Ako znížiť náklady v podnikaní?

0
Ako znížiť náklady v podnikaní?
pixabay.com

Aj pri lacnejších technologických a marketingových nástrojoch stojí prevádzka firmy peniaze a tieto náklady sa pravidelne zvyšujú. Aby ste udržali svoje zisky na vyššej úrovni, musíte kontrolovať výdavky. Tu je desať spôsobov, ako môžete znížiť svoje náklady a zlepšiť svoj konečný výsledok podnikania.

Znížte náklady na kancelárske priestory

V závislosti od situácie v oblasti komerčných nehnuteľností môžete využiť prípadne lokálne zníženia cien za kancelárske priestory a presunúť svoje podnikanie do lacnejších štvrtí alebo vyjednávať so svojím existujúcim prenajímateľom o lepšie podmienky prenájmu.

Ešte lepšie je, ak nepotrebujete podnikať z komerčných priestorov, prečo neskúsiť podnikanie z domu alebo prejsť na mobilné podnikanie, keď prídete za zákazníkom vy? Napríklad mnoho firiem zaoberajúcich sa technológiami sa vzdalo pokusu o súťaženie s veľkými obchodnými reťazcami, ktoré predávajú počítačové vybavenie, a teraz prevádzkujú služby – poskytujú predaj a opravy domácich počítačov. Povolania ako inštalatér a elektrikár, vizážistka či manikúra, a služby, ako je vedenie účtovníctva, sú ideálnymi kandidátmi na domáce či mobilné podnikanie.

Okrem úspor v kancelárskych priestoroch vám môže prevádzka vašej firmy z domu ušetriť aj peniaze na poistenie. Existujú aj ďalšie úvahy, napríklad o tom, ako zosúladiť každodenný život vašej rodiny s podnikaním z domu.

Znížte náklady na zamestnancov

Vo svojich podnikoch používajte rodinných príslušníkov všade, kde je to možné. Váš manžel možno bude ochotný prevziať časť vášho podnikania, čím vám ušetrí náklady na najatie niekoho iného. Alebo, ak je zručný v marketingu, môže vám robiť marketéra alebo fotografa.

Ak máte deti v primeranom veku, prečo ich nezapojiť do svojho podnikania všade, kde je to možné? Dozvedieť sa o podnikaní je pre mladých ľudí vynikajúcou skúsenosťou a navyše to udržiava peniaze v rodine.

Žijú vo vašom okolí nezamestnaní mileniáli a nemajú prácu? Zamestnajte ich vo svojom podnikaní a poskytnite im cenné pracovné skúsenosti a posilnite ich sebaúctu. Podľa bežných zamestnancov sú rodinní príslušníci pracujúci vo vašom podnikaní plne odpočítateľnými nákladmi na podnikanie.

V závislosti od vášho podnikania je ďalším spôsobom, ako ušetriť na výdavkoch na zamestnancov, najať zmluvných zamestnancov alebo nezávislých pracovníkov (freelancerov). Ušetrí vám to dane a ďalšie výdavky spojené so zamestnancami. Len sa uistite, že dodržiavate všetky podmienky na prácu zmluvného pracovníka verzus zamestnanca.

Barter za tovar a služby

Barter nie je nič nové, pretože pre ľudí je to už dlho spôsob, ako si vymieňať tovar a služby. Ak má vaša firma nadbytočnú kapacitu, prečo ju nepoužívať pri výmene za iný produkt alebo službu, ktorú potrebujete?

Možno ste webový dizajnér s bolesťou v chrbte, ktorý strávil celý deň pred počítačom. Zoberte telefón alebo vyhľadajte online fyzioterapeuta alebo chiropraktika, ktorý je ochotný vymeniť svoje služby za prácu na webe.

Okrem výmenných príležitostí vo vašej oblasti existuje aj množstvo výmenných obchodov online, ktoré účtujú mesačný alebo ročný poplatok za uvedenie služieb alebo používajú výmenný úverový systém, v ktorom používate „výmenné“ doláre na platenie za obchodné služby.

Aby obchodovanie mohlo uspieť, musia obe strany splniť svoje povinnosti. Výmeny medzi službami môžu byť problematické, pokiaľ nie sú stanovené konkrétne časové limity na poskytovanie služieb. Ako pri každom obchodnom vzťahu, uzavrite zmluvu.

Výmena môže byť skvelým spôsobom, ako pomôcť vašej firme v pomalších obdobiach rastu, ako aj vybudovať cenné vzťahy s inými podnikmi. Klasický win-win!

 

Znížte náklady na vozidlo

Ak prevádzkujete službu alebo uzatvárate zmluvu, ktorá vyžaduje použitie auta, ste nepochybne dobre oboznámení s tým, ako môžu náklady na vozidlo ovplyvniť váš konečný výsledok. Náklady na palivo a servis veľkých vozidiel, ako sú dodávky, môžu byť astronomické. Ako môžete znížiť náklady na vozidlo okrem zníženia používania služobných vozidiel iba na nevyhnutné cestovanie?

