NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN MARKETING ODPORÚČANÉ ONLINE NÁSTROJE PODUJATIA SOCIÁLNE SIETE VIDEO

Ako naštartovať začínajúci Youtube kanál? S týmto návodom ho zaručene rozbehnete

Martina Novotná
Share

Pokiaľ máte možnosť video obsah tvoriť, mali by ste nad tvorbou vlastného YouTube kanála zamyslieť. S týmto návodom si čoskoro získate vašich sledovateľov.

Predtým, než si založíte účet na Youtube, skúste pouvažovať, akým spôsobom začleníte YouTube kanál do vašej marketingovej stratégie a čo bude jeho cieľom. Zamyslite sa nad tým, čo do obsahu budete vkladať a či budete mať dostatok video obsahu, s ktorým sa dá pracovať.

Článok o Youtube vznikol v spolupráci s Lukáš Grecom, odborníkom na sociálne siete z agentúry Divino, ktorý nám poskytol dobré rady – Ako naštartovať začínajúci Youtube kanál.

Youtube kanál Akčné ženy sme si zakladali prvotne z dôvodu dokumentácie našich eventov. Cieľom bolo vytvoriť akýsi online video album, ktorý by zaznamenával naše spomienky na eventy.

Neskôr sme však začali uvažovať nad tým, že by bolo skvelé pripravovať s Akčnými ženami aj video relácie a odprezentovať tak podnikateľky ešte viac. Aktuálne sme rozbehli podcasty a ich pravidelnou súčasťou je aj backstage video, vďaka ktorému môžete vidieť naše hostky a moderátorku aj na obraze.

Pokiaľ vo vašich videách vidíte potenciál rovnako ako my, smelo do čítania tohto návodu!

Čo sa dozviete?

  • Ako uvažovať, ak sa pustíte do tvorby videí?
  • Ako videá nahrávať? Akú platformu využiť?
  • Na čo je dôležité myslieť?
  • Kľúčový je titulok. Ako vyzerá dobrý titulok?
  • Čo všetko by mal obsahovať popis videa?
  • Dôležitosť štítkov a ich správny tvar
  • Čo všetko má video obsahovať?
  • Ako najlepšie video šíriť?
  • Vyhodnocovanie úspešnosti videí

O čom premýšľať, ak sa pustíte do tvorby videí?

Už pri vytváraní videí je dobré brať do úvahy možnosti YouTube a to, čo ľudia chcú vidieť. To znamená, zamyslieť sa nielen nad obsahom videa, ale aj nad jeho dĺžkou a formou.

Zatiaľ čo na Facebooku ľudia preferujú veľmi krátke videá, na YouTube je trend opačný, ľudia tam prichádzajú, aby sa niečo dozvedeli a príliš krátke videá bývajú často nedôveryhodné. Čo platí, je, že buď zaujmete, alebo vás sledovateľ vypne hneď v prvých sekundách. “Ideálne je natáčať videá dlhšie ako 10 minút – to súvisí s algoritmom, ako youtube vyhodnocuje viditeľnosť,” hovorí Lukáš Grec.

Dôležité je premyslieť si celú dramaturgiu videa

YouTube ponúka mnoho funkcií ako video doplniť o rôzne prvky a tieto prvky by mali vo videu vynikať. Problémom teda napríklad môže byť zle zvolené pozadie. Ak naše hostky majú za sebou bielu stenu a obliekli by si na seba biele tričko alebo majú svetlé vlasy, hrozí, že by splynuli so stenou. Na spestrenie online nahrávania počas koronavírusu sme preto využili extra grafický prvok, ktorý farebne “vyživuje” obraz.

Ako nahrávame videá?

Videá momentálne nahrávame online cez aplikáciu ZOOM, ktorá počas rozhovoru dokáže zároveň automaticky nahrať obsah. Následne doň v strihacom programe pridáme grafiku, úvod a záver.

Dôležité sú prestrihy

Lukáš Grec zdôraznil dôležitosť prestrihu, ktorý opäť video oživí a je vhodné doň aplikovať slovné vsuvky/reklamné výzvy – napríklad výzva na odber našich videí, prip. čokoľvek iné, čo chceme komunikovať.

Pravidelnosť pridávania obsahu na Youtube

Na YouTube, rovnako ako na iných sociálnych sieťach, je vhodné dodržiavať konzistentnosť v pridávaní obsahu. YouTube umožňuje videá nahrať bez toho, aby boli okamžite viditeľné, čo vám môže pomôcť pri postupnom uverejňovaní. My pridávame videá vždy ad hoc, pretože zatiaľ nestíhame produkovať viacero nahrávok v predstihu. Vieme však, že plánovanie obsahu je dôležité pri každej sociálnej sieti.

