V minulom článku sme vám prezradili niekoľko tipov na obsahový marketing. V dnešnom článku sa dozviete marketingové nápady na rozbehnutie sociálnych sietí.
Nech sa páči, tu ich máte:
- Usporiadajte súťaž na sociálnych sieťach
- Zdieľajte obsah vytvorený používateľmi
- Vytvárajte videonávody
- Vysielajte priamy prenos
- Zamerajte sa na trendy témy
1. Usporiadajte súťaž na sociálnych sieťach
Povedať, že platformy sociálnych médií sú už presýtené, by bolo unáhlené. Asi 91 % spoločností stále používa platformy ako Facebook, Instagram a TikTok, aby oslovili svoje cieľové publikum.
Ale čo urobiť s faktom, že Facebook zobrazuje príspevky na sociálnych sieťach iba malému percentu sledovateľov stránky?
Osviežte svoju marketingovú stratégiu usporiadaním súťaže. Ľudia milujú veci zadarmo. Darujte teda niečo zadarmo – napríklad balíček produktov alebo lístky na nejaké podujatie – výmenou za zapojenie na sociálnych sieťach. Nechajte svojich sledovateľov, aby vám dávali lajky, komentovali, zdieľali a označovali svojich priateľov, aby ste zvýšili dosah.
Samozrejme, atraktívne súťaže na sociálnych sieťach venujú do súťaží drahé produkty. Ale tieto marketingové sumy, ktoré miniete na darčeky, nemusia byť extrémne vysoké.
2. Zdieľajte obsah vytvorený používateľmi
Ďalším inteligentným spôsobom, ako využiť sociálne siete na marketing vašej firmy, je obsah generovaný používateľmi (UGC) – niečo, čo podľa 53 % nakupujúcich výrazne ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia. Je to pravdepodobne preto, že ľudia uvidia niekoho, možno podobného ako oni, kto produkt miluje.
Motivujte existujúcich zákazníkov, aby zdieľali fotografie, videá a svedectvá o nich pomocou vašich produktov. Pravidelne si prezerajte názov svojej značky alebo hashtag, aby ste videli príspevky na sociálnych sieťach, ktoré ľudia zdieľali bez toho, aby ste ich vyzvali.
Cieľom je vybudovať knižnicu vysokokvalitných UGC, ktorá presvedčí sledovateľov sociálnych sietí k nákupu, ako je tento príklad z Letterfolku. Povzbudzuje ľudí, aby zdieľali vaše produkty v súťaži „Fanúšik mesiaca“. Víťazi sa môžu podeliť o svoj príbeh s obrovským publikom značky – čo je výhra pre všetkých zúčastnených. Zákazníci si budujú silnejšie spojenie so značkou a Letterfolk má nový obsah, ktorý môže preposielať.
3. Vytvárajte videonávody
Video marketing vládne na mnohých platformách. Pozrite sa na úspech spoločnosti TikTok. Jeho minútové videá sa stali tak populárnymi, že Instagram, tradične aplikácia na zdieľanie fotografií, spustil svoju vlastnú verziu – Reels.
Použite bezplatnú aplikáciu na úpravu videa na produkciu obsahu na marketing svojho vlastného podnikania. Mohli by to byť videá ako:
- Recenzie od spokojných zákazníkov
- Video zo zákulisia vašej firmy
- Video tutoriály, ktoré ukazujú, ako používať váš produkt
4. Usporiadajte živý prenos
Nakupovanie naživo má 32 % incidenciu nákupov (v porovnaní s iba 71 % na webovej stránke predajcu). A čo je na tom to najlepšie? Priame prenosy sú bezplatné. Musíte byť len dostatočne zaujímaví, aby ste upútali niekoho pozornosť a presvedčili ho, aby vás zostal sledovať.
Spoluorganizujte živé prenosy s influencermi. Ak ste napríklad kozmetická značka, nájdite si influencera v oblasti beauty, s ktorým môžete naživo vysielať. Môžete sa ho spýtať na jeho obľúbené tajomstvá krásy, ako používa vaše produkty alebo mu poskytnúť rýchly návod, ako ich používať.
5. Orientujte sa na trendy témy
Sociálne siete sú poháňané trendmi. Premýšľajte o tom: TikTok sa zaslúžil o to, že sa niektoré piesne stali virálnymi; umelci zase vidia rekordné zhliadnutia, keď sa objaví nový tanečný trend. Každý zverejňuje videá, na ktorých tancuje na rovnakú pieseň.
Ako odhaľovať trendy témy skôr, ako bude obsah sociálnych médií vašej firmy rovnaký ako u ostatných, ktorí využijú trendy? Všimnite si ich skôr, ako to urobia ostatní:
- Pýtajte sa svojich zákazníkov
- Čítajte diskusie prebiehajúce na fórach
- Spustite konkurenčnú analýzu
- Oslávte výročné udalosti
Zdroj: https://www.shopify.com/blog/marketing-ideas#C