Ako často uverejňovať príspevky na sociálnych sieťach Zaujíma vás, ako často a kedy je to najefektívnejšie? Skvelá otázka. Krátka odpoveď je: „Kvalitný obsah môžete zverejňovať tak často, ako často sa dá.“
Kvalita a dôslednosť sú kľúčom k úspechu v sociálnych sieťach
To, že kvalita príspevkov je na prvom mieste, sa v roku 2021 nezmení, a neočakávame, že sa to niekedy zmení! Dlhšia odpoveď na otázku, ako často postovať, znie: Nedávne štúdie preukázali, že pre rôzne platformy sociálnych médií skutočne existujú optimálne frekvencie postovania. A dobrá správa je, že to pravdepodobne nebude tak často, ako ste možno počuli!
Možno poznáte facebookovú stránku, ktorá uverejňuje posty každú hodinu alebo účet na Twitteri, ktorý dáva príspevky každých 15 minút. Zabudnite na to. Možno to funguje pre účty so 100 000 sledovateľmi, ale nefunguje to pre priemerný biznis účet využívajúci marketing na sociálnych sieťach.
Dozviete sa:
- Ako často uverejňovať príspevky na Facebooku
- Ako často pripnúť na Pinterest
- Ako často uverejňovať príspevky na Instagrame
- Ako často uverejňovať príspevky na LinkedIn
- Ako často nahrávať na YouTube
Je dôležité, ako často zverejňujete príspevky na sociálnych sieťach? Určite! Ak zverejňujete príspevky príliš zriedka, vaše publikum zabudne na to, že existujete, a rýchlo sa stratíte v zákutiach ich myslí. Ak však zverejňujete príspevky príliš často, stane sa z vás otrava a budú sa obávať, že vaše príspevky zahltia ich kanály.
Nesnažte sa maximalizovať každú platformu – pokiaľ nemáte neobmedzený čas alebo finančné prostriedky. Alebo použite čarovný plánovací nástroj, ako je Missinglettr či Later.
Prečítajte si: Ako funguje algoritmus na Facebooku? Čo robiť s neaktívnymi followermi?
Ako často uverejňovať príspevky na Facebooku?
Väčšina štúdií sa zhoduje na tom, že optimálne je jedenkrát za deň, maximálne však dva príspevky za deň. Minimálne by ste mali prispievať na svoje Facebook stránky 3x týždenne.
Hubspot zistil, že stránky s menej ako 10 000 fanúšikmi zaznamenali 50% pokles zapojenia na jeden príspevok, ak uverejňovali príspevky viac ako raz denne.
Čo sa týka toho, kedy v riebehu dňa nahodiť príspevok na Facebook, viaceré štúdie tvrdia, že najlepší čas na postovanie je skoro popoludní okolo 12 a 13 hodiny. Toto pre nás nikdy nefungovalo. Skôr sú ľudia online po obede, a pozdieľajú ich. Ale je pravda aj to, že časy sa trochu zmenili počas pandémie COVIDu. Teraz je ideálne postovať okolo 10 až 11 hodiny.
Za najlepšie považujeme uverejňovať príspevky pred 19:00 poobede alebo po 10:00 doobeda. Príspevky je dobré uverejňovať cca 2-3 krát týždenne až raz denne. Hlavne si treba uvedomiť, že príspevok by ste mali uverejniť vtedy, keď je vaše publikum online. Nezabudnite si skontrolovať svoje štatistiky na Facebooku.
Ako často by ste teda mali aktualizovať svoju stránku na Facebooku?
Minimum: raz týždenne. Ešte lepšie: 3x týždenne. Optimálne: raz denne.
Vyhnite sa zdieľaniu veľa príspevkov v rýchlom slede za sebou. Medzi príspevkami počkajte minimálne 3 hodiny. „Príliš veľa aktualizácií a noviniek“ je dôvod číslo jeden pre ľudí, ktorí prestanú sledovať fanúšikovské stránky.
Ako často uverejňovať príspevky na Pintereste
Minimum: raz denne. Lepšie: 3 – 5 špendlíkov denne. Optimálne: 10 – 25 špendlíkov denne.
Optimálne množstvo pinov pre váš účet bude závisieť od toho, koľko času venujete príprave čerstvých a kvalitných pinov.
3 „čerstvé piny“ budú fungovať lepšie ako 25 opakovaných pinov Uverejnenie viac ako 30 pinov za deň neprináša žiadne ďalšie výhody.
Vyhnite sa častému opakovaniu príspevkov alebo použitie pinu na viac ako 10 nástenkách Pinterestu.
Ako často uverejňovať príspevky na Instagram?
Spravidla sa odporúča zverejňovať na Instagrame aspoň raz denne, a nie viac ako trikrát denne. Efektívne sú podobné časy dňa ako na Facebooku: moje štatistiky ukázali, že 18:00 bol môj najlepší čas, tesne nasledovaný deviatou hodinou ráno.
Holé minimum: raz týždenne. Lepšie: 3x týždenne. Optimálne: raz alebo dvakrát denne.
Vyhnite sa zdieľaniu viacerých príspevkov v rýchlom slede alebo prerušenie aktivity na niekoľko týždňov.
Ako často uverejňovať príspevky na LinkedIn?
Toto je ľahké. Minimálne dvakrát týždenne, a nie viac ako raz za pracovný deň, čo je optimálne. Príspevok je dobré uverejniť ráno. Ideálne je zdieľať svoje nové alebo aktualizované príspevky na blogu a uverejňovať príspevky približne raz alebo dvakrát týždenne.
Ako často uverejňovať príspevky na YouTube?
Opäť je kľúčová dôslednosť. Podľa spoločnosti Filmora rozšírite svoj kanál rýchlejšie, ak si vytvoríte si konkrétny plán zverejňovania príspevkov na YouTube. Uverejnite tento plán nahrávania na svojom účte na YouTube. Nepreháňajte to!
Vytváranie videí na YouTube si vyžaduje čas. Skúste jeden krát do týždňa nahrať nové video. Ak vytvoríte naraz viacero videí, získate predstavu o tom, ako dlho bude trvať vytvorenie videa, a či je to realistický cieľ.
Neodchádzajte z YouTube, ak nemôžete zverejňovať príspevky každý týždeň, ani zverejňovať nekvalitné videá, len aby ste niečo nahrali. Všetko je to hlavne o konzistencii, kvalite a tom, čo funguje pre vaše publikum.
Zdroj: louisem.com, unsplash.com