Emailmarketing v kocke – ako vytvoriť dobrú stratégiu?

Aj keď je odosielanie e-mailov jednoduché, efektívne vedenie e-mailovej marketingovej kampane k tomu má ďaleko. Musíte nájsť spôsoby, ako zbierať relevantné e-maily, zostavovať správny obsah a doručovať ho správnemu publiku v správnom čase. Tu je postup ako vytvoriť efektívnu stratégiu e-mailovej marketingovej kampane.

Krok 1: Vytvorte zoznam e-mailov

Prvým a pravdepodobne najťažším krokom pri budovaní efektívnej e-mailovej marketingovej kampane je vybudovať si publikum. Ak nemáte existujúci zoznam e-mailov, budete musieť začať zhromažďovať niekoľko e-mailových adries nasledujúcimi spôsobmi:

  • Vytvorte registračné formuláre na svojej webovej lokalite alebo blogu výmenou za aktualizácie bulletinov, zľavy alebo aktualizáciu obsahu,
  • Povoľte kontextové okno so zámerom ukončenia, ktoré požiada návštevníkov vášho webu o poskytnutie e-mailovej adresy výmenou za ponuku,
  • Výmenou za kontaktné informácie ponúkajte uzavretý obsah, ako je e-kniha, dlhý článok alebo exkluzívny webinár.
  • Spustite virálnu kampaň, ktorá podnieti návštevníkov, aby zadali svoje e-maily, aby sa zapojili do tomboly alebo získali skorý prístup k vášmu novému produktu. Vizuálny rebríček môže pomôcť zlepšiť výkon gamifikácia procesu.
  • Premeňte svoje publikum na sociálnych sieťach tak, že ho privediete na stlačenú stránku, ktorá poskytuje hodnotu a zároveň zachytáva e-maily.
pexels.com

Krok 2: Segmentujte a zacieľte na svoje publikum

Teraz, keď máte publikum, ktoré môžete osloviť, sa musíte uistiť, že posielate správnu správu správnym ľuďom v správnom čase. Softvér CRM tu môže byť skutočne užitočný, pretože váš predajný tím môže mať ďalšie informácie o demografii, správaní potenciálneho zákazníka alebo zákazníka a o tom, kde sa vo vašom predajnom lieviku môže nachádzať.

V konečnom dôsledku dobre segmentované publiká zlepšujú mieru otvorenia a návratnosť investícií, pretože budete môcť riešiť konkrétne problémy. Existuje niekoľko spôsobov, ako segmentovať publiká, tu sú však štyri najjednoduchšie.

Spôsoby na segmentovanie publika

  • Segment podľa odvetvia. Kde pracujú? Koľko zarábajú? Aké sú ich hlavné obchodné výzvy?
  • Rozdelenie podľa veľkosti spoločnosti. Ako je nastavená ich organizačná štruktúra? Kto sú kľúčoví tvorcovia rozhodnutí?
  • Segmentovať podľa polohy. Musí byť e-mail lokalizovaný? V akom jazyku by mal byť e-mail? Aký je najlepší čas na odoslanie tohto e-mailu?
  • Segmentovať podľa štádia lievika. Ako blízko je tento segment k nákupu? Kedy sme ich naposledy kontaktovali? V ktorej časti predajného lievika sedia?
  • Segmentujte podľa správania používateľov. Navštívil používateľ vašu stránku s cenami? Zaregistrovali sa, ale za posledných 24 hodín neotvorili produkt? Znižuje používateľ frekvenciu prihlasovania?

Prečítajte si: 18 tipov ako vytvoriť pútavý nadpis článku alebo predmet emailu

pexels.com

Krok 3: Vytvorte dokonalé riadky s predmetom e-mailu

E-mail je umenie a zároveň veda. Niekedy váš najvtipnejší predmet e-mailu nebude taký úspešný ako niečo nevýraznejšie, ale priamočiare. Našťastie je e-mailový marketing vysoko iteratívny proces, ktorý si vyžaduje veľa A/B testov.

Dobre vytvorené riadky predmetov priamo ovplyvňujú vaše open rate, čo je jeden z kľúčových KPI výkonnosti e-mailov. Hoci neexistuje jediný osvedčený postup, ktorý by fungoval pre každého, tu je niekoľko vecí, ktoré treba mať na pamäti:

  • Nech je to stručné. Odporúčame 9 alebo menej slov a 60 znakov menej
  • Nebojte sa ohýbať gramatické pravidlá
  • Vyhnite sa akýmkoľvek pravopisným chybám, aby ste nestratili dôveryhodnosť
  • Prispôsobte si predmet použitím mena adresátov alebo spoločnosti
  • Vyhnite sa používaniu všetkých zbytočných viet, tzv. vaty
  • Vzbuďte zvedavosť!

Ak ste uviazli, zvážte použitie testera alebo generátora predmetu e-mailu, ktorý vám pomôže s procesom. Viem – copywriting je ťažký!

Nezabudnite na hlavičku, ktorá sa zobrazí v doručenej pošte hneď po riadku predmetu. Mal by byť napísaný rovnakom duchu ako pokračovanie vášho predmetu, aby nalákal príjemcov, aby otvorili váš e-mail.

Prečítajte si: 4 skvelé príklady emailmarketingu

pixabay.com

Krok 4: Zahrňte prvky dobrej používateľskej skúsenosti s e-mailom

Ako zmeníte dobrý e-mail na skvelý? Dodržiavajte tieto hlavné zásady.

  • Majte skenovateľný text e-mailu. Môže niekto rýchlo prejsť váš e-mail a stráviť informácie v priebehu niekoľkých sekúnd?
  • Reagujte na mobilné zariadenia. Sú vaše e-maily ľahko čitateľné na mobile? Má predmet dlhý 25 – 30 znakov, používa text pred nadpisom, stručnúý text a obrázky, ktoré sa rýchlo načítavajú?
  • Dajte jasnú výzvu na akciu. Máte jasnú otázku? Snažíte sa propagovať blogový príspevok? Prinútite čitateľov, aby si stiahli aplikáciu? Nech už je váš cieľ akýkoľvek, uistite sa, že vaše CTA je stredobodom záujmu.

Krok 5: Otestujte e-maily a optimalizujte ich MP

Väčšina platforiem e-mailového marketingu dnes prichádza s nástrojmi na testovanie A/B alebo s viacerými premennými, ktoré vám umožňujú otestovať viacero variácií toho istého e-mailu.

Najlepšie spôsoby, ako ich otestovať

  • Testujte vždy jednu významnú premennú, ktorá prinesie väčšie výsledky. Ak otestujete príliš veľa prvkov naraz, nebudete vedieť, čo je hlavný výkon.
  • Majte jasný KPI ​​na testovanie. Chcete napríklad otestovať mieru otvorenia, mieru kliknutí alebo mieru odchodov? Vyberte jeden po druhom.
  • Zaistite, aby boli vaše e-maily dostupné na viacerých zariadeniach pomocou e-mailovej platformy, ako je napr. Litmus.
  • Spustite test na náhodnom testovacom publiku, ktoré je tiež dostatočne veľké na dosiahnutie štatistickej relevantnosti. Tu je bezplatný nástroj od Survey Monkey na určenie, či bol váš A/B test úspešný.
pixabay.com

Krok 6: Automatizácia e-mailového marketingu

Automatizácia e-mailového marketingu je proces odosielania e-mailov v sekvencii založenej na špecifickom súbore pravidiel, ktoré ich prinútia vykonať akciu.

Napríklad sa niekto zaregistroval na odber newsletteru a vy by ste chceli získať viac informácií. Môžete poslať sekvenciu automatických e-mailov smerujúcich na stiahnuteľné aktívum, ktoré od neho vyžaduje vyplnenie formulára so žiadosťou o ďalšie osobné informácie. Predajné tímy môžu tiež automatizovať následné e-maily na základe toho, či čitateľ otvoril e-mail alebo či v určitom časovom období neodpovedal.

Výhody automatizácie e-mailov

Zvýšená personalizácia: automatizácia zlepšuje vzťahy s vaším publikom, pretože môžete automaticky prispôsobiť správy na základe ich aktivity na ich stránkach alebo toho, ako interagujú s vašimi e-mailmi.
Možnosť škálovať výstup: umožňuje marketingovým tímom posielať viac e-mailov bez toho, aby museli opakovať nadbytočné úlohy. Vytvorenie e-mailovej sekvencie zostavenej zo súboru opakovateľných a testovateľných pravidiel je dobre škálovateľné.
Zlepšite uchovanie: Dokonale načasujte odosielanie správ automatizáciou sledovania a odosielaním ponúk zákazníkom, aby sa k vám vrátili a znova nakúpili.

unsplash.com

Typy softvéru na automatizáciu e-mailového marketingu

Priestor pre e-mailový softvér je veľký a je mimoriadne zložitý. E-mailová technológia môže siahať od softvéru, ktorý zabezpečuje doručovanie vašich e-mailov do celého zoznamu e-mailov, až po komplexné nástroje na návrh e-mailov.

Povedzme si niečo o softvéri na automatizáciu e-mailového marketingu. Ide o softvér, ktorý umožňuje obchodníkom posielať sériu spúšťaných a načasovaných e-mailov odberateľom.

Často ponúkajú personalizáciu, dizajnové nástroje a nástroje na vykonávanie komplikovaných pracovných postupov. Rozsah a dostupnosť týchto funkcií závisia od veľkosti podniku a podľa toho sú nacenené.

Najpopulárnejší softvér na automatizáciu e-mailov podľa typu a veľkosti firmy

Malé a stredné podniky (SMB): MailChimp, Moosend

Business to Business (B2B): AWeber, Sendinblue, Zoho Campaigns, Drip

Enterprise: ActiveCampaign, HubSpot, Constant Contact

Zdroj: elementor.com