Ako mať reprezentatívne podnikanie z domu?

0
Ako mať reprezentatívne podnikanie z domu?
pixabay.com

Zdá sa, že sa stále viac ľudí pohráva s myšlienkou, ako docieliť, aby nemuseli každý deň chodiť do práce. Snom mnohých je stretávať sa s klientmi v domácej kancelárii bez straty času a zbytočných nákladov na dochádzanie do práce. Venovali sme sa tomu aj v článku o inšpiráciách na podnikanie na doma.

V USA je tento trend veľmi rozšírený – je tam viac ako 38 miliónov domácich podnikov, ktoré tvoria 50 percent všetkých malých podnikov.

Výhody podnikania na doma

Mať domáce podnikanie, ktoré zahŕňa stretnutie s klientmi vo vašej domácej kancelárii má mnoho výhod. Šetríte peniaze, pretože nemusíte prenajímať a udržiavať kancelárske priestory. A ak máte deti, flexibilný pracovný čas vám umožňuje, aby ste tam boli pre všetky tie dôležité okamihy, od vyzdvihnutia detí zo školy, vodenie na krúžky, až po besiedky a vystúpenia. A ak sa vyskytne nejaký problém, môžete kedykoľvek vybehnúť.

Ak však chcete podnikať z domu, mali by ste zabezpečiť, aby váš domov nadobudol profesionálny vzhľad a aby bol priateľský klientovi. Ak sa vaši klienti cítia z akéhokoľvek dôvodu nepohodlne, keď prídu do vašej domácnosti, prevádzkovanie vašej firmy z vášho domova nebude prinášať zisk.

Tu je návod, ako si udržať svojich klientov (a dobré susedské vzťahy) a úspešne sa stretnúť s klientmi vo vašej domácnosti.

Vyriešte parkovanie

Ak chcete podnikať z domu, dôležité je zabezpečiť vhodné parkovanie pre hostí. Poskytnite klientom presné pokyny, kde môže bezplatne zaparkovať. Ak vlastníte dom, parkovanie na vašej príjazdovej ceste, pred domom alebo na vašom pozemku je to najlepšie riešenie.

Ak sa nachádzate v byte, zistite, či je možné zabezpečiť ďalšie parkovacie miesto pre návštevníkov. Zákazníci, ktorí neustále využívajú parkovacie miesto pre návštevníkov, môžu spôsobiť problémy vo vzťahoch so susedmi. Zablokovanie všetkých parkovacích miest vaše postavenie v susedstve práve nezlepší. A ak nebudú mať miesto vaši zákazníci, ochladnú zase vzťahy s nimi.

automobil
Foto: pixabay.com

Dbajte na okolie domu

S dobre udržiavanými priestormi vyvoláte u svojich klientoch pri návšteve vašej domácej kancelárie priaznivý dojem. To znamená, že vaše vonkajšie priestory by mali byť čo najviac atraktívne a príjemné. Ak vlastníte dom, vonkajšie obklady by mali byť čisté a taktiež aj ich farba by mala byť v dobrom stave. Aj plot je dôležitý – ošarpaný vzhľad a olúpaný náter nebude dobrou vizitkou. Trávniky musia byť pokosené a na záhrade by ste nemala mať vyrastenú burinu. Kroviny, stromy a kríky by mali byť úhľadne zastrihnuté. Ak nemôžete držať krok s množstvom práce na dvore, prenajmite si službu, aby to urobila za vás. Hračky, záhradné náradie atď. by mali byť mimo dohľadu.

vintage dom
Foto: pixabay.com

Majte zvlášť vyhradený priestor pre stretnutia

V závislosti na vašom podnikaní, je dôležité mať vo vašom dome samostatný priestor, ako napríklad kanceláriu na podnikanie. Nemali by ste sa stretávať s klientmi v kuchyni alebo v obývačke.

Ak ste napríklad cestovnou kanceláriou, notárom alebo finančným poradcom, mali by ste mať v dome samostatnú kanceláriu s prístupom k technológiám, ktoré potrebujete na vykonávanie svojej práce, napríklad počítač, tlačiareň atď., ako aj pohodlné sedenie, kde sa môžete s klientom stretnúť tvárou v tvár, alebo podľa potreby vedľa seba. Ak vo vašej domácnosti ponúkate službu, ako je kaderníctvo alebo masáže, mali by ste mať samostatné štúdio s potrebným vybavením, ako sú umývadlá, stoličky a stoly.

Presné označenie vchodu

Klienti by nemali blúdiť okolo domu, po schodoch a prechádzať chodbami, než sa dostanú do vašej zasadacej miestnosti. Ak nie sú jasne viditeľné dvere, na ktoré by sa dalo zaklopať, musíte tam dať nejaké označenie, aby boli pre klientov dostatočne viditeľní. Klienti by mali byť schopní prejsť bez prekážok zo svojich vozidiel do miestnosti, kde sa s nimi stretávate.

Dbajte aj na bezpečnosť! Vyčistite potenciálne šmykľavý mach alebo ľad a sneh z chodníkov. Ak sa jedná o vonkajšie schody, uistite sa, že sú udržiavané v čistote a majú správne vysoké zábradlia a nešmykľavý povrch. Buďte obzvlášť ostražití a predvídajte. Odstráňte napríklad detské hračky, na ktoré by klient mohol stúpiť a spadnúť.

Zapamätajte si, že váš podnik môže byť zodpovedný za akúkoľvek nehodu klienta vo vašich priestoroch – uistite sa, že máte primerané podnikateľské poistenie, pretože poistenie domácnosti nebude zahŕňať úrazy súvisiace s obchodnými aktivitami vo vašom dome. Ak máte, alebo očakávate zdravotne postihnutých zákazníkov, mali by ste svoje priestory sprístupniť (náklady na vybavenie pre zdravotne postihnuté osoby je možné odpočítať od daní ako náklady na podnikanie).

Zariadenie domácej kancelárie

Vhodné zariadenie vášho domáceho obchodného priestoru sa bude odvíjať od druhu práce, ktorú vykonávate. Mali by ste voliť vkusné, neškodné a politicky korektné doplnky. Váš klient by nemal vidieť nič rušivé alebo potenciálne urážlivé. Chcete, aby sa zameral na vás a na to, čo mu ponúkate, nie na veci, ktoré sú v miestnosti. Tiež sa uistite, že vaše zariadenie vytvára profesionálny obraz a myslite na dojem, ktorý chcete urobiť.

Kresby vašich malých detí sú super, ak prevádzkujete starostlivosť o deti, ale nie sú práve ideálnym doplnkom, ak sa snažíte zapôsobiť na svojich klientov profesionálnym prístupom. Venujte osobitnú pozornosť stavu vášho zariadenia. Čokoľvek, čo vyzerá zanedbane, opotrebovane, ošúchane alebo zo second-handu, musí ísť preč. Chcete vyzerať úspešne, tak je potrebné investovať aj do vybavenia miestnosti.

notebook home office
Foto: pixabay.com

Udržujte čistotu

Klientov neohromíte kúdoľmi prachu, starými kávovými škvrnami, nevynesenými smeťami alebo rozsiahlym neporiadkom vo vašej domácej kancelárii. Ak nemáte pravidelné čistenie vášho domáceho obchodného priestoru vo svojom rozvrhu, uistite sa, že ho vykonáte aspoň pred návštevou klienta. Ak nemáte čas na domáce práce, zvážte prenájom upratovacej služby.

Vytvorte tiché prostredie

Ak máte doma obsahuje malé deti alebo zvieratá, môže to byť ťažké! Ale aj malé deti majú svoju rutinu a vy môžete naplánovať stretnutia v tichších časoch, napríklad počas spánku. Ďalšou možnosťou je nájsť niekoho na stráženie deti alebo domácich zvierat (či už v dome alebo mimo neho), keď sa stretávate s klientmi. V závislosti od toho, čo robíte, by ste si mali naplánovať schôdzky len na dva alebo tri dni v týždni, čo obmedzí požadovanú starostlivosť o deti.

Deti (najmä tie malé) by nikdy nemali privítať klientov alebo vás rušiť, keď sa s nimi stretávate. Musia sa to však naučiť. Použite jednoduché označenie „Nerušiť“ na dverách miestnosti, kde sa stretávate s klientmi, a povedzte svojim deťom, aby neklopali alebo nevstupovali, keď je tam označenie. Môže to byť veľmi účinné a nemusia byť schopní čítať, aby vedeli, či je tam alebo nie.

dieta hracky
Foto: pixabay.com

Domácnosť vs. podnikanie

Domácnosť a podnik môžu pokojne spolupracovať, ak ich môžete dostatočne oddeliť, aby navzájom do seba nezasahovali. Pamätajte si, že klienti prichádzajú do vášho bydliska, aby obchodovali, nie aby navštívili váš domov.

A sú to vaše produkty alebo služby, ktoré chcete, aby si klient pamätal, keď bude odchádzať. Aby poznal výhody produktu, ktorý ste mu ukázali, alebo skvelé služby, ktoré ste poskytli – nie to, že váš predný vchod bol preplnený nevyžiadanou poštou alebo že ho váš pes skoro zhodil zo schodov.

žiadne príspevky na zobrazenie