NAČÍTAVAM

Type to search

BIZNIS BLOG INŠPIRÁCIE INSTAGRAM KURZY Networking SOCIÁLNE SIETE TECHNOLÓGIE TIPY ŽURNÁL

Ako zarábať na Instagrame?

Tamara Gončarova
Share

Tri zázračné slová: „Zárobok“ „na“ „Instagrame“

Hypnotizuje mnohých podnikateľov, ktorí sa vidia o pol roka s nohami ponorenými do bieleho piesku na pláži v Thajsku a posŕkávajúc si z kokosového orecha kontrolujú príjmy nabiehajúce z úspešného digitálneho produktu. Možno… Ale instapodnikanie je podnikanie so všetkým, čo k tomu patrí. Bez optimálnej stratégie, prieskumu trhu, cielenia, media kontentu, tímu, vizuálu, brandingu, koncepcie, finančných investícií či konkurenčnej výhody ťažko prejsť k predaju. no predstavte si, že toto všetko už máte zvládnuté a chýba vám len posledná čerešnička na torte – nájsť klientov a urobiť predaj.

selfie, instagram, predaj na instagrame, foto, selfie foto

Zdroj: Pexels

Instapriestor mnohí veľmi šikovne využívajú na premenu nezaujatých návštevníkov instagramového účtu a prezerateľov fotiek, na čitateľov obsahu a sledovateľov príbehov. Vytvorenie zaujímavého obsahu a vzťahu je na šikovnosti každého jedného Instagramera. Nemusíte byť ani profesionálny bloger, ani fotograf, ani celebrita, aby sa vám darilo. Odporúčam zúžiť cielenie vašej oblasti do čo najkonkrétnejších tvarov a cieliť regionálne, na konkrétnu jazykovú a vekovú skupinu.

AKO NA INSTAGRAME PREŽIŤ A MAŤ SA DOBRE: ❤️ Čakám lajk, že chcete na Instagrame prosperovať!❤️ ?-je to sociálne médium, chce, aby ste vytvárali vzťahy, komunikovali, prepájali sa a vzájomne sa lajkovali, sharovali a komentovali; ?- neslúži na priamy predaj (aspoň nie na prvý pohľad a nie od prvého postu), iba ukazuje kontext, tvorí vzťah a sympatie; predmet podnikania zapájame do nášho života a príbehu. Nepredávame- navrhujeme; ?- vytvárame celý príbeh, ktorý je podporený marketingovým plánom a stratégiou; ?- nepostujeme blbosti, ktoré s predmetom podnikania/záujmu nemajú nič spoločné; ?- každý deň sme v ňom aktívni (alebo špecialista)- sedíme a tvoríme väzby, prispievame, tvoríme stories, archivujeme, ukladáme do záložiek, čítame, komentujeme- aspoň 20 minút; ?- sledujeme ľudí, ktorí robia podobné veci a inšpirujeme sa; ?- každý deň sa o Instagrame naučíme niečo nové- či už u nás v skupine alebo si pozrite iné cudzokrajné zdroje; ?- chodievajte na workshopy a networking- prepájanie sa naživo ma veľkú silu a podpora, odpoveď na otázky Vám ušetrí veľa času, skúšania a hľadania teplej vody. Raz mesačne organizujem Offline Instabreakfast raňajky, nahláste sa na 16.3.2018 o 9:30 ráno; ?- otvorte svoju myseľ a neostýchajte sa prijať to, že neviete všetko…učíme sa; ?- nepočúvajte nikoho, kto Vám hovorí, ako mu to nevyšlo (pozerajte na štatistiku, vyhodnocujte, meňte stratégiu, prispôsobujte sa cieľovke, komunikujte s vďakou a pokorou; ?- skúšajte robiť videá (najprv do stories 15 sek., potom do feed 1 min. a potom celý live prenos o zmysluplnej téme, ktorá je užitočná a zaujímavá 1 hod.) Video obsah bude najžiadanejší kanál vytvárania vzťahu. Netreba si lámať hlavu, či som dosť pekný a erudovaný- dajte ľuďom potrebnú informáciu k uľahčeniu ich života a budete pre nich pekný a erudovaný. ?- Ak potrebujete nakopnúť, som tu, som TAMI (@tamiinspira) a kopanie mi ide. Píšte. #instagram #prosperujnainstagrame #postovanie #slovakblogger #cotojeinstagram #tami #instaranajky

A post shared by ? Instagram marketing ? TAMI (@instaranajky) on

Instagram nie je platforma na zabíjanie času a postovanie krásnych fotiek hlava/posteľ/nohy/raňajky. Čoraz viac sa na Instagram chodí pre inšpiráciu, emotívne nákupy a radosť. Je to silný marketingový nástroj na PR, branding, promo a šírenie povedomia o značke/produkte/službe. Je to priestor, kde si môžete s followerom vybudovať vzťah a dôveru, pozabávať ho a dať mu kvalitné informácie. Následne ho viete premeniť na verného klienta a vášmu biznisu sa bude dariť.

Prečítajte si aj: Marketing na Instagrame

Ďakujem dámam, ktoré sa minulý týždeň zapojili do výzvy uviesť oblasť, v ktorej podnikajú. Podľa komentárov pod článkom „Marketing na Instagrame“  vidím, že monetizácia Instagramu je pre vás dôležitá. Inými slovami, chcete vedieť, ako možno cez Instagram zarábať. Všetky komentujúce môžu na Instagrame pridávať obsah cielene tak, aby tvorili príbeh a atmosféru.

