18 tipov ako vytvoriť pútavý nadpis článku alebo predmet emailu

0
18 tipov ako vytvoriť pútavý nadpis článku alebo predmet emailu

Veľa krát tvoríme zaujímavý obsah a nikto sa o ňom nedozvie, pretože nezvolíme vhodný nadpis. Ako vytvoriť názov článku, na ktorý si každý klikne? Alebo ako zaujať emailom a mať aspoň 25% open rate?

1. Použite čísla

Toto je kľúčová ingrediencia pri písaní pútavých názvov článkov: používajte čísla! Čísla vytvárajú z chaosu poriadok (Boh stvoril svet za 7 dní). Evokujú text, ktorý ľudia dokážu rýchlo prečítať, ako napríklad v zozname:

2. Využite sprievodcu

Sprievodcovia sa zvyčajne zaoberajú témou od A po Z, takže slovo ‘sprievodca’ naznačuje, že váš článok je obsiahly, relevantný a smerodajný:

  • Sprievodca analýzou konkurencie v SEO
  • Sprievodca prieskumom trhu
  • Jediný sprievodca, ktorého budete potrebovať pri písaní zoznamov

3. Vytvorte deficit vedomostí alebo „medzeru zvedavosti“

Jedným zo spôsobov, ako písať pútavé názvy článkov, je vytvoriť zvedavosť už hneď v nadpise. Inými slovami: neprezraďte hneď čitateľovi pointu. Kedykoľvek vložíte slovo „ktoré“ za vetu s číslom, znamená to, že nejde iba o tipy, ale aj tipy, ktoré ľudia potrebujú poznať:

4. Vyriešte problém

Keď ľudia nájdu vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania Google, znamená to, že majú problém, ktorý sa snažia vyriešiť. Keď vo svojom názve použite slovo „Ako“ a okamžite čitateľovi signalizujete, že sa chystáte vyriešiť problém:

Foto: pixabay.com

5. Vyhnutie sa strate alebo bolesti

Vyhýbanie sa bolesti je ešte silnejším motivátorom ako snaha o potešenie. Ak váš nadpis naznačuje, že by sa váš čitateľ mohol vyhnúť stratám, nákladom alebo bolestiam, klikne na toto:

6. Zmeňte život čitateľa

Všetci hľadáme niečo, čo zmení náš život. A nemusí to byť niečo obrovské:

7. Strach zo zlyhania

Jedným z našich najväčších strachov je strach z neúspechu, takže ak chcete písať pútavé názvy článkov, mali by ste zvážiť vyvolanie strachu z neúspechu. Bohužiaľ, to ľudí motivuje viac ako túžba po úspechu:

8. Použite negatívy

Myslíte si, že ľudia sú viac naladení na pozitíva ako negatíva. Ale opak je pravdou: náš inštinkt prežitia zachytáva negatívne správy oveľa rýchlejšie ako pozitívne. Preto sú noviny plné zlých správ – zlé správy predávajú. Tu je niekoľko príkladov:

9. Použite vyjadrenia, ktoré znejú ako otázky

Otázky nás upútajú, aj keď je to vlastne výrok:

Foto: pixabay.com

10. Vytvorte predpoveď

Všetci sa obávame o budúcnosť. Preto je dobré použiť to aj v nadpisoch:

11. Ponúknite pomoc

Všetci chceme, aby nám bolo pomáhané a aby nás niekto podporil. V názve použite slovo „pomoc“:

12. Použite „FOM“

Toto je obrovský spúšťač ľudského správania. Strach z toho, že prídeme, je pre ľudskú prirodzenosť natoľko základný, že má svoju vlastnú skratku. FOMO (Fear of Missing Out) je jednoducho strach, že ostatní dostanú niečo, čo vy nie:

13. Použite zasvätené informácie

Všetci chceme získať „interné“ informácie, ktoré nie sú dostupné masám. Väčšina ľudí verí, že odborníci nikdy nezdieľajú svoje najlepšie tajomstvá:

14. Ako to urobiť bez toho, aby ste niečo robili

Táto chytľavá technika názvu kombinuje pozitívne a negatívne: Ako (pozitívne) bez toho, aby ste robili (negatívne). Táto technika má ďalšiu výhodu v tom, že vám umožňuje zahrnúť a sekundárne kľúčové slovo v názve:

15. Buďte kontroverzní

Vystúpiť z davu je výzva, ktorej čelí každý bloger. Jedným zo spôsobov, ako vyniknúť, je kontroverzná taktika alebo prelomenie témy, ktorá je tabu:

16. Veci, ktoré by som si prial, aby som vedel

Všetci vieme, že poučenie sa z chýb druhých nám môže ušetriť mesiace, ak nie roky frustrácie:

17. Veci, ktoré ste nevedeli

Čitatelia sa musia v zlomku sekundy rozhodnúť, či sú v článku veci, ktoré už vedia. Pomocou tejto techniky im vopred hovoríte, že to nevedia:

18. Nástroje, ktoré potrebujete

Všetci hľadáme nástroje, ktoré nám ušetria čas alebo nám pomôžu uspieť:

Záver

Pre väčšinu blogerov je nadpis ich blogového príspevku záležitosťou jednej minúty. Mal by to však byť bod, kde investujete väčšinu svojej tvorivej energie. Pretože od neho bude závisieť, či si ľudia prečítajú zvyšok vášho článku alebo nie.

Zdroj: robpowellbizblog.com
Zdroj foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie