9 najzaujímavejších štatistík z Facebook marketingu

Magazín Social Media Today pripravil kompiláciu tých najzaujímavejších štatistík týkajúcich sa marketingu na Facebooku v roku 2019. Napríklad 93 % inzerentov, ktorí spúšťajú kampane na sociálnych sieťach, využíva Facebook reklamy. Pozrite sa, ako to v našej brandži vyzerá aj po iných stránkach a čo si z toho môžete odniesť.

1. 39% používateľov tvrdí, že sledujú Facebook stránky, pretože chcú získať špeciálne ponuky

Motivujte svojich fanúšikov alebo cieľové publikum svojich reklám a nadeľte im exkluzívnu ponuku za to, že vám dajú like alebo okomentujú príspevok. Táto stratégia dobre funguje u veľkých aj malých firiem.

Zdroj: Kentico

2. Priemerný organický dosah príspevku je 6,4 % z celkového počtu fanúšikov

O tejto téme koluje množstvo mýtov a poloprávd. Niektorí zlí jazykové tvrdia, že organický dosah obsahu nepresiahne 2 % ľudí, ktorí vašu stránku sledujú. Pravdou ale je, že vaše príspevky oslovia okolo 6,4 % vašich fanúšikov. Vysoký počet likes na stránke je síce dôležitý, ale nezabudnite, že fanúšikovia za vás vašu prácu neodvedú. Je potrebné vytvárať posty, ktoré podnecujú engagement, bez ohľadu na to, koľko fanúšikov máte.

Zdroj: We Are Social

pixabay.com

3. 47% užívateľov si vašu Facebook stránku prezerá cez mobilnú aplikáciu

To znamená, že skoro polovica všetkých používateľov Facebooku vidí vaše reklamy na telefóne. Je tiež známe, že milovníci mobilnej aplikácie sú aj častejšími používateľmi sociálnej siete. Facebook majú totiž po ruke 24/7.

Čo to pre vás znamená? Váš obsah musí byť optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Uistite sa, že vaše cieľové stránky, na ktoré privádzate ľudí z reklamy, sú optimalizované. Publikujte vertikálne fotky a videá. Dlhé textové príspevky naformátujte tak, aby sa ľahko čítali aj na mobile. Obmedzte tlačidlo “Čítať viac”.

4. Najefektívnejšia dĺžka titulku reklamy sú 4 slová, pri popise 15 slov

Reklamy s titulkom o 4 slovách a popisom o 15 slovách sú pre užívateľov najstráviteľnejšie. Pokiaľ vďaka tomu naštartujete ich zvedavosť a takzvaný pocit FOMO (strach, že užívateľovi niečo unikne), ešte lepšie. Aj tu ale platí – všetko s mierou. Ide vám predsa o vysoké CTR.

Zdroj: Smart Insights

pixabay.com

5. Videá s automatickým prehrávaním zvuku otravuje 80 % užívateľov

Väčšina z nás scroluje facebookovým feedom na verejnosti – v električke, v práci, v rade v obchode. A každým zvukom, ktorý vyjde z vášho telefónu, si vyslúžite nepríjemné pohľady ostatných. Inzerenti si to uvedomujú a spúšťajú reklamy bez zvuku. A pretože väčšina ľudí pri vašich video reklamách zvuk nespustí vôbec, je potrebné do spotu zahrnúť relevantné titulky a vizuálne zaujať.

Zdroj: Facebook

6. Videá s titulkami zvyšujú čas sledovania o 12 %

Videá, ktorých súčasťou sú titulky, vedia lepšie zaujať a dlhšie udržať pozornosť divákov. Vďaka titulkom totiž môžu sledovať vaše video, nech sú kdekoľvek.

7. Video reklama má 3 sekundy na to, aby zachytila ​​pozornosť

Len 3 sekundy – znie to ako nič, ale pre video reklamy je tento zlomok času skutočne kľúčový. Prvé 3 sekundy totiž rozhodnú o tom, či sa používateľ na vaše video pozrie, alebo nie. Zobuďte v tomto čase zvedavosť, navnaďte užívateľov, aby chcel sledovať ďalej.

Zdroj: Facebook

pixabay.com

8. Kratšie príspevky majú o 23 % viac interakcií ako dlhšie príspevky

Krátko a zaujímavo. To je poučka, ktorú by mal mať na mysli každý správca Facebook stránok. Znova tu platí, že vaše publikum rado konzumuje obsah na sociálnych sieťach za pochodu, takže musíte zachytiť jeho pozornosť skutočne rýchlo.

Zdroj: Buffer

9. Video príspevky sa zdieľa viac ako ostatné typy postov

To je ďalší dobrý dôvod, prečo do Facebook marketing stratégie začleniť video obsah. Priemerná miera počtu zdieľania videí sa pohybuje okolo 89,5 zdieľania.

Facebook ponúka množstvo marketingových príležitostí. Zároveň však predstavuje výzvu, ako sa s týmito príležitosťami popasovať. Tieto štatistiky vám môžu dať ten správny smer.

Zdroj: https://newsfeed.cz, pixabay.com