E-mailové schránky vašich potenciálnych zákazníkov a kolegov sú každý deň zaplavené obyčajnými predmetmi mailov.
Najčastejšie ich obrazovku inboxu vyplnia frázy ako „Dúfam, že sa vám darí,“ „Práve som sa prihlásil na odber“ a „Novinky“, ktoré ich hneď unudia k smrti.
Tridsaťpäť percent príjemcov e-mailov uvádza otváranie e-mailov len na základe predmetu mailu. A hlavní experti v CoSchedule odporúčajú zamieriť na zvedavosť ľudí, aby ste dosiahli čarovné kliknutie na mail.
Ako teda vzbudiť záujem potenciálnych zákazníkov?
Humor. Pri používaní vtipných predmetov e-mailov je dôležité poznať svoje publikum. Ak po konferencii komunikujete s generálnym riaditeľom, pravdepodobne by ste nemali uviesť vtipný predmet mailu.
Ak sa však potenciálny zákazník, ktorý komunikuje niekoľko týždňov, náhle stíchne, tieto vtipné predmety môžu konverzáciu znova spustiť. Prinášame vám 12 spôsobov, ako to urobiť.
Zábavné predmety e-mailov pre potenciálnych zákazníkov
1. „Potrebujete deň na pláži?“
Ak váš potenciálny zákazník hovorí, že bude mať v najbližších týždňoch plné ruky práce s plánovaním zasadnutia správnej rady v tomto štvrťroku, chcete mu dať priestor.
Keď je však čas na opätovné pripojenie, možno bude lepšie vrátiť sa na ich obzor s niečím špeciálnym.
Použite vetu „Potrebujete deň na pláži?“ inšpirovanú Travelocity. A keď váš email otvorí, bude tam: „Viem, že ste toho mali v poslednej dobe veľa. Priala by som vám nádhernú dovolenku s nápojmi, slnečníkmi a plážovými ležadlami, ale jediné, čo môžem urobiť, je ponúknuť vám tento [produkt/službu]…“
Ukončite mail tým, že im napíšete, ako im môže vaša spoločnosť/produkt ušetriť čas, ktorý potrebujú na skutočnú dovolenku – alebo aspoň na popoludňajšie voľno.
2. „Keďže nemôžeme všetci vyhrať v lotérii…“
Chcete predmet, ktorý upúta pozornosť? Napíšte potom jednu alebo dve vety: „Možno nezbohatnete zo dňa na deň, ale s naším [produktom/službou] sa môžete stať efektívnejšími vo svojej práci – čo je niečo ako vyhrať 5 eur na stieracom žrebe!“
Je to rýchle, zábavné a ukáže to, že sa neberiete príliš vážne.
3. „Tri bizarné kroky, ako byť lepší vo svojej práci“
Bavte sa s uvedením krokov vo svojom e-maile. Napríklad: „Krok 1: Kúpte si dve dvojité espressá, dajte jedno kolegovi a sledujte, ako sa synergia rozvíja. Krok 2: Prineste šišky v pondelok do kancelárie a staňte sa zamestnancom mesiaca. Krok 3: Požiadajte ma o ukážku [produktu/služby] a ušetrite svojej spoločnosti toľko času, že vás bude prosiť o propagáciu.“
Prispôsobte si tretí krok pre akúkoľvek výzvu na akciu, ktorá zodpovedá cieľu vášho e-mailu. Vymeňte „Požiadajte ma o ukážku“ za „Požiadajte ma o zaslanie zmluvy“ alebo „Naplánujme si následný hovor“. Je to všestranný a priateľský spôsob, ako dať svojmu potenciálnemu zákazníkovi impulz k ďalšiemu kroku.
Emailmarketing v kocke – ako vytvoriť dobrú stratégiu?
4. „Heslo na Netflix/HBO GO?“
Keď potenciálny zákazník uvidí, že to prichádza od vás (ďalší klenot inšpirovaný vtipom), bude zvedavý. Uistite sa, že sa zasmejete: „Žartujem, na heslo používam druhého synovca vzdialeného známeho môjho spolubývajúceho, ktorý mi už dvakrát zmazal účet HBO GO. Ale keď už vás tu mám, rád by som pokračoval v tom, ako sme na tom so zmluvou.“
5. „Toto si na Amazone nekúpite…“
Pravdepodobne si nemôžu kúpiť váš produkt/službu na Amazone. Nie je to úžasné? Môžete im sľúbiť, že budú využívať bezplatnú dopravu v ten istý deň na základe zmluvy, ak sú pripravení ju podpísať.
6. „Toto máte spoločné so Stevom Jobsom“
Toto je ďalší predmet, ktorý skvele podnecuje zvedavosť čitateľov. Začnite svoj e-mail s niečím ako: „Obaja ste skvelí v objavovaní ďalšej veľkej veci. Ste pripravení zrealizovať? Tento týždeň by som vám rád dal prezentáciu.“
7. „Potiahnite prstom doprava.“
Čakáte na svojho zákazníka, aby urobil konečné rozhodnutie medzi vami a vaším konkurentom? Pošlite im tento e-mail. Ak naozaj chcete urobiť niečo navyše. Zostavte si niečo ako zoznamovací profil pre svoj produkt/službu a ešte raz uveďte všetky jeho skvelé atribúty.
8. „Práve teraz vás mám radšej ako svojho synovca.“
Stavíme sa, že tento e-mail stále otvoria. Upútajte ich pozornosť tým, že poviete: „Už je to nejaký čas, čo sme spolu hovorili, ale stále vás mám radšej ako svojho synovca Joža. Chcete sa tento týždeň znova pripojiť?
9. „Aké je vaše hodnotenie Uber/Bolt?“
Skontrolovali ste v poslednej dobe svoje referencie? Je pravdepodobné, že váš potenciálny zákazník nie. Upútajte ich záujem týmto predmetom, ktorý stojí za kliknutie, a urobte z vašej prvej vety niečo ako:
„Keby sme boli vaším vodičom, mali by ste 5 hviezdičiek! Bohužiaľ, nemôžeme urobiť nič s tým jedným priateľom, pre ktorého ste objednali Uber a ktorému bolo na zadnom sedadle zle. S vaším problémom však môžeme niečo urobiť…“
10. „Vašej mame sa to bude páčiť“
Každý chce urobiť svojej mame radosť. Tento predmet, pôvodne od Brit + Co, využíva tento zvyk. Zahrňte vetu, ktorá im povie: „Vaša mama ocení, ako vám [produkt/služba] uľahčí život. A moja mama ocení, že jej vrátim províziu, ktorú dostanem z tohto obchodu.“
11. “No tak, je piatok a vy aj tak zabíjate čas”
Skúste nezvyčajný prístup a pošlite správu svojmu klientovi v piatok popoludní. Je to veselé, priateľské a pravdepodobne pravdivé. Aj keď v pondelok ráno uvidí tento predmet vo svojej schránke, bude vyčnievať a stále mu vyčarí úsmev na tvári.
12. “Keby nakrútili film o vašom živote…”
Tento e-mailový riadok použite, keď potrebujete prinútiť svojho kolegu, aby niečo urobil, napríklad vyplniť prieskum alebo zúčastniť sa stretnutia.
Frázujte svoj e-mail tak, aby nasledoval váš predmet. “Keby nakrútili film o vašom živote… obsahoval by to, že zachraňujete tento svet a vypĺňate tento prieskum.” Môže byť hlúpe (a lichotivé) vzbudiť ich záujem a prinútiť ich, aby dokončili požadovanú akciu.
Zdroj: legendarygroup.co