15 najlepších digitálnych marketingových nástrojov

0
15 najlepších digitálnych marketingových nástrojov

Oblasť digitálneho marketingu sa každým dňom mení. A s každou zmenou je to jednoducho komplikovanejšie. Okrem základov, akými sú SEO, PPC, branding a UX, musia marketéri teraz žonglovať s novými kanálmi sociálnych médií a vyvíjajúcimi sa aktualizáciami spolu s automatizáciou a personalizáciou.

Keďže neustále prichádzajú nové trendy, prispôsobivosť a inovácia sú teraz pre odborníkov na digitálny marketing vo všetkých sektoroch nepodstatné.

Podľa prieskumu spoločnosti Oracle na začiatku roka 2022 považuje 38 % marketérov za náročné maximalizovať výkon na viacerých kanáloch a 36 % sa jednoducho snaží prispôsobiť meniacim sa okolnostiam. Preto je mimoriadne dôležité používať správne online nástroje a softvér, aby ste mali náskok pred hrou.

Nasleduje zoznam 15 najlepších digitálnych marketingových nástrojov a hackov od Team Dreamworx Marketing. Tieto výkonné nástroje, softvér a tipy môže použiť každý majiteľ eshopu na dosiahnutie úspechu vo svete digitálneho marketingu.

1. Softvér na vytváranie obsahu

Používanie nástroja na vytváranie obsahu vám pomôže generovať autentický značkový obsah, vďaka ktorému budú vaše účty na sociálnych sieťach vynikať od konkurencie. Takéto nástroje uľahčujú vytváranie obsahu nielen pre kanály sociálnych médií, ale aj pre webové stránky.

Populárne nástroje ako Canva a Vista print poskytujú množstvo vopred pripravených šablón príspevkov, z ktorých sa možno inšpirovať alebo ich použiť úpravou tak, aby zodpovedali vašej značke. Niektoré z týchto nástrojov umožňujú aj „plánovanie príspevkov“, vďaka ktorým je práca s pravidelným uverejňovaním jednoduchá a časovo menej náročná.

Facebook tiež poskytuje Creator Studio – bezplatný informačný panel, ktorý môžu marketéri a tvorcovia obsahu použiť na správu stránok na Facebooku a účtov Instagramu na prezeranie analýzy stránok, plánovanie a správu komunity.

2. Softvér na úpravu fotografií a videa

Vzhľadom na všetkých zaneprázdnených vlastníkov online firiem, ktorí stále upravujú svoje fotografie pomocou editorov na telefóne alebo počítači, sofistikovaný softvér na úpravu zabezpečí, že vaše fotografie a videá budú vždy vysokej kvality. Niektorí obchodníci uprednostňujú pridanie jednotného filtra k svojim fotografiám a videám, aby zachovali konzistentné témy pre všetky príspevky, aby sa celý ich informačný kanál sociálnych médií alebo webová stránka javili ako jedinečné, ale značkové.

Aj keď je online dostupných viacero nástrojov na úpravu, tým najlepším je Photoshop od Adobe. Na Skillshare je k dispozícii veľa online kurzov, ktoré vám môžu pomôcť začať a dokonca sa stať profesionálom.

3. Redakčný systém

CMS je softvérová platforma, ktorá pomáha používateľom vytvárať, spravovať a upravovať obsah na webových stránkach. Niektoré z populárnych zahŕňajú WordPress, Wix a Squarespace. Bez redakčného systému by sme museli napísať statický HTML súbor a nahrať ho na server, čo nie je pre každého šálka čaju. So systémom CMS, akým je WordPress, však môžete obsah napísať do rozhrania, použiť editor na skrášlenie rozloženia obsahu a nahrať ho na web jediným kliknutím.

Moderné systémy CMS sa dodávajú so zabudovaným softvérom, ktorý tiež poskytuje metriky údajov na sledovanie denných návštevníkov na stránke, integráciu kanálov sociálnych médií, nastavenie eshopov, pridávanie spôsobov platby a oveľa viac.

pixabay.com

4. Platforma e-mailového marketingu

Marketingové trendy sa vyvíjajú a menia, ale niektoré veci zostávajú rovnaké ako jeden z nich. Doručujte personalizovanejšie e-maily na základe správania vašich zákazníkov, vybudujte si príbeh značky s lojálnou zákazníckou základňou a propagujte svoj produkt priamo svojej cieľovej skupine. Nástroje e-mailového marketingu vám môžu pomôcť rozšíriť vaše podnikanie mnohými spôsobmi.

87 % B2B marketérov a 77 % B2C marketérov používa e-mailový marketing na podporu svojho publika.

Niektoré z najpopulárnejších nástrojov e-mailového marketingu, ktoré odporúčame, sú Mailchimp, Brevo, Klaviyo, Sender a MailerLite.

5. Manažér sociálnych médií

Mnohí majitelia online firiem tvrdia, že môžu navrhovať príspevky a robiť príspevky sami, ale neuvedomujú si, že na to, aby skutočne vyhrali na sociálnych sieťach, je potrebný odborník s aktuálnymi znalosťami najnovších trendov. Keďže prostredie sociálnych médií sa neustále mení, je nevyhnutné, aby ste si boli vedomí týchto zmien, aby sa každodenné príspevky vyplatili.

Ďalším veľmi dôležitým dôvodom, okrem schopnosti manažéra sociálnych médií navrhovať kreatívne príspevky, je trávenie času na platforme budovaním vzťahu s publikom. Zatiaľ čo vlastník online firmy môže byť zaneprázdnený riadením svojho podnikania, manažér sociálnych médií sa stará o to, aby vaša online prítomnosť získala pozornosť budúcich cieľových zákazníkov, ktorí budú naďalej privádzať potenciálnych zákazníkov a predaj prostredníctvom ich odhodlaného úsilia.

6. Influencer Marketing

Influencer marketing je skvelá súčasť súdržnej stratégie digitálneho marketingu. Influenceri na väčšine platforiem fungujú samostatne, vytvárajú si vlastný obsah a podľa neho integrujú reklamné špecifikácie spoločnosti. Influencer má zvyčajne kontrolu nad odkazom značky a vyberá si, ako by ho chcel zobraziť online. To podporuje autentickosť obsahu a môže pomôcť osloviť konkrétne cieľové publikum.

Keďže v súčasnosti je väčšina obsahu absorbovaná prostredníctvom sociálnych médií, influenceri majú veľký vplyv na divákov, čím pomáhajú značkám osloviť svojich cieľových zákazníkov priamo.

unsplash.com

7. Systém riadenia vzťahov so zákazníkmi (CRM).

CRM systém pomáha podnikateľom budovať vzťah so svojimi zákazníkmi, čo zase vytvára lojalitu a udržanie zákazníkov. CRM systém inteligentne zhromažďuje a triedi informácie o zákazníkoch, ktoré pomôžu tímu digitálneho marketingu zlepšiť spokojnosť zákazníkov a skúsenosti s vašou značkou.

Ako vlastníkovi online firmy je pre vás „predaj“ to, na čom vám najviac záleží, nástroj CRM vám môže pomôcť zefektívniť váš predajný proces a vybudovať predajný kanál. Takýto nástroj má tiež vstavané analytické schopnosti na kontextualizáciu údajov a ich rozdelenie na akcieschopné položky a ľahko pochopiteľné metriky.

Niektoré z populárnych systémov CRM, ktoré sú dostupné na trhu, sú: Salesforce, Zendesk, Zoho, Monday.com a Keap.

8. Platforma marketingovej automatizácie

Ak chcete pracovať na zvyšovaní efektívnosti podnikania a zlepšovaní riadenia času, musíte do toho investovať. V súčasnosti je na trhu k dispozícii množstvo nástrojov marketingovej automatizácie: HubSpot Marketing Automation, ManyChat, ActiveCampaign, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Keap, Ortto atď.

Podľa Hubspotu takmer 56 % online podnikov používa platformu marketingovej automatizácie.

Nástroje na automatizáciu marketingu využívajú softvér na automatizáciu opakujúcich sa marketingových úloh. Niektoré platformy ponúkajú iba e-mailové akcie, drip sekvencie a aktualizácie CRM, iné však pomáhajú aj s bodovaním potenciálnych zákazníkov, rotáciou potenciálnych zákazníkov, SMS a ďalšími.

9. SEO softvér

Aj keď je SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače neobchodovateľným nástrojom digitálneho marketingu pre každého vlastníka eshopu, ak stále uvažujete o predplatnom, tu je niekoľko dôvodov, ktoré vás presvedčia, aby ste si ho čo najskôr zaobstarali.

Nástroj SEO, ako sú nástroje SEMRUSH a Raven, vám pomôže preniknúť do stratégie SEO vášho konkurenta. Čo je lepšie ako to? Naučíte sa spôsoby, ako môžete zlepšiť svoj web a obsah sociálnych médií, optimalizovať ich pre web a vyhrať vo svojom niche. Nielen to, ale takéto nástroje vám tiež pomôžu objaviť neidentifikované, ale vysoko hodnotné kľúčové slová. Spolu s vykonaním úplného auditu webových stránok tieto kľúčové slová začlenené do vašich webových stránok uľahčia vašim ideálnym zákazníkom nájsť vašu firmu online, čím prinesú konzistentný predaj a potenciálnych zákazníkov.