Jedným zo spôsobov je neplatiť toľko, koľko vozidlo stojí ako nové. Nákup nového vysokovýkonného nákladného automobilu alebo dodávky pre vašu firmu môže byť vážnym problémom. Ak ste ochotní sa uspokojiť s niečím, čo nie je nové, sledujte veľa online inzerátov a predajcov, aby ste našli dobré, ojazdené vozidlo v slušnom stave.

Prečítajte si viac informácií o tom, čo je dôležité pre podnikanie a ako začať podnikať (aj bez peňazí)

Ak na svojom obchodnom vozidle hromadíte veľa najazdených kilometrov, je veľmi dôležité zníženie spotreby paliva. Nákup naftových a hybridných vozidiel je spočiatku drahší, ale z dlhodobého hľadiska sa môžu vyplatiť vďaka úsporám paliva a údržby.

Prečítajte si 12 nápadov na podnikanie z domu

cestovanie
Foto: pixabay.com

Ministerstvo energetiky USA má webovú stránku, ktorá vám umožňuje vypočítať „dobu návratnosti“ pre hybridné a nehybridné vozidlo. V prípade vozidla s rýchlosťou 20 000 km za rok môže trvať 6 až 7 rokov, aj keď sa pri hybridnom pohone dosiahne úspora paliva pri vyšších počiatočných nákladoch. Čím viac najazdených kilometrov za rok, tým rýchlejšia návratnosť. Doba návratnosti pre dieselové vozidlá je zvyčajne oveľa kratšia ako pre hybridy.

Ak sa vaše podnikanie práve rozbieha alebo sú finančné prostriedky obmedzené, leasing vozidla má niekoľko výhod vrátane fixných mesačných nákladov, možnosti vrátiť vozidlo na konci doby lízingu a oslobodenia od odpisov a nákladov na údržbu. Väčšina leasingových spoločností ponúka zmluvy o prenájme, takže si môžete vozidlo kúpiť na konci doby prenájmu, ak to má zmysel.

Znížte náklady na cestu do obchodu pre potreby vašej kancelárie. Mnoho miest ponúka dopravu zadarmo, čo znamená, že nemusíte strácať čas ani peniaze na to, aby ste dostali potrebné veci.

 

Znížte náklady na dodávku

Pokiaľ ide o veľkoobchodné náklady na dodávku, každý ušetrený cent je zarobený cent. Ak prevádzkujete firmu, ktorá pravidelne nakupuje z veľkoobchodu, získanie najlepšej ponuky spotrebného materiálu môže mať zásadný vplyv na konečný výsledok.

Ako vlastník firmy to znamená, že musíte neustále monitorovať náklady na dodávku prostredníctvom kontroly zliav a preskúmania alternatívnych zdrojov. Napríklad majiteľ pekárne môže zistiť, že nový sklad predáva múku za 25% menej ako ich súčasný dodávateľ. Majiteľ sa môže vrátiť k svojmu existujúcemu dodávateľovi a požiadať o zľavu 25% alebo zmeniť dodávateľa.

Niektorým ľuďom je trápne žiadať zľavy. Ale je veľa firiem, ktoré ponúkajú zľavy na produkty a služby iným podnikom, najmä ak ste pravidelným kupujúcim.

Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť svoje šance na získanie zliav, je to, aby ste sa stali u dodávateľov a iných firiem dôveryhodnými tak, že im okamžite zaplatíte faktúry. Poplatky za oneskorené platby a poplatky za kreditné karty môžu pridať až tisíce eur ročne. Niektorí dodávatelia tiež ponúkajú zľavy na skoršiu platbu.

Ďalším spôsobom, ako znížiť náklady na dodávku, je „co-opetition“. Zahŕňa to hľadanie ďalších podnikov a združovanie vašich zdrojov, ktoré potrebujú rovnaké dodávky ako vy, s cieľom šetriť peniaze za dodávky a tovar. Tento koncept možno rozšíriť aj na ďalšie aspekty podnikania, napríklad na zdieľanie kancelárskych priestorov alebo náklady na reklamu.

Znížte náklady na reklamu

Počet potenciálnych online zákazníkov je vyšší ako kedykoľvek predtým, a tak reklama nemusí byť drahá. Začnite s budovaním online biznisu vytvorením webovej stránky a pomocou sociálnych médií oslovte váš trhu. E-mail je ďalším vysoko efektívnym nízkonákladovým marketingovým riešením. Môžete posielať správy, zľavy, tipy a ďalšie informácie, aby ste si vybudovali vzťah s klientom a informovali trh o svojej firme.

Reklama je bezplatná a je to vynikajúci spôsob, ako si vybudovať dôveryhodnosť. K ďalším skvelým bezplatným a lacným variantom patrí telefonovanie, žiadosť o odporučenie a vždy vizitky.

