10 spôsobov ako zlepšiť SEO

0
10 spôsobov ako zlepšiť SEO

Ste zmätení zo všetkých protichodných rád o optimalizácii pre vyhľadávače (SEO)? Danielle Haley, riaditeľka poradenskej spoločnosti Indy, načrtáva desať jednoduchých spôsobov, ako zlepšiť hodnotenie vo vyhľadávaní, na základe ktorých môžete konať už dnes.

Pokiaľ ide o zlepšenie pozície vo vyhľadávačoch, existuje množstvo informácií, no bohužiaľ mnohé z nich sú nepodložené alebo, úprimne povedané, nepravdivé. Môže byť demotivujúce snažiť sa pochopiť všetky tieto informácie – aj skúsení SEO experti sa niekedy dohadujú, kde majú minúť čas a energiu, aby dosiahli čo najlepšie výsledky.

Tu je desať jednoduchých, ale účinných spôsobov, ako zlepšiť pozície vo vyhľadávačoch, aby ste zvýšili návštevnosť svojich webových stránok a generovali viac peňazí z online zdrojov.

1. Uverejňujte kvalitný obsah

Obsah je kráľ, ale iba ak ide o kvalitný obsah. Google chce jednoducho poskytnúť čo najužitočnejší obsah pre každý daný vyhľadávací dopyt. Jeho cieľom nie je hodnotiť webovú stránku, ktorá môže najlepšie „hacknúť“ systém zverejňovaním neužitočného obsahu a zhromažďovaním veľkého množstva spamových odkazov. Ak vaše články ponúkajú čitateľovi hodnotu, vaša kópia prirodzene získa viac zdieľaní, viac odkazov, viac odporúčaní a v konečnom dôsledku aj skvelú prítomnosť v organických zoznamoch. Všetko to začína napísaním niečoho, čo stojí za prečítanie.

2. Uverejňujte pravidelne

Ak máte čas na napísanie kvalitného obsahu iba raz za mesiac, je to v poriadku – najlepšie výsledky však uvidíte pri uverejňovaní dobrých článkov tak často, ako len môžete. Vytvorte si vlastný (realistický) harmonogram publikovania a držte sa ho.

3. Preskúmajte svoje kľúčové slová

Vyhľadávače môžu byť presýtené blogermi a spoločnosťami, ktoré súperia o najvyššie pozície. Konkurencia je taká veľká, že sa možno pýtate, či je vôbec možné dostať sa na prvú stránku pre vami zvolené kľúčové slová, bez ohľadu na to, že ste dosiahli toto nepolapiteľné, no lukratívne miesto číslo jedna.

Nástroje ako Plánovač kľúčových slov od Google, SEMrush a SE Ranking vám pomôžu zistiť, koľko ľudí skutočne mesačne hľadá vaše cielené kľúčové frázy v akejkoľvek danej oblasti. A odtiaľto môžete zistiť, akú hodnotu budú pre vašu kampaň. Niekoľko minút výskumu kľúčových slov môže znamenať rozdiel medzi priemernou kampaňou a kampaňou, ktorá prináša skutočne pôsobivú návratnosť investícií.

Foto: pixabay.com

4. Zamerajte svoju pozornosť na kľúčové slová, ktoré fungujú

Najjednoduchší recept na úspech v akomkoľvek úsilí je vziať čokoľvek, čo funguje, a zdvojnásobiť to. Čo to pre vás znamená? Ak nájdete kľúčové slovo alebo výber kľúčových slov, ktoré fungujú dobre pre vašu firmu, zamerajte svoje úsilie na tieto výrazy. Je dôležité testovať nové prístupy, ale nerobte veľké zmeny v úspešnej stratégii, ak to nepotrebujete.

5. Optimalizujte svoje metadáta

Mnoho ľudí zabúda na optimalizáciu metadát na svojich webových stránkach. Nestačí napísať skvelý obsah a očakávať, že vyhľadávacie nástroje okamžite pochopia jeho účel a relevantnosť – musíte úplne objasniť, o čom je vaša stránka tým, že strávite nejaký čas vytváraním jasných, stručných meta názvov a popisov. Dobre napísané názvy a popisy tiež lákajú hľadajúcich, aby sa preklikli na vašu stránku.

6. Napíšte titulky pre čitateľov aj vyhľadávače

80% ľudí si prečíta iba nadpis vášho článku. Ak váš nadpis nie je dostatočne podmanivý, na zvyšok vášho obsahu ani nepozrú. Najlepšie bude fungovať dobrý nadpis, ktorý bol vytvorený pre čitateľov, no zároveň osloví roboty vyhľadávacích nástrojov s dômyselným využitím variácií kľúčových slov. Tu je zoznam 18 tipov, ako vytvoríte tie najlepšie titulky k článku.

7. Získajte kvalitné odkazy

Vyhľadávače predpokladajú, že čím viac je váš obsah prepojený, tým je obsah lepší. Ak sa však pokúsite vyrobiť si popularitu svojho obsahu získavaním odkazov na riskantných webových stránkach s nízkou hodnotou, môžete ich prítomnosťou vo vyhľadávaní spôsobiť viac škody ako úžitku. Jeden odkaz z relevantnej webovej stránky vysokej kvality má hodnotu ľubovoľného počtu nekvalitných odkazov zo stránok, ktoré boli vytvorené výlučne na účely prepojenia.

pixabay.com

8. Generujte odkazy z rôznych zdrojov

Ak sa chcete dobre zaradiť do vyhľadávania, nemôžete sa sústrediť len na jeden typ odkazu – keď sa pridáte len do pár webov, nedostanete sa tak ďaleko. Namiesto toho získajte odkazy zo širokej škály zdrojov vrátane blogov, fór, komentárov k blogom, sociálnych platforiem a dokonca aj webových stránok pridružených spoločností.

9. Dajte svojej stratégii čas, aby fungovala

Bez ohľadu na stratégiu, ktorú si nakoniec zvolíte, musíte byť korytnačkou a nie zajacom. Vybudovanie banky kvalitného obsahu a generovanie správnych druhov odkazov na vaše webové stránky si vyžaduje čas. Dôsledná práca vždy prekoná nepravidelné návaly úsilia vášho SEO tímu.

10. Pamätajte na dôležitosť sociálnych médií

Vyhľadávače plne chápu, že sociálne médiá priťahujú pozornosť dnešných používateľov webu a berú do úvahy, ako často je váš obsah prepojený zo sociálnej platformy, ako je Facebook alebo Twitter. Buďte aktívni na sociálnych sieťach a použite ich na vybudovanie silnej sledovanosti – lajky, zdieľania a odkazy budú prichádzať prirodzene.

Zdroj: www.marketingdonut.co.uk, Danielle Haley, riaditeľka Indy Consultancy

Foto: pixabay.com

Ohodnoťte článok

0

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu