Ako písať úspešný blog

1
Ako písať úspešný blog

Blog je IN a dnes ho môže mať každý. Môžeš ho písať pre seba či pre svoju firmu. Blog dokáže ľudskou rečou obsiahnuť rôzne témy od politických cez kultúrne, módne, cestovateľské, fotoblogy až po osobné. Zachytáva autorove skúsenosti či názory k rôznym témam. Podstatné je, že je písaný autentickým jazykom.

Je zdrojom nekonvenčných trendov nielen pre klasických čitateľov, ale často i pre médiá. Niektoré blogy postupne nadobudnú množstvo čitateľov a stanú sa úspešnými, kým iné ostanú v zabudnutí a samotní autori ich archivujú skôr pre seba, ako svoj online denník.

Čo platí pri úspešnom blogu?

Prečo je jeden blog populárny a iný zapadne prachom? V čom spočíva rozdiel? Odpoveď nie je jednoduchá, ani jednoznačná, ale poďme sa na to pozrieť z hľadiska dopytu a ponuky. Čím disponuje úspešný blog?

blog, ako písať blog, ako začať blog
Zdroj: Pexels
  • Množstvo čitateľov  čo znamená, že autor blogu ovláda tému (rieši problém), po ktorom je veľký dopyt.
  • Správne načasovanie – ovláda čas, v ktorom má blog zverejniť. Vie, kedy si ho čitateľ nájde najskôr a nezapadne pri tom prachom.
  • Pravidelné písanie –  nie je jednoduché a z časového hľadiska je to pomerne náročné, ale pravidelnosť publikovania vytvára publikum
  • Budovanie vzťahu s čitateľom – pri blogu je extra dôležitý aktívny prístup k čitateľovi. Dôležité je reagovať na otázky, akceptovať nielen pozitívne, ale rovnako negatívne komentáre. Spätná väzba ťa posúva ďalej, nech je akákoľvek. Zároveň stále viac rozumieš svojmu publiku a vieš, čo je preň dôležité.
  • Správna téma – otázkou je, ktorá je správna téma pre teba. Téma, ktorú ovládaš, dokážeš o nej písať s vášňou a vkladáš do nej všetko? To čitateľ ocení. Postupne zistíš aj to, ktoré témy majú u čitateľov úspech a vedia byť doslova hitom. Na základe toho môžeš neskôr témy selektovať.
  • Pútavý titulok/názov – než sa čitateľ dostane k jadru, musí sa vôbec dostať k tvojmu blogu. Pútavé titulky často začínajú slovami „ako“, „prečo“, „kde“. Veľmi úspešné sú v poslednom čase aj titulky a rovnako celé články v štýle zoznamov. Napríklad „Tri vety, ktoré potrebujú počuť vaše deti každý deň“. Ešte väčšiu čítanosť dosahujú názvy, v ktorých je negatívny základ (príkladom sú, žiaľ, tiež všetky negatívne správy, ktoré sa k nám dostávajú prostredníctvom médií. Média dobre vedia, že negatívna správa získa omnoho viac ohlasov, preto často manipulujú výber správ a selektujú viac negatívnych. V titulkoch to platí rovnako. Napríklad: „Tri vety, ktoré nikdy nesmiete vysloviť pred deťmi.“ Pozornosť rovnako priťahuje rozkazovací spôsob: „Tri vety, ktoré musíte hovoriť deťom každý deň.“ Zvedavosť patrí tiež k obľúbeným formám ako prilákať pozornosť čitateľa. Napríklad: „Tri správne vety pre vaše deti, o ktorých ste doteraz nepočuli.“ Samotná skúsenosť vám ukáže časom najlepšie, ktoré titulky majú úspech.
  • Spätná väzba je alfa a omega – Ako zistíš, či to, čo píšeš, má skutočne pre niekoho zmysel? Pozri sa na čítanosť –  na spätnú väzbu sa môžeš pozrieť cez čísla, čiže množstvo ľudí, ktorí si tvoj blog prečítali. Ak máš vlastný web, odpoveďou sú čísla na google analytics. Ak píšeš prostredníctvom inej webovej platformy, tá ti prezradí tvoje čísla. Opäť sa vrátim k reakciám čitateľov. Snaž sa pozitívne reagovať na všetky komentáre/poznámky/otázky, ktoré sa k tebe dostanú. Blog môže vyvolať celú diskusiu alebo ostane bez reakcie. Prvá možnosť je vždy lepšia a dokonca aj keď nie je úplne pozitívna, znamená pre teba veľa. Tvoj blog mal ohlas a dotkol sa iných ľudí.

Páčil sa ti článok o blogu? Mohlo by ťa zaujímať aj: Ako začať svoj blog

žiadne príspevky na zobrazenie

1 komentár