Tri otázky, ako rozpoznať falošné správy na Facebooku a nezdieľať ich

0
Tri otázky, ako rozpoznať falošné správy na Facebooku a nezdieľať ich
Loei, Thailand - May 10, 2017: Hand holding samsung s8 with mobile application for Facebook on the screen

Facebook radí, aké tri otázky si položiť na rozpoznanie falošných správ. Odkiaľ to ide? Čo chýba? Ako sa cítiš? To sú tri otázky, ktoré táto sociálna sieť odporúča všetkým používateľom položiť si pred zdieľaním noviniek.

Iniciatíva je súčasťou boja proti falošným správam, ktorý podniká populárna sociálna sieť Marka Zuckerberga. Počas pandémie tiež zintenzívnila svoje úsilie o obmedzenie šírenia byvolov, a to nielen na samotnom Facebooku, ale aj v aplikáciách ako WhatsApp a Instagram. Cieľom tejto novej iniciatívy je zvýšiť povedomie používateľov o probléme a poskytnúť jednoduché nástroje na prijímanie informovaných rozhodnutí.

Pre Facebook si preto treba položiť tri hlavné otázky, aby sme si boli plne vedomí toho, čo zdieľame. Pamätajte, že problém sa netýka len falošných správ, ale aj správ natočených po dlhom čase úplne vytrhnutých z kontextu. Správy, ktoré aj keď sú overené, môžu prispieť k vytvoreniu skresleného obrazu reality.

Odkiaľ to je?

Prvá otázka „Odkiaľ to pochádza?“ vyzýva používateľa, aby sa informoval o zdroji. Facebook odporúča zbierať informácie o zdroji, ak ho nepoznáte, vyhľadávať ho, ak nie je výslovne uvedený, a venovať pozornosť detailom, ako je webová adresa, prítomnosť gramatických a lexikálnych chýb v texte, grafická stránka článok atď..

Čo tam chýba?

Otázka „Čo chýba?“ by mal prinútiť používateľa, aby preskočil názov a poriadne si prečítal článok. Čítanie celého článku v skutočnosti poskytuje viac informácií a faktov, ale vieme, že veľa ľudí sa často zastaví pri nadpise a vytvoria si úsudok, často nesprávny alebo zavádzajúci, výlučne na základe neho. Výzvou je tiež skontrolovať, čo uvádzajú iné zdroje a oficiálne služby.

Aké máte z toho emócie?

Tretí krok „Ako sa cítite?“ je napokon o emóciách. Facebook si pamätá, ako sa tí, ktorí budujú falošné správy, snažia manipulovať emócie používateľov, vzbudzujú hnev, rozhorčenie a obavy, ale aj nádej (ako v prípade zázračných liekov na tú či onú chorobu).

Je tiež potrebné analyzovať satirické prvky (ktoré často nemusia byť pochopené), aby sme zistili, či ide o satiru alebo pravdivé správy.

Zdroj: https://www.ma-no.org/en/web-marketing-seo-sem/social-media/facebook-three-questions-to-recognize-fake-news-and-not-share-it

žiadne príspevky na zobrazenie