrdiť, že s ich používaním súhlasíte. Obsah generovaný používateľmi môže byť pre podnikanie mimoriadne cenným prínosom. Môže vzbudiť záujem o súťaž a pomôcť zvýšiť povedomie o vašej značke. Príspevky z predchádzajúcich súťaží môžu byť použité v budúcich propagačných akciách, ak ste na to získali povolenie. Môžete ich však použiť, iba ak máte povolenie od ľudí, ktorí sa zapojili do vašej súťaže.

Navyše, ak sa chystáte oznámiť, kto je víťazom, musíte získať práva na reklamu od všetkých, ktorí sa zapoja do vašej súťaže. Pretože toto by malo byť vo vašich pravidlách súťaže, každý, kto klikne na „súhlasiť“, udeľuje povolenie.

7. Pochopte, že Facebook nebude pri vašej propagácii pomáhať

Posledným pravidlom uvedeným v pravidlách súťaže a propagácie Facebooku je to, že nebudú spravovať vašu súťaž ani v nej pomáhať. Akákoľvek stránka propagujúca sa na Facebooku tak robí na svoje vlastné riziko. To znamená, že ak sa porušíte pravidlá alebo zákony týkajúce sa priebehu vašej súťaže, Facebook nebude zodpovedný.

Záver

Starostlivé sledovanie pravidiel teraz znamená menšiu pravdepodobnosť, že bude váš obsah odstránený alebo že bude vaša stránka pozastavená alebo dokonca natrvalo zakázaná. Dodržiavanie pravidiel odstraňuje tieto riziká a umožňuje vám využívať výhody väčšej publicity a lepšieho povedomia o vašej značke.

Zdroj: www.shortstack.com, www.postplanner.com

žiadne príspevky na zobrazenie