Predmet predaja je len súčasťou tejto atmosféry, vy musíte vytvoriť a dotvoriť celý obraz.

  • Pre koučky, expertov a blogerov je dôležitý selfbrand a tvár. Na základe toho si ľudia vybudujú sympatie a dôveru. Potrebujete využívať naplno „live“ vysielanie, videá a Instastories. Komunikovať, interagovať a pýtať sa klientov „real time“.
  • Pre fotografov je dôležité poskytnúť praktické tipy a triky bežným užívateľom ako robiť konkrétne fotografie, napr. na deň sv. Valentína doma v kuchyni a popri tom uverejniť fotku zo svojej fotosession, ktoré už máte spustené od konca januára. O týždeň pridáte termíny a budú plné.
  • Ak máte tovar, oblečenie, knihy, dekoratívne predmety, šperky a handmade – veľmi dôležité je postovať Instastories s procesom výroby, krátke videá, nádherné, voňavé a chutné fotky, predmety vždy vyniknú na človeku/dieťati, takže striedajte spôsoby a kreatívne pristupujte k príbehu, ktorý týmito fotkami chcete vytvoriť. Followerov zapájajte do tvorby, voľby farieb, materiálov či nápadov. Organizujte súťaže a žiadajte o lajky, share a podporu referenciami.
  • Pri knihách či online kurzoch venujte jeden e-book zadarmo a nadviažte komunikáciu ohľadne platenej knihy/kurzu.

Instagram je nástroj, ale nie marketingová stratégia.

Najprv si ujasnite obchodné a konkurenčné preferencie a perspektívy. V tejto časti predpokladám, že ste si našli žiadanú oblasť, je o ňu záujem, poznáte svojho klienta, cielite, tíšite bolesti zákazníka svojím výrobkom/ službou, riešite jeho problémy a už máte produkt – online/offline službu/projekt/výrobok a máte kontent a media plán. Naplno využívate self branding aj Instastories, aby ste čo najviac zapojili followera do procesu, zákulisia a humanizácie podnikania.

Predajný lievik vyzerá veľmi jednoducho. Vytvoríte si najprv sledovateľov (followerov), obdivovateľov a konzumentov vášho obsahu. Dáte im dôvod ísť na váš web. Najprv využijete CTA (call-to-action) aktivitu na zistenie záujmu o infoprodukt, službu, video, e-book. Na základe tohto záujmu im pošlete e-mail (správu) a obyčajného ľadového návštevníka instagramového účtu meníte na darcu emailovej adresy. Tento proces je veľmi estetický a jednoduchý. Z emailu komunikujete konverziu (posielate ponuku a predávate). Ak nevyužívate žiaden servis na email marketing, môžete využiť telegram, whatsapp alebo Messenger bot, kedy si zbierate databázu záujemcov o daný výrobok/službu (analogickým spôsobom). Neskôr s touto databázou môžete pracovať rovnako ako s emailovou, rozposielate newslettre, správy, oznamy o akciách, výpredajoch alebo novej kolekcii.

Na Instagrame natvrdo nepredávame, vždy sa snažíme získať iný nástroj na komunikáciu. Použitie emailu na konverziu a zárobok je viac „spoločensky prijateľný“ a ľahšie konvertovateľný. Od 25.5.2018 je ochrana osobných údajov o niečo sprísnená, preto si posvieťte na žiadanie emailov a osobných údajov podľa General Data Protection Regulation (GDPR). Viac sa o tomto nariadení dozviete aj u nás v skupine @instabreakfast.

smartphone, článok, instagram

Foto: pexels.com

Cez Instagram viete predávať aj bez nutnosti mať web.

V BIO máte jediný klikateľný link. Môžete si zakúpiť servis, aby tento link mal niekoľko klikateľných odkazov v sebe. Zákazník si v stories prečíta, že si môže stiahnuť e-book zadarmo po kliknutí na linky v profile. Ide tam, klikne a rozroluje sa mu menu, kde má na výber 5 záložiek, spomedzi ktorých vidí aj e-book. Bude tam informácia o vás (facebook/web), popis výrobku, leadpage, leadmagnet podľa výberu, galéria, link na e-shop, link na kalendár pre objednanie si stretnutia/konzultácie/fotenia alebo stránka s platobným terminálom, kde môže hneď uskutočniť platbu za online kurz alebo službu.

Máte veľa možností, kam zákazníka môžete nasmerovať, ale z Instagramu sa takto stáva web aj e-commerce platforma v jednom. Cez Instagram sa už viete zaregistrovať na kurz, zaplatiť, stiahnuť si materiály, absolvovať webináre, predávať a kupovať. Bola by škoda nevyužívať ich.

Ak sú tieto informácie inšpiratívne a zaujímavé, odmeňte ma like, save a follow. V komentári tagnite priateľa, ktorému tieto informácie môžu pomôcť! Viac o zarábaní na Instagrame (#instaranajky) si povieme v stredu v live o 9:00. Teším sa na vás!

TAMI (@tamiinspira)

Tagy
Tamara Gončarova
Tamara Gončarova

TAMI- Instamarketérka a autorka knihy "Mamou po 30". Cez autorský projekt @instaranajky vzdeláva, konzultuje a zdieľa marketingové tipy pre malé podniky ako efektívne komunikovať cez sociálne siete, propagovať a predávať cez Instagram.

  • 1

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X