Viliam Chmurovič: V optike Eyevil je na prvom mieste úprimnosť

0
Viliam Chmurovič: V optike Eyevil je na prvom mieste úprimnosť

Viliam Chmurovič, majiteľ optiky Eyevil, je rodený Michalovčan, ktorý je nielen na východe známy svojím profesionálnym prístupom k práci, trendovými a kvalitnými okuliarmi, ale aj úprimnosťou, ktorá sa v tomto svete príliš nenosí. Rozhovor s ním bol rovnako úprimný ako on sám, ale ešte aj príjemný, čo len umocňuje pocit, že podobná atmosféra panuje aj v kamenných predajniach, kde rozhodne nájdete to, čo hľadáte a kde vám úprimne a otvorene poradia, čo vám pristane.

Ako sa bývalý úspešný hokejista, Viliam Chmurovič, nevydal úplne nalinkovanou generačnou cestou, ale vo svojom podnikaní mu to ide aj tak viac než skvele, pretože je ctižiadostivý, cieľavedomý a má výborný ťah na bránku, sa dozviete v našom rozhovore.

Pre Akčné ženy Viliam Chmurovič prezradil:

  • aká bola jeho cesta k podnikaniu,
  • aké služby optika ponúka,
  • prečo spolupracoval na evente Akčné ženy v električke,
  • prečo sa zapojil do programu pre začínajúcich podnikateľov od Slovenskej sporiteľne,
  • aké má vízie do budúcna.
Viliam Chmurovič, Eyevil

Optika nebola prvou voľbou

Prečo práve optika? Čo vás k tomuto podnikateľskému zámeru viedlo? Tradícia v rodine alebo spontánny nápad?

V podstate som tretia generácia očných optikov v našej rodine. Dedko začal hneď po revolúcii a následne sa k nemu pridal aj môj otec. Robili určitý čas aj spoločne a potom sa nechala do optiky zasvätiť aj mamka. No a tretím pokračovateľom som teraz aj ja.

Vaša cesta však nebola úplne priamočiara…

To teda nie. Hral som hokej, tam som videl svoju budúcnosť, ale keď som mal dvadsaťštyri rokov, vážne som sa zranil a hokej som musel zavesiť na klinec. Športová kariéra padla, takže som sa chtiac-nechtiac vydal smerom podnikania s optikou, aj keď to nebolo to prvé, na čo som pomyslel, keď som zvažoval, kam sa v živote pohnúť ďalej a nebolo to ani úplne tak, ako by sa očakávalo.

Kedy ste začali podnikať a akým smerom ste sa uberali?

Podnikať som začal ešte v roku 2017. Založil som si vlastnú značku, ale najskôr to bol len e-shop. V roku 2019 som otváral očnú optiku v Michalovciach a košická predajňa funguje druhý rok.

Mali ste potrebu sa rozširovať?

Ani nie, ale skúsiť sme to chceli. V Michalovciach máme veľa klientov, je to veľký okres. No často k nám chodili ľudia aj z Košíc, tak sme si povedali, že otvoríme ďalšiu predajňu a už sa nám ukazujú celkom slušné čísla.

Prečítajte si: Tento otec vytvára jedinečné 3D tlačené hračky pre deti so zdravotným postihnutím

Čo sa skrýva za názvom Eyevil?

Nie ste prvá, ktorá za tým niečo hľadá, ale nič špeciálne v tom nie je. Iba spojenie oka a môjho mena. Sklamaná? (Smiech)

Služby a ponuka špičkovej optiky

Aké služby klientom vaša optika ponúka?

Sme zameraní hlavne na fashion, čo znamená, že ponúkame 90 % svetových a najznámejších luxusných komerčných brandov. Zvyknem to povedať tak, že nerobíme len očnú optiku. Robíme fashion, pretože chceme, aby naši klienti nielen dobre videli, ale aby aj dobre vyzerali. Chceme, aby zákazníci, ktorí u nás nakupujú, v dave vynikali. A to sa nám darí. Keď idem po meste, našich klientov rozpoznám veľmi rýchlo.

Cieľom teda je, aby sa stal klient vďaka vašim okuliarom výnimočným?

To je presné. A aj to je dôvod, prečo si tak veľmi zakladáme na úprimnom poradenstve a nebojíme sa otvorene komunikovať aj so zákazníkom, ktorý si môže dovoliť aj tie najdrahšie kúsky. Ak mu rám nesedí, nebudeme sa tváriť, že je všetko v poriadku. Nepôjdeme len po tržbách. Najdôležitejšie je, aby bol v našich okuliaroch o level alebo o dva vyššie, lebo mu sadnú ako uliate.

Klienti však u vás nájdu oveľa viac…

Okrem úprimnosti a slušnej otvorenosti samozrejme aj kompletný servis. Výberom a poradenstvom naše služby nekončia. Klientom poskytujeme kompletnú konzultáciu od merania zraku, prípadnú centráciu, ak ide o multifokál, až po brúsenie šošoviek. Vyštudoval som optiometriu, takže všetky šošovky prejdú osobne mojimi rukami.

Ponúkate trendové okuliare. Ako často sa trendy menia?

Trendy v okuliaroch sa menia približne každých päť rokov. Donedávna boli dosť v popredí tenké kovové mačacie rámy a teraz ideme znova do hrubých plastov s výraznými logami brandov. No môžem povedať, že takých 70 % sú klasiky a zvyšok sú výstrelky.

A čo kontaktné šošovky namiesto okuliarov? Odzvonilo im?

Podľa môjho názoru by človek šošovky nosiť nemal. Neodporúčam ich. Chápem, že sú niekedy nevyhnutné, ale treba zvážiť poranenie rohovky a časté sú zápaly očných spojiviek, ak nie je prítomná dostatočná hygiena pri výmene alebo pri čistení. Takže za mňa jednoznačne okuliare.

Kontaktné šošovky sú možno riešením pre ľudí so silnými dioptriami, nakoľko z minulosti sú známe nie veľmi príťažlivé okuliare. Dokážete aj klientom s takýmto problémom vybrať skvelý rám, kde zapracujete silné dioptrie tak, aby bol klient spokojný?

Určite áno. Klient si ale musí nechať poradiť a nebáť sa trošku zainvestovať. Aj väčšie dioptrie môžu vyzerať trendovo a šik.

Ľudia nosia aj len imidžovky, takže to vyzerá, že sú kontaktné šošovky naozaj na úpadku…

Máme aj my množstvo klientov, ktorí nosia bezdioptrické okuliare alebo len také, ktoré majú v sebe ochranu proti modrému svetlu. Okuliare jednoznačne nad šošovkami vyhrávajú.

Akčné ženy a Slovenská sporiteľňa

Len nedávno ste sa stali spíkrom podujatia Akčných žien s názvom Akčné ženy v električke. Ako ste sa k tejto spolupráci dostali?

Oslovili ma Akčné ženy a keďže električková trať vedie popri našej predajni v Košiciach, nezaváhal som. Veľmi rád som sa tejto príjemnej akcie zúčastnil. Bolo to zaujímavé spestrenie pre marketing, ale aj samotný event bol fajn.

Prečítajte si: Prvá slepá Barbie vytvára u postihnutých detí pocit spolupatričnosti

Akčné ženy sú spoluprácou úzko prepojené aj so Slovenskou sporiteľňou. A dlhoročnú spoluprácu má so sporiteľňou za sebou aj vaša optika…

Keď sa vrátim niekde na začiatok podnikania, musím priznať, že celý môj biznis plán vznikol úplnou náhodou. A to vtedy, keď som po jednej výmene názorov s mojím otcom, zavrel dvere jeho firmy. Šiel som do prvej banky, ktorá bola nablízku a ktorej som bol aj dlhoročným klientom. Rozhodol som sa, že si vezmem úver a začnem podnikať sám. Bez otca. Ale odmietli ma. Bol som mladý, nič som nevlastnil a know how nestačilo. Povedal som si, čo teraz? A vtedy mi môj známy porozprával o projekte pre začínajúcich podnikateľov, ktorý ponúka Slovenská sporiteľňa.

Projekt pre začínajúcich podnikateľov si však vyžaduje aj biznis plán. Bolo pre vás zložité vytvoriť ho?

Vôbec nie. Vyštudoval som vysokú školu manažmentu, takže to bol pre mňa v podstate taký vysokoškolský projekt. Ale veľmi mi pomohla aj pani Kočišová zo Slovenskej sporiteľne. Dala mi výborné tipy, poradila, čo zmeniť, na čo sa zamerať. Všetko sme vyriešili mailom, čo bolo tiež skvelé. Plán sme tak dotiahli do úspešného konca. Podarilo sa mi vziať si potrebnú čiastku na začiatok.

Prístup Slovenskej sporiteľne a jeho zamestnancov tak môžete hodnotiť jednoznačne pozitívne…

Pravdaže. Len pozitívne. A odporúčam ísť touto cestou aj ostatným. Príďte s dobrou myšlienkou, vypracujte biznis plán a môžete začať podnikať, plniť si sny a ideály. Príjemnú komunikáciu, pomoc aj férový prístup nájdete na jednom mieste. Naozaj sa nemáte čoho báť. Ak budú potrebné zmeny, pracovníci Slovenskej sporiteľne vám poradia ako plán prepracovať, aby bol prijateľnejší pre tých, ktorí ho budú posudzovať. Keby som mal ísť do toho znovu, určite idem. Nič by som nemenil.

Plány do budúcna

Predajňu v Michalovciach máte zabehnutú, v Košiciach sa to vyvíja veľmi dobre. Máte ešte potrebu niekam napredovať?

Určite áno. Plánujeme nové trendy, ktoré sú však limitované ponukou na Slovensku. Ale to nás vôbec neodrádza. A vytvárame nové a krajšie prostredie aj pre našich klientov v optike v Michalovciach. Máme za sebou úpravy interiéru, investovali sme do nového nábytku. Všetko preto, aby sa u nás klienti cítili čo najlepšie.

Máte aj iné ciele?

Môj osobný cieľ a zámer je najmä vo vzdelávaní. Chcem sa posunúť a byť bližšie aj ľuďom so závažnejšími očnými ochoreniami. Ale celkovo… Máme v pláne sa zlepšovať, nezaspať na vavrínoch, ísť stále dopredu.

Napredovanie zrejme súvisí aj s novými značkami. Je ťažké sa dostať k svetovým brandom?

Keď už máte za sebou nejakú históriu, je to jednoduchšie. Úplne inak prebieha komunikácia, ak už máte na predajni najslávnejšie brandy, a tiež ak je predajnosť dostatočne vysoká. Toto všetko spĺňame. Ponúkame to najlepšie z najlepšieho, ale ešte vždy ideme ďalej a prinášame aj nové kolekcie od nových značiek.

Prečo by sa klienti mali obracať práve na vás? V čom je okrem bohatej ponuky optika Eyevil jedinečná?

Asi sa vrátime niekde na úvod tohto rozhovoru, kedy som spomínal tú úprimnosť. Jednoznačne je u nás pred všetkým ostatným na prvom mieste. Všetci zamestnanci sú vyškolení tak, aby boli voči klientovi otvorení a dokázali mu povedať, čo mu svedčí a čo nie. Klient musí cítiť a vidieť, že mu chceme poradiť čo najlepšie. Nie ho pripraviť o mastnú sumičku. Takto to u nás nechodí.

Máte pre klientov aj ďalšie výhody?

Tou najväčšou je asi to, že klient vybaví všetko na jednom mieste. U nás. Žiadne návštevy doktorov a dlhé čakacie doby. Poskytneme mu kvalitné poradenstvo a následne všetko ostatné, aby mohol od nás odísť spokojný po každej stránke.

Zdroj foto: archív Optika Eyevil

 

žiadne príspevky na zobrazenie