Tipy na kreatívne plagáty, ktoré získajú pozornosť vašich zákazníkov

0
Tipy na kreatívne plagáty, ktoré získajú pozornosť vašich zákazníkov

Plagáty sú celosvetovo stále obľúbené. Sú kreatívne, odvážne, vzrušujúce a dokážu vyvolať množstvo emócií. Plagáty majú schopnosť vzbudiť rozruch, motivovať do akcie, propagovať udalosti a šíriť informácie. Niektoré ich môžu šíriť oveľa rýchlejšie ako iné kanály. Kľúčom je nájsť správnu rovnováhu medzi nadpisom, obsahom, obrázkami a logami. Keď to dosiahnete, máte jeden dokonalý plagát.

Poznať svoje publikum a produkt/službu/udalosť je prvou kritickou informáciou pri vytváraní plagátu. Potom nálada, emócia alebo reakcia povedú k farbám, fontom a grafike, ktoré dopĺňajú informácie.

Aké prvky by teda mal obsahovať pútavý reklamný plagát, aby ho zákazník neprehliadol?

Použite farby na vytvorenie energie, navodenie nálady a pritiahnutie očí

Čo je prvá vec, ktorá upúta vašu pozornosť? Je to farba, potom dizajn objektu. Farby vytvoria energiu, vyvolajú náladu a priťahujú pohľad. V závislosti od motívu plagátu budú farby výrazné, jemné alebo romantické. S farbou môžete toho vyjadriť naozaj veľa.

Pri tvorbe plagátu a výbere farebnej palety by ste mali zvážiť podujatie či udalosť, na ktorú má plagát odkazovať. Jemné jarné farby sa hodia napríklad na informovanie o koncerte vážnej hudby pod holým nebom a sýtejšie zase na plagát pre rockový večer v amfiteátri.

Ďalším nápadom je použiť bloky plných farieb. Uistite sa, že farby, ktoré si vyberiete, spolu dobre ladia a budete môcť dosiahnuť výrazné pozadie.

Oživte svoje výtvory

Kontrast je kľúčom k tomu, aby vaše plagáty vynikli. Spárovanie doplnkových farieb alebo použitie dvoch úplne protichodných farieb vytvára vizuálnu príťažlivosť. Experimentovať môžete použitím skutočne jasných farieb alebo jednoducho choďte do klasickej čiernej a bielej!

Ak chcete dosiahnuť väčší dojem, experimentujte s typografiou. Viac vážnosti textu dodáte výrazným bezpätkovým písmom. Eleganciu dosiahnete kurzívou alebo vyjadrite hravosť či zábavu voľným ručne písaným písmom. Pri výbere písiem vyberte aspoň dve – jedno pre nadpis, jeden pre telo textu.

Vytvorte vizuálnu hierarchiu

Plagáty by mali upútať pozornosť a mali by sa dať rýchlo čítať. Zoraďte informácie podľa dôležitosti. Ak pracujete s menším formátom, vyberte si výraznú, jednoduchú grafiku. Ak máte veľa informácií, zamerajte sa na veľkosť písma. Zamyslite sa nad veľkým nadpisom a zoskupte informácie do blokov. Spôsob, akým umiestnite a usporiadate slová vo svojom návrhu, pomáha dotvoriť výsledný dojem.

Odstráňte nepotrebné prvky

Niekedy je menej viac. Diváka to zaujme. Jedno slovo alebo dramatický obraz dokáže komunikovať oveľa viac ako veľa slov alebo zložitých fotografií či ilustrácií. Nepridávajte ďalšiu grafiku alebo slová len preto, aby ste vyplnili priestor.

Nepodceňujte kvalitnú tlač plagátov

Poznáte svoju udalosť, službu alebo produkt a viete aj kto je vaše kľúčové publikum. Zásadným faktorom, ktorý môže pokaziť dojem z vášho plagátu, je nekvalitná tlač. Pri tvorbe plagátu by ste si mali vopred stanoviť rozmer a aj to, či budete chcieť plagát jedno- alebo obojstranný. Väčší rozmer si totiž vyžaduje väčšiu kvalitu obrázkov, aby výsledná tlač plagátov splnila vaše predstavy.

Na záver

Možno máte pocit, že v dnešnej dobe digitalizácie už plagáty nemajú taký veľký úspech. Marketingové výskumy však ukazujú, že viac ako 50 % mileniálov (ľudí vo veku 22-38 rokov) venuje pozornosť printovým reklamám. A nedávny prieskum spoločnosti Outdoor Media Center zistil, že 92 % kupujúcich uviedlo, že videli vonkajšiu plagátovú reklamu 30 minút predtým, ako si niečo kúpili, pričom 82 % uviedlo, že v ten istý deň nakúpili impulzom.

Zdroj foto: dovetanentmarketing.weebly.com

žiadne príspevky na zobrazenie