Ak nie sú vaším hlavným záujmom kľúčové slová, ale spätné odkazy, nástroje ako AHREF a MOZ vám môžu pomôcť vytvoriť spätné odkazy s webovými stránkami s vysokou autoritou, vďaka čomu budú vaše webové stránky na webe jasne žiariť, čo znamená lepšie predajné čísla a ešte lepšie obchodné príjmy.

10. Google Analytics a sledovanie cieľov GA

V súčasnosti sa milióny odborníkov na digitálny marketing pri správe online prítomnosti firmy spoliehajú na údaje služby Google Analytics. Či už je váš podnik založený na službách alebo e-shop, tieto údaje sú životne dôležité pre zlepšenie celkovej výkonnosti podnikania na webe.

Google analyzuje, zhromažďuje a triedi údaje do užitočného formátu, ktorý je ľahko čitateľný a zrozumiteľný. Užitočné metriky, ako je správanie zákazníkov na webových stránkach, návštevy stránok a používateľské trendy, ponúkajú podnikaniu užitočné stratégie digitálneho marketingu, ktoré môžu marketéri využiť a vytvoriť dlhodobé udržateľné obchodné plány. Google Analytics pomáha pri sledovaní údajov nielen pre webové stránky, ale aj pre aplikácie.

freepik.com

11. AI copywriting

Žonglovanie s rôznymi rolami vlastníka online firmy môže byť únavné a najímanie ľudí na riadenie rôznych úloh digitálneho marketingu pre vaše online podnikanie môže nechať vaše vrecká prázdne. Čo robíte v takomto prípade? Hľadáte riešenia, aby ste problém vyriešili iným spôsobom. Nástroje AI sa pri takomto scenári veľmi hodia.

Nástroje AI na copywriting využívajú umelú inteligenciu na písanie kópií pre váš web alebo kanály sociálnych médií. Môže to zahŕňať čokoľvek od textu na webovej stránke cez e-mailové bulletiny až po príspevky na sociálnych sieťach alebo marketingové kampane.

Najpopulárnejším nástrojom AI obsahu na trhu je práve CopyAI. Niektoré ďalšie sú JasperAI a Wordtune.

12. Testovanie a optimalizácia

Nástroj na testovanie a optimalizáciu je v podstate akýkoľvek online nástroj alebo softvér, ktorý vám umožňuje porovnávať dve rôzne verzie digitálneho marketingu, aby ste pomohli identifikovať tú, ktorá bude úspešnejšia pri dosahovaní požadovaných výsledkov.

Google Optimize je výkonný testovací nástroj, ktorý pomáha testovať rôzne funkcie na webových stránkach, aby ste našli tú, ktorá má najlepšiu výkonnosť. Okrem toho možno službu Google Analytics použiť aj na testovanie a optimalizáciu webových stránok pre KPI, ktoré sú pre vlastníkov online firiem najdôležitejšie. Na spustenie testov medzi prehliadačmi zvážte open-source nástroj ako Selenium a na automatizáciu testovania na mobilných platformách sú ideálne nástroje ako Appium. Okrem týchto vysoko účinných nástrojov vám spustenie manuálnych testov na webových stránkach môže pomôcť identifikovať, čo lepšie rezonuje s vaším publikom a poskytuje vám životaschopné výsledky.

13. Online platobná brána

Platenie online je pohodlnejšie, bezpečnejšie a jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. S platobnou bránou môžete prijímať platby priamo od svojich zákazníkov bez toho, aby ste sa museli starať o technickú stránku veci.

Platobné brány sa dajú jednoducho nastaviť, spravovať a integrovať do vašej webovej lokality alebo obchodnej aplikácie. To znamená, že nemusíte tráviť čas učením sa, ako vytvoriť online platobný systém od základov – čo robí väčšina firiem pred spustením svojej vlastnej stránky elektronického obchodu alebo obchodnej aplikácie. Môžete si jednoducho vybrať ten, ktorý vyhovuje vašim potrebám, a môžete pokračovať v podnikaní!

Tu je niekoľko kľúčových vecí, na ktoré by ste mali myslieť pri výbere najlepšej platformy brány, s ktorou by ste mali spolupracovať:

  • bezpečnosť a dôvernosť zákazníka – zanechanie dobrého dojmu a dôveryhodnosti na webovej stránke alebo aplikácii elektronického obchodu.
  • Umožňuje okamžitú autorizáciu transakcie bez akýchkoľvek dodatočných poplatkov alebo poplatkov.
  • Zabezpečuje, že všetky informácie sú chránené v zašifrovanom formáte a nemôžu byť prístupné žiadnej tretej strane.
  • Prijíma platby z rôznych typov kariet, ako sú debetné karty, kreditné karty, účty PayPal a bankové účty.

Niektoré z populárnych platobných brán sú Paypal, Stripe, Square, Wise a Payoneer. Existuje niekoľko ďalších možností, ktoré si vlastník eshopu môže vybrať v závislosti od potreby a rozpočtu.

14. CRO pre webovú stránku: Použite rôzne taktiky na zachytenie potenciálnych zákazníkov z webovej stránky

Získanie nových zákazníkov na váš web je len polovičná výzva. Druhou polovicou – dôležitejšou polovicou – je prinútiť návštevníkov webu, aby premenili na potenciálneho zákazníka alebo predaj. A tento proces maximalizácie konverzií je známy ako optimalizácia konverzného pomeru alebo skrátene CRO.

S toľkými spoločnosťami, ktoré súperia o vašu pozornosť online, musíte vedieť, že robíte všetko, čo je vo vašich silách, aby ste dostali ľudí cez dvere vašej firmy. To znamená:

  • Jasné tlačidlo s výzvou na akciu, ktoré povzbudzuje návštevníkov k nákupu.
  • Mať informácie o tom, čo môžu robiť, keď tam budú (napr. registračný formulár) a ako vás môžu kontaktovať, ak budú mať nejaké otázky.
  • Jasná správa o tom, čo sa stane, keď niekto klikne na odkaz (napr. formulár pre potenciálnych zákazníkov)

Ako teda maximalizovať konverzie? Odpoveď spočíva v pochopení toho, aký druh používateľov prichádza na váš web a prečo tam vôbec sú. To môže byť zložité, pretože existuje toľko rôznych typov návštevníkov, ktorí majú rôzne motivácie navštíviť vaše stránky. Analýzou údajov z analytických nástrojov vašej stránky a pomocou nástrojov, ako je Google Analytics, však môžete presne vidieť, aký druh používateľov navštevuje vašu stránku, takže na nich môžete zacieliť reklamné kampane, ktoré zvýšia mieru konverzie a zároveň znížia celkové náklady.

Niektoré jednoduché spôsoby, ako prilákať viac zákazníkov, aby sa stali vedúcimi, sú:

  • Pridajte na web kreatívne vyskakovacie okno s nápadným stimulom, ako je bezplatná ebook,
  • Použite vstupné stránky na prispôsobenie návštev po kliknutí na reklamu,
  • Vytvárajte lákavé darčeky a zbierajte informácie o používateľoch.

15. Využite video marketing na webových stránkach a kanáloch sociálnych médií

Ak existuje jedna stratégia, na ktorej musíte pracovať a zvládnuť ju v roku 2024, potom je to video marketing. Takmer všetky platformy sociálnych médií a dokonca aj Google milujú videoobsah v dlhej aj krátkej forme. Vďaka sile video marketingu môžete byť so svojou značkou príjemnejší, prilákať viac potenciálnych zákazníkov a zanechať trvalý vplyv v mysliach divákov.

Video marketing podporuje sociálne zdieľania, čo vedie k zvýšeniu viditeľnosti značky.

  • Tweety s videom získajú 10x väčšiu interakciu.
  • 68 % video marketérov plánuje tento rok využiť LinkedIn video.
  • Na Pintereste si ľudia denne pozrú takmer miliardu videí.
  • Počet denných zobrazení videa na platformách ako Instagram a Facebook je neuveriteľný.

Ak ešte nie ste presvedčení, video marketing je ideálny pre používateľov mobilných zariadení. Pomáha pri budovaní dôvery u zákazníkov a dá sa použiť ako skvelý nástroj na vzdelávanie publika o vašich službách a produktoch.

Zatiaľ čo články na blogu sa ľuďom, ktorí neradi čítajú, môžu zdať nudné, videoobsah konzumuje 99 % ľudí, čím sa stávajú najlepším digitálnym marketingovým hackom roku 2024.

BONUS HACK: Facebook reklamy

Facebook je najväčšia platforma sociálnych médií na svete a nevykazuje žiadne známky spomalenia. Počet používateľov na Facebooku v posledných rokoch neustále rástol, pričom na celom svete je 2,7 miliardy aktívnych používateľov mesačne. V skutočnosti je Facebook považovaný za jeden z najdôležitejších marketingových nástrojov pre firmy súčasnosti.

S toľkým dopytom zo strany inzerentov aj spotrebiteľov niet divu, prečo je na Facebooku toľko konkurencie o reklamný priestor: Ak vaša značka nie je na Facebooku prítomná, prichádzate o veľa príležitostí!

https://dreamworxmarketing.com

žiadne príspevky na zobrazenie