Vizuálne trendy, ktorými osviežite kampane na sociálnych sieťach

1
Vizuálne trendy, ktorými osviežite kampane na sociálnych sieťach

Ľudia odpradávna rozprávali svoje príbehy prostredníctvom obrázkov. Aj preto sme dodnes prioritne vizuálne založení. Obrazy za nás často veľa napovedia, a taktiež nás veľmi priťahujú. Nie je teda na škodu použiť zaujímavé vizualizácie aj pre kampane na sociálnych sieťach. 

Propagujte sa obrazom – úprimne a pútavo. Veď najlepší spôsob, ako sa s niečím stotožniť, porozumieť obsahu a zapamätať si ho, je účinná vizualizácia. A keďže sme sústavne bombardovaní obrázkami a digitalizáciami, prejaviť sa vo svete online reklamy je čoraz ťažšie

Inšpirujte sa nasledujúcimi umeleckými smermi, ktoré prerazili do vizuálnych trendov a sú využiteľné na sociálnych sieťach. Možno vás nakopnú pri tvorbe vašej budúcej kampane na webe

Minimalizmus

Denne nás pohlcuje kultúra preplnená množstvom obrazov. Človek potom podvedome zakotví pohľadom práve na takej vizualizácii, ktorá je jednoduchá. Naša myseľ totiž vždy rada uvíta oddych od množstva farieb a motívov.

Trend minimalizmu sa dnes už silno rozmáha, a to nielen na sociálnych sieťach, ale aj na dizajne produktov dennej spotreby. S minimalizmom sa spája hlavne jednoduchosť, no zároveň evokuje kvalitu a exkluzivitu.

Predstavte si napríklad svoj obľúbený produkt a v mysli ho zaodejte do jednoduchého dizajnu s bielym logom a tmavým podkladom. Hneď to na nás pôsobí uhladenejším dojmom. Podobne zmýšľajte aj pri vašich kampaniach, či pri tvorbe loga.

Kresba rukou

Grafický dizajn má v súčasnosti tendenciu bočiť od všetkého digitalizovaného. Do popredia sa dostáva prirodzený, zjednodušený dizajn nápisov a obrazov, pričom pôsobia, akoby boli vytvorené ručne.

kampane na sociálnych sieťach

K originálnosti grafík prispievajú aj drobné chybičky a ťahy, ktoré sú tak charakteristické pre kreslenie či písanie rukou. Obrázkom to dodáva ľudskosť, ktorú šablóna v programe vytvoriť nedokáže. Ak teda poznáte niekoho, kto pekne píše a kreslí, nebojte sa požiadať ho o pomoc.

Autentická fotografia 

Náš život sa úplne odráža na sociálnych sieťach. Poznáte predsa tú otrepanú vetu – kto nie je online, akoby neexistoval. V súčasnosti to intenzívne pociťujeme aj v biznise.

Prirodzené fotografie – napríklad aj z vášho súkromia – sú preto cestou, ktorá povedie k úspechu pri každej kampani. Momentky, emócie a príbehy vašu cieľovú skupinu zaujmú oveľa viac, ako fotografia získaná z fotobanky. 

Prečítajte si aj o bezplatných nástrojoch, ktoré môžete využiť pre váš biznis

Kampane na sociálnych sieťach a vizualizácie v pohybe

GIFy si v priebehu niekoľkých rokov získali obrovskú popularitu. Dokážu totiž dať príspevkom úplne iný zmysel. Veľkým plusom GIFiek navyše je, že vďaka nim svoju kampaň okoreníte humorom.

Vo svete vizualizácií sa GIFy stávajú užitočnými, pretože vedia dokonale vypichnúť pointu príspevku – za predpokladu, že zvolíte ten správny. Pred publikovaním sa však poraďte s kolegami, aby ste neboli jediní, kto sa na vašom príspevku zasmeje.

Superimpozícia – prekrývanie obrazov 

GIFy dokážu rozpovedať myšlienku za pár sekúnd. Dve fotografie zlúčené do jednej zas poskytujú pohľad z dvoch uhlov. Tieto sú často v kontraste, alebo zobrazujú jednu spoločnú tému – v prípade obrázku nižšie je to príroda a divočina.

kampane na sociálnych sieťach

Tento trend je už starší, no stále sa teší veľkej pozornosti. Ak vytvoríte zaujímavú superimpozíciu, verte, že sa veľmi rýchlo zapáči vášmu publiku. 

Zoradenie v hierarchii

Jednu časť textu zvýraznite väčším písmom a zvyšok postupne zmenšujte. Vhodné je použiť 3 až 4 rôzne veľkosti písma, ktoré sa od seba líšia. Vedzte, že väčšina ľudí od vášho príspevku neodtrhne zrak, pretože ich k dočítaniu prinúti zvedavosť. Obzvlášť, ak je váš text vtipný a pútavý.

Foto: thecoolist.com

Odporúčame teda použiť kreatívne a prínosné slogany. Veľa ľudí sa totiž nahnevá, ak si z nich trochu „vystrelíte“. Ak ich váš text neuspokojí, vyvolá to v nich pocit, že len strácajú čas.

Nezabúdajte teda, že slogany zoradené vo veľkostnej hierarchii by mali mať trefné posolstvo. Táto kombinácia – zaujímavá forma a zmysluplný obsah – sú v kampaniach na sociálnych sieťach predurčené na úspech. 

žiadne príspevky na zobrazenie