Videá na Youtube sa dajú zoskupovať v Zoznamoch videí (Playlist)

Videá sa dajú zoskupovať v Zoznamoch videí – playlistoch, ktoré je tiež vhodné využívať. Naše playlisty boli doteraz dva – eventy a relácie.

Aktuálne máme nový playlist – PODCASTY. Výhodou je, že užívateľ sa dostane veľmi jednoducho a intuitívne k ďalšiemu obsahu. 

Odporúčame vám ich určite využívať. Tieto zoznamy pomáhajú videá prepájať a je tak väčšia šanca, že ľudia pozrú viac vašich videí naraz. Navyše Zoznam videí sám o sebe môže obsahovať štítky (tagy), ktorými vyhľadávanie zverejnených videí podporíte.

Aký postup je najlepšie zvoliť pri nahrávaní?

Kľúčový je titulok. Ako vyzerá dobrý titulok?

S Lukášom sme sa pozreli na výborné tzv. “clickbaitové” titulky. Napriek tomu, že nie ste bulvár, titulok musí byť pútavý vizuálne a zároveň obsahovo. Dôležitý je aj z hľadiska SEO – mal by obsahovať kľúčové slová, ktoré vyhľadáva vaša cieľová skupina na YouTube.

Zdroj: youtube videá

Zdroj: youtube videá

Popis videa

Popis videa je takisto súčasťou meta-údajov, ktoré pomáhajú YouTubu pochopiť obsah videa. Vhodne optimalizovaný popis môže vaše video priviesť k vyšším hodnoteniam vo vyhľadávaní. Zároveň, ak popis obsahuje tematické kľúčové slová, pomôže užívateľom video ľahšie objaviť.

Pridajte sa na náš webinár v septembri. Lístky sú v predpredaji za výhodnú cenu len 14 eur. 

Thumbnail

Medzi kľúčové prvky patrí tzv. Thumbnail alebo miniatúra videa. Ide o úvodný obrázok, ktorý zobrazuje vaše video vo vyhľadávaní či v návrhoch. Z hľadiska SEO teda zvyšuje šancu, že užívateľ klikne na vaše video.

Priamo v youtube Creatore je možné vytvoriť úvodný obrázok a výborným tipom je pridať priamo doň aj veľký titulok, na ktorý si ľudia ihneď kliknú. Inšpirujte sa miniatúrami videí známych slovenských YouTuberov ako Selassie či Explo.

Štítky (Tagy)

V súčasnosti sú už sekundárne, čo sa týka vyhľadávania. Pomáhajú najmä v prípade, že užívateľ vo vyhľadávaní spraví preklep, chybu. Určite však na ne nezabudnite – použite všetky slová a frázy, ktoré v kontexte obsahu vášho videa dávajú zmysel.

Pro-TIP: využite niektorý z nástrojov (rozšírení prehliadača, napr. vidIQ), ktoré vám odhalia tagy využité pri najsledovanejších videách vo vašej téme a použite ich pre svoje video.

Kategórie

Jeden z nástrojov, ako ukázať vaše video špecifickej cieľovej skupine, sú kategórie. Kategória má tiež súvis s algoritmom, ktorým YouTube servíruje vaše video určitej cieľovke. Nezabudnite preto pri nahrávaní videa vybrať tú správnu kategóriu, ktorá má súvis s obsahom vášho videa.

Záverečné obrazovky, info-karty

YouTube vám ponúka možnosť budovať komunikačnú sieť medzi vlastnými videami – využite to. Odkazujte v priebehu a na konci videa na vaše iné zaujímavé videá a iniciujte tak sledovanosť i množstvo odberateľov. Všetky tieto doplnkové funkcie si viete nastaviť v YouTube creator štúdiu v procese nahrávania videa.

Kvalita obsahu je základ

Nielen pre začínajúcich YouTuberov a značky platí: kvalita a konzistentnosť nad kvantitu. SEO nástroje ako Popis a Thumbnail vám pomôžu s algoritmami, pútavý obsah vám pomôže vybudovať aktívnu a stabilnú základňu sledovateľov.

Ďalšie tipy a triky, ako zvýšiť relevantnosť videa a záujem užívateľov na YouTube, vám prezradíme vo webinári, ktorý pripravujeme s agentúrou Divino a Lukášom Grecom na tému YouTube – čo zlepšiť na vašom YT kanáli?

Uverejnil používateľ akcnezeny.sk Sobota 8. augusta 2020

Tagy
Martina Novotná
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X