Zmeňte svojich najlepších zákazníkov alebo klientov na svoje predajné posily tým, že im ponúknete program odmien alebo ich použite ako ambasádorov značky. Nechajte svojich spokojných zákazníkov pracovať na trhu za vás!

seo, marketing, linky, optimalizacia
Foto: pixabay.com

Znížte náklady na poistenie

Poistenie je náklad, ktorý si nemôže dovoliť žiadny podnik vymazať. Bez neho by vás mohla vyjsť nehoda draho, alebo by ste sa dostali do súdneho sporu. Z tohto dôvodu je najlepšie uzavrieť také poistenie, aké si môžete dovoliť.

Posaďte sa so svojím poisťovacím maklérom a diskutujte o všetkých aspektoch vášho poistného krytia a nechajte ich posnažiť sa, aby ste dostali čo najlepšiu ponuku. Môžu existovať prekvapujúce rozdiely v sadzbách za rovnaké krytie rôznymi poskytovateľmi poistenia.

Uistite sa, že ste poistení pre všetky dôležité oblasti vášho podnikania, vrátane odmien zamestnancov, zdravotného postihnutia,
havarijného a pzp poistenia vozidiel, poistenia majetku a politík v nezamestnanosti. Zvážte tiež potreby poistenia súvisiace s priemyslom, ako aj poistenie takých miest, ktoré potrebujú poistenie proti povodniam alebo zemetraseniam. Pozrite sa na spôsoby, ako znížiť riziko, vrátane vyhodnotenia vašej lokality z hľadiska problémov, ako je nebezpečenstvo požiaru alebo prírodná katastrofa. Mnohí zabúdajú najmä na pzp poistenie.

Inštalácia požiarnych poplachov, protipožiarnych systémov a bezpečnostných systémov môže spôsobiť, že máte nárok na poistné zľavy. Čím nižšie je riziko z pohľadu poisťovateľa, tým nižšie bude pravdepodobne vaše poistné.

Ak prevádzkujete podnikanie doma, uvedomte si, že vaše poistenie domácnosti nemusí stačiť na pokrytie vášho podnikania. Uistite sa, že váš poisťovací maklér vie, že máte domáci podnik a že máte primerané domáce a obchodné krytie.

Ak podnikáte s väčším počtom poistených aktív, mali by ste spolu s ročnou obnovou poistenia vykonať kontrolu majetku a uistiť sa, že nepoistíte majetok, ktorý už nemáte.

Vyťažte maximum zo svojho času

Mnoho majiteľov firiem zamieňa čas v snahe ušetriť peniaze, ale je dôležité poznať hodnotu svojho času a ubezpečiť sa, že ho efektívne využívate. Ak cestujete hodinu na vyzdvihnutie obchodného tovaru a ušetríte 10 dolárov za poštovné, v podstate hovoríte, že váš čas stojí menej ako 10 dolárov za hodinu, nehovoriac o benzíne a opotrebení vášho automobilu. Namiesto toho si môžete objednať spotrebný materiál za dodací poplatok 10 dolárov a použiť hodinu času, ktorá nie je premrhaná, aby ste zarobili omnoho viac, ako za hodinu.

Účinnosť vedie k vyššej produktivite a zisku. Začína to tým, že si stanovíte ciele, organizáciu a plán. Niektorí z najúspešnejších podnikateľov prisahajú na rannú rutinu, ktorá naštartuje ich produktivitu. Majte denný rozvrh, ktorého sa budete držať, a triky na riadenie času, aby ste boli produktívny a efektívny. Aj delegovanie alebo outsourcing, ako aj používanie aplikácií a ďalších automatizačných nástrojov vám môžu pomôcť postarať sa o obchodné potreby a zamerať sa na to, čo vo vašom podnikaní robíte najlepšie.

Diskutujte s účtovníkom, aby vám znížil základ dane

Minimalizácia daní môže byť najvýhodnejším spôsobom, ako zlepšiť obchodné výsledky. To znamená, že maximalizujete všetky dostupné odpočty, aby ste znížili svoju daňovú povinnosť.

Zvyknite si sledovať všetky obchodné náklady šetrením tržieb a zaznamenávaním najazdených kilometrov pri obchodných cestách.

Ak vo vašej firme pracujete s rodinnými príslušníkmi, zaobchádza sa s nimi ako s akýmkoľvek iným zamestnancom na daňové účely, čo znamená, že ide o odpočet dane z podnikania. Na to, aby ste si odpočítali nárok, uistite sa, že každý rodinný príslušník správne zaznamenáva odpracované hodiny rovnako ako stáli zamestnanci. Mzdová alebo zmluvná sadzba musí byť tiež porovnateľná s pozíciou (a vekom, ak je zamestnancom dieťa).

Foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie