ako mať svoj biznis, marketingový plán, hlavná idea, myšlienka BIZNIS / FREELANCE / ŽURNÁL

Máš myšlienku, ktorá je zároveň skvelým nápadom na biznis. Vymysli jej teraz poriadne meno!

Moje dieťa, môj loveBRAND

 Tvoje “dieťa” prešlo skúškou ohňa. Prežilo to a teraz je rad na tebe pomenovať ho. Celkom jednoduché, nie? Možno sa ti o tvojej značke už aj snívalo, možno si o mene uvažovala už dávno pred tým, ale teraz je tu realita! Poďme sa pozrieť, na čo pritom treba myslieť:

  • Existuje už niekto s tvojím menom?
  • Spája sa meno produktu s tým, čo robíš? Je potrebné, aby napovedalo viac?
  • Je nejaká vhodná doména (www.mojskvelyprodukt.sk) k dispozícii?
  • Môžeš ho registrovať ako obchodné meno?
  • Má negatívne konotácie?
  • Je jednoduché na zapamätanie?

Skontrolovať si, či už existuje doména s tvojím nápadom, môžeš napríklad aj na stránke websupport. Dôležité je, aby neexistovala žiadna taká ani podobná doména. V opačnom prípade sa neskôr môže stať, že si ťa budú mýliť s podobným názvom a tomu by sa nikto nepotešil.

Opäť sa pýtaj ľudí. Čo si myslia o tvojom mene? S čím sa im spája? Pochopili tvoj nápad?

facebook, sociálne siete, google

Zdroj: Pexels

Kto sú moji zákazníci?

IDENTIFIKÁCIA

Identifikuj svojich zákazníkov. Kde ich nájdeš? Na začiatok ich potrebuješ hneď zopár. Potrebuješ ich od samého začiatku. Ako myslia? Kde trávia čas? Čo ich trápi? Na aký štýl komunikácie budú reagovať najlepšie? Čo v nich naozaj zarezonuje? Ako sa dostanú k tebe? Ako im čo najlepšie zapasuješ svoj biznis do ich života? Neboj sa myslieť čo najkonkrétnejšie. Zúž skupinu svojich zákazníkov. Čím bude špecifickejšia, tým viac ti to uľahčí cestu k správne cielenej marketingovej komunikácii.

Mysli ONLINE

Byť online je dnes povinnosť každého podnikateľa. Je úplne jedno, či pečieš koláče, máš biofarmu, ponúkaš tanečné kurzy alebo terapiu. Najlepšie sa vraj rozširuje biznis na odporúčania. Ale vieš si predstaviť, koľko nových zákazníkov získaš, keď ťa niekto odporučí cez internet? Napríklad šiješ detské nákrčniky. Na Facebooku v skupine pre mamičky sa jedna opýta, kde zoženie taký ten šál, čo obopne krk… A na to jej druhá, čo má od teba nákrčník, odpovedá… Vidia to aj ďalšie a už aj klikajú na tvoj web a pozerajú tvoj produkt, lebo je super. Začni svojou stránkou na Facebooku. Prezentácia na Facebooku je zadarmo a môže byť pozitívnym začiatkom tvojej obchodnej prezentácie na webe.  Pri tvorbe ti môžu pomôcť aj tieto rady. 

Môžeš mať naozaj skvelý nápad aj fungujúci biznis, ale keď sa ťa zákazníci opýtajú, kde sa o tebe dozvedia či si pozrú viac a ty nemáš web, jednoducho na teba časom zabudnú. Webová stránka ťa nemusí stáť veľa peňazí. Existuje množstvo nástrojov, pomocou ktorých si dokážeš zdarma alebo za naozaj malý poplatok vytvoriť fungujúci a profesionálne vyzerajúci web. Nepotrebuješ k tomu žiadne extra technické znalosti. Ak dokážeš pracovať vo Worde, dokážeš si vytvoriť aj svoj web pomocou šablóny. Pomôže ti v tom napríklad aj websupport. Ak chceš viac magazínové riešenie, overenou možnosťou je wordpress.

Ak by si sa predsa rozhodla odovzdať tvorbu webu do profesionálnych rúk, mysli pri tom vždy hlavne na kúpu vlastnej domény. Ak už niekto pred tebou vymyslel doménu, ktorú by si veľmi chcela ty, odporúčame ti jednoducho vymyslieť si novú. V prípade, že si ju prenajmeš, bude ťa to stáť omnoho viac peňazí a rovnako v budúcností môže nastať problém s vlastníctvom. Nechaj si naceniť viacero ponúk, pričom je potrebné dať veľký pozor na to, aby obsahovali nacenenie rovnakých položiek.

DIZAJN

Ako bude tvoja stránka vyzerať? Potrebuješ si vytvoriť logo a mysli pritom aj na paletu farieb, ktoré budeš používať. Všetko v jednom koncepte.

SEO

Mysli a píš vždy SEO. Nezabudni na pravidelnú aktualizáciu. Čerstvý obsah je základ každej dobrej webstránky. K pravidelnému update ti pomôžu napríklad blogové príspevky.


Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *