6 trendov na sociálnych sieťach, ktoré treba využiť v roku 2023

0
6 trendov na sociálnych sieťach, ktoré treba využiť v roku 2023
pixabay.com

Aké sú hlavné trendy v sociálnych sieťach? Držte krok s hlavnými trendmi v sociálnych médiách na rok 2023.

Trend 1: Boom v oblasti zvuku

Trend 2: Hry sú novým ihriskom sociálnych sietí

Trend 3: Obsah sa zobrazí na celú obrazovku

Trend 4: Pravosť BeReal & Instagram Candid Challenges

Trend 5: Vzostup nano-influencerov a UGC

Trend 6: AI preberá vytváranie obsahu a sledovanie Analytics

Ste pripravení zvýšiť svoj úspech na sociálnych sieťach v roku 2023? Keďže rok 2023 sa už začal, je čas obrátiť našu pozornosť na všetky nové aktualizácie sveta sociálnych sietí, ktoré prinesie. Od nových platforiem až po laserové zameranie na autentický a multizmyslový obsah mnoho vecí budete vidieť reálne (dokonca aj vo virtuálnom svete), lebo spotrebitelia presadzujú autentickosť, komunitu a pohlcujúce zážitky.

Všetci vieme, ako rýchlo sa menia trendy, takže sme tu, aby sme vás o tom všetkom informovali. Rozoberáme šesť najzaujímavejších trendov sociálnych sietí, o ktorých predpokladáme, že budú pre značky a podniky v roku 2023 veľkou novinkou. Chcete byť prví? Prečítajte si všetko, čo budete potrebovať vedieť v nasledujúcom roku.

Trend 1: Boom v oblasti zvuku

Keďže sa čoraz viac platforiem sociálnych médií orientuje na obsah založený na videu, a vďaka rozmachu hráčov na celom svete sa úloha zvuku v sociálnych médiách rýchlo mení.

Facebook má nástroje na reakcie na zvuk a Twitter má hlasové tweety a Twitter Spaces. LinkedIn má zvukové udalosti. Je čas vytvoriť stratégiu sociálnych sietí, ktorá využije silu sociálneho zvuku v roku 2022! Ste odvážni? Skočte do Metaverse a experimentujte so zvukovým marketingom pre vašu značku. Chcete začať v malom? Zvýšte úroveň svojich Instagram Reels s trendovým zvukom, aby ste zaistili vyššiu angažovanosť a širší dosah.

pixabay.com

Trend 2: Hry sú novým ihriskom sociálnych sietí

Ak ste niekedy hrali Candy Crush pri každodennom dochádzaní do práce, ste oficiálne hráčom. Zatiaľ čo platformy sociálnych sietí sú vyskúšané a testované ako reklamné platformy, hranie ponúka značkám a podnikom v roku 2023 množstvo nových vzrušujúcich príležitostí.

A množstvo technologických spoločností a značiek tiež zdvojnásobuje svoje investície do hier. Netflix sa chystá rozšíriť svoj dosah a postaviť svoje prvé vlastné videoherné štúdio v Helsinkách. Navyše luxusné módne domy naďalej využívajú hry ako prostriedok zapojenia komunity a na preklenutie priepasti medzi virtuálnou realitou a IRL. Herný priemysel má mať hodnotu okolo 200,8 miliardy dolárov, pričom reklama v hrách sa odhaduje na 17,6 milióna dolárov do roku 2023. Toto je svet, ktorý prosperuje zo sociálnej interakcie a pokiaľ ide o marketing, zostal relatívne nevyužitý. Mohol by byť rok 2023 rokom, v ktorom sa vaša značka pustí do hrania?

pixabay.com

Trend 3: Obsah sa zobrazí na celú obrazovku

Aj keď astronomický boom TikToku nie je ničím novým, jeho vplyv na spôsob fungovania iných platforiem sociálnych sietí bude pokračovať. Očakávajte, že uvidíte viac obsahu v pomere 9:16 (to je vertikála na celú obrazovku). Aj keď nie je žiadnym prekvapením, že Instagram nasledoval v tomto smere TikTok, teraz ho majú aj YouTube a Facebook.

Na Facebooku má vertikálne video o 90 % vyššiu mieru dokončenia pozerania ako horizontálne videá a YouTube skúša novú funkciu, ktorá preformátuje videoreklamy na vertikálne prehrávanie. Keďže tento pomer strán podporuje viacero platforiem, rovnaký obsah možno zmeniť na rozšírený dosah. Prepnutím získate viac úžitku za rovnaké peniaze.

pixabay.com

Trend 4: Pravosť BeReal & Instagram Candid Challenges

BeReal zmenil svoju hru v roku 2022 so zameraním na autentickosť. Aplikácia, ktorá bola spustená v roku 2020, sa minulý rok skutočne rozbehla a už ohlásila novú éru estetiky, ktorá uprednostňuje aktuálnu, vernú dokumentáciu pred vylešteným a upraveným obsahom.

Ešte nespustený Instagram Candid čoskoro pošle používateľom upozornenie v náhodných časoch a vyzve ich k vyfotografovaniu duálneho fotoaparátu. A zdá sa, že Instagram tu nie je jediný policajt. TikTok Now pošle podobné upozornenie, no verný svojej povahe bude podporovať aj video. Čo to pre vás znamená? Spomeňte si na skládky fotografií bez filtrov z prvých dní Instagramu. Obsah bude aj naďalej čoraz viac personalizovaný a organický. Zmenšite veľkosť veľkých štúdiových fotení a vyberte si niečo trochu autentickejšie.

Trend 5: Vzostup nano-influencerov a osahu vytváraného používateľmi

Keď už hovoríme o zmenšovaní, nárast nano-influencerov (tých, ktorí majú menej ako 10 000 sledovateľov) a obsahu vytváraného používateľmi (UGC) sa nespomaľuje. V skutočnosti nano-influenceri tvoria už 90 % úspešných influencer-marketingových kampaní. Sú vnímané ako dôveryhodnejšie, spájajú vašu značku so špecializovaným publikom a poskytujú priamy prístup k vášmu cieľovému trhu. Znamená to tiež, že nemusíte minúť veľa peňazí na jednu kampaň.

Povinnou výbavou sa stáva aj obsah vytváraný používateľmi. Tento organický marketingový nástroj vytvára priame spojenie so skutočnými spotrebiteľmi, ktoré pestuje silné vzťahy medzi značkou a zákazníkom, čo pomáha zvyšovať pocit dôveryhodnosti. Posuňte sa v roku 2023 o krok ďalej vytvorením špecializovaných kampaní UGC, ktoré inšpirujú a odmeňujú vašich zákazníkov za vytváranie obsahu o vašej značke.

Ako si vybrať influencera na spoluprácu?

Trend 6: AI preberá vytváranie obsahu a sledovanie Analytics

Ujasnime si, čo máme umelou inteligenciou na mysli. Je to jednoducho softvér, ktorý automatizuje určité úlohy, ako je efektívne vytváranie príspevkov na sociálnych sieťach alebo odhaľovanie nových reklamných kanálov – časom sa zlepšuje, keď sú vystavené väčšiemu množstvu údajov. Očakáva sa, že AI ako trh porastie ročne o 120 %.

Je pravdepodobné, že ju už používate, len možno nemáte definovanú stratégiu na jeho implementáciu. Jedným zo spôsobov, ako môžete začať začleňovať AI do svojho herného plánu, je pomáhať s copywritingom. Môžete zadať niekoľko výziev a softvér AI sa vráti s návrhmi na kopírovanie. Pamätajte však: AI nikdy nenahradí silu personalizovaného autentického obsahu.

Aj keď vám tieto nástroje môžu pomôcť prísť s novými nápadmi a titulkami, nikdy nebudú schopné zachytiť jedinečný hlas a osobnosť vašej značky tak, ako vy! Namiesto toho odporúčame použiť nástroje (ako sú sociálne štartéry Plann) na získanie najlepších odporúčaní obsahu s možnosťou prispôsobiť každý príspevok a titulok tak, aby vyhovovali vašej značke a publiku.

pixabay.com

Ste pripravení zvýšiť svoj úspech na sociálnych sieťach v roku 2023?

Hľadáte súpravu na vytváranie obsahu typu všetko v jednom, ktorá vám umožní bez námahy spravovať vaše kanály sociálnych sietí? V Plann nájdete všetko, čo potrebujete, od zmapovania vašej stratégie a návrhu grafiky až po ukladanie sád hashtagov typu plug-and-play. Môžete su uplatniť 7-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu Plann Plus. A tu nájdete 9 ďalších nástrojov na vytváranie obsahu a jeho správu.

Zdroj: https://www.plannthat.com/6-social-media-trends-2023/

žiadne príspevky na zobrazenie