Naostro (bez gatiek) v biznise? Alebo: Topiaci sa aj slamky chytá

0
Naostro (bez gatiek) v biznise? Alebo: Topiaci sa aj slamky chytá
Mata_valachova

Nedávno mi volala kamarátka. Bolo to celkom vtipné, kam sme sa debatou dostali, a povedala som si, že toto musí ísť von. NAOSTRO. Koniec koncov, je teplo, a vraj chodiť naostro je módne. Na túto formu prežívania vlastného tela a pocitov som sa síce ešte NEHECLA, ale chodiť „na ostro“ v biznise? To je väčší HARDCORE. No tak tu to je.

AUDÍTOR JE VÁŽENÝ, ŠTUDOVANÝ a skúsený ČLOVEK!

Takže kamarátka volá a pýta sa ma:

„Tina, ty koľko berieš za posúdenie podnikania? Taký ten AUDIT? A nastavenie biznis plánu? Viem, že si rozbehla veľa značiek a všetky dodnes fungujú. A ja čoraz viac cítim, že by som možno potrebovala poradiť. A tak mi napadlo, že internet sa hmýri poradcami na všetko. V rôznych cenových reláciách, len neviem na ktorého z nich sa obrátiť! Ty sa takémuto dačomu nevenuješ?“

Zamyslela som sa na zlomok sekundy a olúpaný červený lak prestal byť stredobodom môjho vesmíru.

„Nevenujem veru. Robím veľa projektov. Mám len určité časové možnosti. Ale to, čo píšeš, ma zaujíma. Urobiť AUDIT, TO NIE JE LEN TAK! Pošli link. Pozriem sa, možno dotyčnú osobu poznám. Koľko za to pýtajú a čo presne ponúkajú?“

„No, tá prvá 75,50 eur.“

„Sedemdesiatpäť päťdesiat? To čo je za cenu? Asi boli niektorého z tých školení „podnikanie z pláže“ a možno si zle vyložili učebnú látku. Zaujmi netradičnou cenou. Použi slovo schmatni. Alebo „Ber, kým je“! A šupni tam „call to action“ button. Moje nervy. POMOC! 75,50 eur? Pošli mi to. Mne to príde trošku ako také predávanie… No, čo ja viem? Slamiek,“ vypľula som zo seba.

Inak, táto téma ma už dlho tankovala. Vedela ma dostať do vývrtky. Z každej strany videjko s poradenstvom na všetko. Ale že sa dokážu niektorí predať! Mnohí takí, čo im všetko predtým poriadne nefungovalo a niečo sa aj nerozbehlo a niečo aj krachlo. A takíto častokrát radia. Slamkárom.

„Slamiek?“, vytrhla ma kamoška zo zamyslenia.

„No, topiaci sa aj slamky chytá,“ hovorím jej. A niekedy namiesto toho, aby sa dotyčný nadýchol, rozhliadol sa, a dal aspoň šancu nájsť si ako-tak stabilné BRVNO, ktoré ho udrží na vode, chytí sa slamky a… No a je po ňom. Čľup!“

„Bože môj, Tina, tie tvoje prirovnania! Ale pochopila som. Poslala som ti do správy tie dve dámy. Jedna konkrétne sľubuje AUDIT podnikania. Stále to na mňa vyskakuje, a tak rozmýšľam, že jednu z nich by som možno skúsila. Alebo mi niekoho poraď! Skúsiš sa na to pozrieť? Čekneš ich? Aspoň na minútku…“

Výdych. Nádych. Čeknúť. Na minútku. Bože môj. Škrabkám si zase necht. Lak z malíčka mi práve zišiel dole. Šupa. Aj bez odlakovača.

„Vieš čo, pozriem, ale najprv si spracuj domácu úlohu. OK? Pošlem ti do messengera dotazník.“

DOTAZNÍK

1) Koľko rokov daný človek podnikal?

2) Ako sa darilo, alebo darí jeho firme (firmám)?

3) Komu poradil tak, že mu to niečo ekonomicky prinieslo?

4) Existujú k tomu referencie? Koľko? Aké?

5) Kto tie referencie napísal? Kamaráti, ktorí mu chcú pomôcť? – čekni kontakty krížom cez sociálne siete či nejde o sebapodporujúcu skupinku – to je nový trend!

6) Čo v referencii je? Že je dotyčná osoba úžasná? Alebo že poradenstvo zvýšilo tržby o xy percent?

7) Koľko času odvtedy uplynulo? Alebo ide o referencie za pár mesiacov?

„Prešiel ti ten dotazník?“

„Áno, pozerám to. Zaujímavé. To by mi nenapadlo.“ Na chvíľku ostalo ticho.

„Keď to budeš mať, kvetinka, tak mi znova zavolaj, prosím. Ale možno si odpovieš sama tým dotazníkom. Uvidíš, čo ti z neho vylezie,“ hovorím kamoške a pokračujem:

„Hlavne si rozmysli, komu poskytneš svoje dáta. Lebo môžeš ostať nahá. No a ja si dovtedy premyslím, koho reálneho by som ti vedela odporučiť. Pretože SKÚSENÝCH, ktorí naozaj vedia analyzovať a poradiť, je dosť. Len sa nevedia tak pretŕčať vo svete sociálnych sietí. NAOSTRO…bez gatiek.“

Martina Valachová

P.S.: Ten dotazníček si odložte. Možno pomôže aj vám.

Prečítajte si aj fejtón Cigaretka na dva ťahy alebo: To nevysvetlíš…

žiadne príspevky na zobrazenie