Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY AKČNÉ ŽENY BLOG INŠPIRÁCIE INSTAGRAM MARKETING

6 tipov na úspešný Instagram

Zdieľať

Instagram je momentálne najobľúbenejšia sociálna sieť, ktorá stále rastie. Pre mnohých ľudí je Instagram nielen každodennou súčasťou, ale tiež aj veľmi dobrým pracovným nástrojom. Instagram ponúka viacero funkcií, vďaka ktorým si dokážete svojich budúcich zákazníkov ľahko prilákať. Okrem toho za vás zbiera všetky dáta o vašich followeroch, ktoré môžete využiť pri tvorbe marketingovej stratégia na rast vašej firmy. Ale, aby bol váš profil úspešný musíte chápať, ako funguje algoritmus Instagramu.

Ako podporiť algoritmus na instagrame, aby sa vaše príspevky zobrazovali na prvých miestach?

1. Vaše BIO je dôležité

BIO musí byť stručné, jasné a chytľavé. Musí upútať hneď, rovnako aj vaše používateľské meno. V prvom riadku svojho bio napíšte, čo robíte. V druhom môžete ukázať, ako to robíte, aká je vaša stratégia. V treťom riadku je potrebný dôkaz, napríklad odkaz na vašu prácu. Rozhodne do BIO nepíšte žiadne hastagy. Podľa oficiálnych informácií, ktoré Instagram uvádza, hastagy v BIO nemajú pre podporuje algoritmu žiadnu váhu. Veľmi dobré je využiť možnosť uviesť do BIO aj nejaký link, najlepšie taký, ktorý podporí zaujímavosť vášho profilu.

2. Myslite na SEO

Aj Instagram má svoje SEO podobne ako Google. Rovnako, ako Google aj Instagram na základe kľúčových slov zobrazuje relevantné profily. Preto uveďte kľúčové slovo rovno vo svojom mene v popise a aj vo svojom používateľskom mene. Kľúčové slová uvádzajte aj pod svoje príspevky. Ak chcete ovládnuť SEO Instagramu používajte aj alternatívny text pod svojimi fotografiami, kde opäť napíšete svoje kľúčové slová. SEO ovplyvňuje aj to, či vás iné profily označujú. Preto im povedzte nech vás označujú pod svojimi fotkami. Zároveň pravidelne kontrolujte svoje dáta, ktoré vám Instagram ponúka a riaďte sa nimi.

3. Postujte pravidelne

Ideálne je postovať príspevok aspoň 1-krát denne. Vo svete Instagramu platí pravidlo KVANTITA nad kvalitu. Pre každého užívateľa Instagramu kvalita znamená niečo iné. Ak budete tvoriť denne, rýchlejšie zistíte aké príspevky sa vašim followerom najviac páčia, vďaka čomu si postupne vybudujete aj svoju kvalitu.

Prečítaj si: Naozaj máme chváliť svoju konkurenciu?

4. Používajte Carousel

Carousel je príspevok, ktorý sa skladá z viacerých fotografií v jednom príspevku. Je to príspevok, ktorý najlepšie podporí algoritmus. Pretože algoritmus na instagrame chce, aby používateľ na platforme strávil čo najviac času. A to docielite práve príspevkom Carousel.  Na prvom obrázku musíte zaujať šokujúcim textom, aby ste prinútili followera posúvať váš príspevok doľava. Každý jeden obrázok, ktorý tvorí jeden Carousel príspevok musí byť zaujímavý, aby na ňom follower strávil čo najviac času. Dobré je v rámci tohto príspevku vyzývať na akciu. Ako napríklad, že si má príspevok uložiť, dať like alebo koment.

5. Buďte konzistentní

Hneď na začiatku si stanovte, kto je vaša cieľová skupina, koho chcete svojimi príspevkami zaujať a podľa toho tvorte celý svoj profil. Na začiatku si zvoľte, či budete vo svojich príspevkoch followerom tykať alebo vykať a následne používajte už iba jednu formu z týchto dvoch komunikácií. Zvoľte si svoju farbu. Každý príspevok tvorte vo svojej farbe a štýle, aby každý hneď vedel, že je to váš obsah aj bez toho, aby si musel prečítať meno toho, kto to uverejnil.

Prečítaj si: Ako zistím, že som závislý na internete?

6. Hastagy používajte správne

Šéf Instagramu Adam Mosseri uviedol, že hastagy nemáme nikdy písať do komentáru. Hastagy majú byť vždy napísané priamo v popise pod príspevkami. Ale nepreháňajte to s nimi, vhodné je používať približne 10 až 15 hastagov. Ak neviete aké hastagy sú pre vaše príspevky najlepšie, inšpirujte sa u svojej konkurencie. Na začiatok je dobré používať hastagy, pod ktorými je 10 až 100 fotografií.

Ale nezabúdaj ani sledovať trendy. Pretože sociálne siete sa neustále vyvíjajú a menia. Ak chceš stále napredovať musíš sa vždy zaujímať čo je nové v oblasti Instagramu a následne to aplikovať vo svojom obsahu. Používaj REELS a live videá, pretože práve tento obsah instagram momentálne najviac podporuje. Ale nezabúdaj ani na príbehy. Na instagrame platí, že ak si 3 dni nič nepridal, znamená to, že na sociálnych sieťach si mŕtvy. Ak chceš, aby tvoj profil rástol musíš byť aktívny, inak na teba ľudia ľahko zabudnú.

Zdroje foto: Pexels

 

Tagy

Zanechaj nám svoj komentár