NAČÍTAVAM

Type to search

BIZNIS ONLINE NÁSTROJE

Užitočné bezplatné Google nástroje nie len pre váš biznis. Používate ich?

Zuzana Surianska
Share

Nedávno sme vám v článku predstavili 3 užitočné bezplatné nástroje od Google, ktoré môžete využiť hlavne pre váš biznis. Boli to Google Analytics, Správca webu a Moja Firma.

Dnes sa pozrieme na ďalšie bezplatné nástroje od Google, ktoré môžete využiť nie len pre váš biznis.

  1. Google Formuláre

V dnešnej dobe je spätná väzba od zákazníka alebo od potenciálneho zákazníka veľmi dôležitá a cenná. Môže vám odpovedať na otázky, nad ktorými dlho rozmýšľate, či váhate, čo je asi pre zákazníka dôležité. Tak prečo sa ho jednoducho neopýtať? 😊 A práve na toto je skvelý jednoduchý bezplatný nástroj – Google Formulár. Poskytuje dostatok možností pre získanie informácií, ktoré potrebujete. Takže čo môžete napríklad pomocou formulára robiť?

  • Zhromažďovať a organizovať údaje akejkoľvek veľkosti,
  • spravovať registrácie na udalosti,
  • rýchlo zorganizovať prieskum,
  • zozbierať e-mailové adresy,
  • vytvoriť krátky test.

A to všetko štýlovo a podľa vašich predstáv

Použite vlastnú fotku alebo vlastné logo a Formuláre vyberú tie správne farby na doladenie vášho vlastného jedinečného formulára. Môžete si však tiež vybrať spomedzi rôznych vybraných motívov a vytvoriť tú správnu atmosféru.

Otázky a odpovede vaším spôsobom

Vyberte si z množstva rôznych možností otázok: od viacnásobného výberu cez rozbaľovacie zoznamy až po lineárnu stupnicu. Pridajte obrázky a videá z YouTube alebo sa pohrajte s vetvením stránok a logikou preskakovania otázok.

Organizované a analyzované

Odpovede na vaše prieskumy sa úhľadne a automaticky zhromažďujú vo Formulároch, kde nájdete informácie o odpovediach v reálnom čase a grafy. S dátami môžete tiež ďalej pracovať a všetky ich zobraziť v Tabuľkách. Začať môžete na tomto odkaze.

  1. Testovacie nástroje od Google

Google má k dispozícii viacero bezplatných testovacích nástrojov pre vaše webové stránky. Vybrali sme pre vás hneď dva.

Prvý je test pre mobilné zariadenia – či je vaša stránka vhodná pre mobilné zariadenia, teda či sa užívateľom zobrazuje správne. Pomocou tohto nástroja otestujete, ako jednoducho môže návštevník používať vašu stránku na mobilnom zariadení. Stačí zadať webovú adresu stránky a spoznáte jej hodnotenie. Môžete vyskúšať tu.

Ale prečo je vlastne mobilná verzia webu dôležitá?

Používatelia čoraz častejšie navštevujú webové stránky z mobilných zariadení. Preto je škoda o nich prísť, nevhodným nastavením vášho webu. Okrem iného aj Google nepodporuje stránky nevhodné pre mobilné zobrazenie. Môžete mať krásny web, ale pokiaľ sa nezobrazí vhodne na mobile, Google vašu stránku nepodporí vo výsledkoch vyhľadávania na mobiloch. A konkurencia je opäť o krok pred vami.

Druhý je test rýchlosti vašej webovej stránky nazývaný PageSpeed Insights. Nástroj PageSpeed Insights analyzuje obsah webovej stránky a potom vygeneruje návrhy na zrýchlenie jej načítania. Opäť, použitie je veľmi jednoduché, zadáte odkaz vašej webovej stránky, stlačíte analyzovať a za pár sekúnd máte výsledok. Viac práce s tým býva skôr potom, keď vidíte výsledky a možnosti na zlepšenie. Treba sa obrátiť na vášho admina a prediskutovať možnosti. Otestovať rýchlosť vášho webu môžete tu.

Prečo je vlastne rýchlosť webu dôležitá?

Poznáte to asi z vlastnej skúsenosti. Niečo hľadáte, kliknete na odkaz a čakáte na presmerovanie na web. Čakáte 2 sekundy, 5 sekúnd, trpezlivejší aj dlhšie. Ale koľko je takých trpezlivých? A máte odpoveď. Nezabúdajte, že rýchlosť načítania je úplne prvý dojem, ktorý urobíte. Amazon spravil test, ktorý ukázal, že ak by spomalili len o jednu sekundu, stratili by 1,6 bilióna dolárov ročne.

  1. Google Digitálna Garáž

Google pripravil príjemný výučbový materiál pre všetkých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o digitálnom marketingu. Sami sme si prešli všetkými kurzami a môžeme len odporučiť. Zíde sa to každému, kto podniká v akejkoľvek forme, alebo len uvažuje nad podnikaním. Užitočné to môže byť aj ako štartovací balíček do sveta online z pohľadu zamestnania. Naučte sa základy digitálneho marketingu a naštartujte tak vaše podnikanie alebo kariéru. A to úplne zdarma a navyše s certifikátom pri úspešnom ukončení. Idete na to? 

Pokiaľ by ste mali nejaké problémy so zakladaním alebo využívaním daných nástrojov, radi vám pomôžeme u nás. 

Zdroj obrázkov k článku: Google

Tagy
Zuzana Surianska
Zuzana Surianska

Co-owner KUKUZA s.r.o. - online marketing šitý na mieru

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X