Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

BIZNIS INŠPIRÁCIE MAGAZÍN

Ako počas novembra rozhýbať predaje cez Instagram

Tamara Gončarova
Zdieľať

V druhej polovici novembra sa podľa prieskumov urobia obrovské tržby hlavne vďaka dvom americkým špeciálnym predajným dňom nasledujúcim po Dni vďakyvzdania (Thanksgiving Day). Tento rok je Deň vďakyvzdania 22. novembra, preto nákupná a výpredajová horúčka čaká obchodníkov v piatok (Black Friday) 23. novembra a v pondelok (Cyber Monday) 26. novembra.

Bez ohľadu na slovenské tradície si trh diktuje svoje pravidlá a Vy, ako majiteľ biznisu, viete túto predajnú horúčku využiť vo svoj prospech. Môžete staviť na Instagram, ako svoju primárnu marketingovú a predajnú platformu. Ako si uchmatnúť nejaké predajné/konverzné percentá pri #blackfriday príležitosti?

Foto: pixabay.com

1. Ponúknite skutočné a podstatné zľavy a nebuďte lakomci. O zľavách si podrobnejšie hovoríme v postoch, takže sledujte pre a proti na @instaranajky;

2. Stanovte dátum konca zliav – deadline (optimálne na 2 dni);

3. Oboznámte svojich followers aj fanúšikov, že pre nich pripravujete „cenovú bombu”. Vyzvite ich napr. aby hlasovali, ktorý tovar/službu by chceli nakúpiť v zľave. Ukážte zákulisie príprav, balenie, posielanie… Zaznamenajte proces a zohrievajte klientov.

4. Nemajte nadmerné očakávania, že sa k Vám klienti pohrnú ako do predajne iPhonu. Pamätajte, že na tejto zľave nezarábate, ale získavate potencionálnych klientov, ktorých budete čoskoro kontaktovať s ponukou drahších produktov/služieb.

Na aké dni sa zamerať?

Cyber Monday je pondelok po Thanksgiving a Black Friday (a Small Business Saturday) – pre nakupujúcich online v pyžamách. Je to ďalšia šanca pre e-shopy, najmä ponúkajúce techniku, doplnky, technologické vymoženosti, oblečenie, topánky, doplnky do domácnosti, šperky, rozpredať tovar alebo získať kontakty na ľudí, ktorí majú o tovar záujem.

Ak sa chcete držať trendov, tak si dajte okrem Black Friday aj Cyber Monday zľavy alebo akcie či výpredaje, a hlavne si pridajte trendové hashtagy do storiek a pod adekvátne posty.

Ako na potenciálnych zákazníkov?

Pripravte sa na online tok klientov na Vašu webku (checknite, či ju máte optimalizovanú pre mobil) a začnite predávať.
– ponúknite zľavu alebo skúšobnú verziu či bezplatnú konzultáciu k platenej službe/produktu;
– pripravte jednodňovú výhodnú ponuku;
– zorganizujte súťaž podmienenú zdieľaním postu;
– vymyslite si honbu za zľavovým kódom – kód zakomponujete niekde na svojom webe a tak motivujete lovcu zľavového kódu popozerať si Váš obsah na webe;
– vytvorte Cyber Monday newsletter s patričným vizuálom;
– vytvorte sprievodný bezplatný digitálny produkt na stiahnutie a cez Instagram stories a LIVE vyzvite sledovateľov si túto dobrôtku stiahnuť;

Prečítajte si aj o ženskom networkingu na Instagrame

laptop phone coffee

Foto: pixabay.com

– získaným kontaktom (cez email alebo telefón) ponúknite ďalší produkt (upsell) alebo cross-sellnite;
– tých, ktorí tesne pred zaplatením odišli z e-shopu, retargetujte;
– skúste na stránku pridať vyskakujúci pop-up – niečo vtipné, zmysluplné a lákavé a z Instagramu a Facebooku presmerujte sledovateľov na web;
– uveďte na trh nový tovar/službu práve v tento špeciálny deň, aby ste sa dostali do povedomia sledovateľov;
– spustite reklamu cez Facebook Ads Managera – napr. využite možnosť „Offer-ponuka“ alebo „Instant Experience Ads“ a pre umiestnenie si prioritne zvoľte stories – lebo bežia 24 hodín, a týmto štýlom viete organicky časovo obmedziť čas trvania „akcie, zľavy, výzvy“ a motivovať sledovateľov vykonať cieľovú akciu.

Krásnu žatvu a sledujte ďalšie úderné tipy a triky využitia Instagramu pri propagácií výrobkov, značiek a služieb na @instaranajky

TAMI

Tagy
Predchádzajúci článok
Nasledujúci článok

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X