Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ ŽENY BIZNIS MAGAZÍN ROZHOVORY ROZHOVORY O MARKETINGU ŽENY A KARIÉRA

Barbora Záhoráková: Rešpekt k životnému prostrediu a ekodizajn sú najdôležitejšími faktormi pri vývoji produktov

REDAKCIA
Zdieľať

100 miliónov vysadených stromov a cena za najlepší zákaznícky servis. Rastlinná kozmetika, ktorú si zamiluje každá žena, ktorá má vzťah k prírode. O zákulisí tejto svetoznámej značky nám prezradila viac Barbora Záhoráková – PR manažérka firmy Yves Rocher.

V rozhovore sa dozviete:

  • aká je filozofia firmy Yves Rocher
  • o nadácii, ktorá sa pričinila o zasadenie 100 miliónov stromov
  • aké novinky prichádzajú na trh a akčné ženy ich budú testovať

Aký je príbeh značky Yves Rocher?

Príbeh značky Yves Rocher začal v roku 1959, kedy si na pôde rodného domu v La Gacilly, vo francúzskom Bretónsku, pán Yves Rocher zariadil svoje prvé laboratórium. Tam sa zrodila Rastlinná kozmetika, ktorá sa úplne líšila od tej konvenčnej. Pán Yves Rocher začal od mladého veku skúmať blahodárne účinky rastlín. Na ich základe vytvoril kozmetické produkty dostupné všetkým ženám a šetrné ako k pokožke, tak k našej planéte. Príroda sa stala zdrojom jeho inšpirácie a dodnes zostala v jadre konania značky.

Čítala som, že zakladateľ založil aj nadáciu, ktorá funguje dodnes a vďaka nej sa už zasadilo 100 miliónov stromov. Ako k nej môžeme prispieť?

Nadáciu Yves Rocher založil pán Yves Rocher so svojím synom Jacquesom v roku 1991 s cieľom zanechať na planéte pozitívnu stopu a podporovať projekty, ktorých hlavným cieľom je ochrana biodiverzity. Bola to práve Nadácia Yves Rocher, ktorá prevzala záštitu nad programom Plant for life, ktorý vznikol v roku 2007 s cieľom vysadiť po celom svete 1 milión stromov. Nadšenie, ktoré projekt Plant for life vzbudil, pomohlo mnohonásobne prekonať očakávania a v roku 2015 sa tak vysadilo hneď 50 miliónov stromov. A od konca roka 2020 sa môžeme pochváliť neuveriteľným číslom a splneným cieľom: 100 miliónov vysadených stromov po celom svete.

Tým však zďaleka nekončíme a Nadácia pokračuje vo svojich záväzkoch ďalej – do roku 2025 má za cieľ zasadiť ďalších 35 miliónov stromov. Prispieť k tomu môžete i vy a to veľmi jednoducho. Stačí keď si založíte vernostnú kartu Yves Rocher alebo kúpite Koncentrovaný sprchovací gél či Koncentrovaný šampón. Ak teda niektorý zo spomínaných produktov vlastníte, môžete sa pýšiť vlastným stromom v jednej z tridsiatky krajín, ktoré sa do sadenia zapojili.

Kozmetika Yves Rocher je rastlinná. Odkiaľ pochádzajú jej zložky?

Správne. Kozmetika Yves Rocher nesie prívlastok „rastlinná“, nakoľko sú to práve aktívne látky rastlinného pôvodu, ktoré hrajú v zložení výrobkov hlavnú úlohu. Výťažky z rastlín, ktoré pestujeme vo Francúzsku a v ďalších oblastiach sveta, sme si vybrali pre ich blahodarné účinky na pleť. V našich produktoch sa preto skrývajú napríklad upokojujúce účinky harmančeka, regeneračné účinky nechtíku či detoxikačné účinky aphloie. Vďaka sile týchto rastlín z nich nepotrebujeme používať veľké množstvo, k optimálnemu výsledku totiž stačí naozaj málo.

V súčasnosti používame výťažky z 350 rastlinných druhov z celého sveta (Madagaskar, Guatemala, Mexiko a ďalšie). Tímy našich odborníkov dohliadajú na zodpovedné riadenie a sledovateľnosť výroby našich dodávateľov. Neprichádza v úvahu, že by škodili prírode. Rastliny sa zbierajú v primeranom množstve a dbá sa na ich ochranu.

Ktorému produktu sa najviac tešia vaše zákazničky?

Medzi bestsellery nepochybne patrí náš kultový rad produktov pre zrelú pleť Riche Créme a úspešne mu konkuruje i rad Anti-Age Global, u ktorého sa nesmiernemu úspechu teší naša tohtoročná novinka, a to Dvojfázové regeneračné sérum na noc. Veľmi populárny je náš ikonický Dvojfázový odličovač na očí s nevädzou, ku ktorému tento rok pribudli ďalšie skvelé novinky obsahujúce práve výťažok z nevädze pre jej upokojujúce účinky.

Ste vo firme viac ako štyri roky. Čo máte na svojej práci najradšej?

Na mojej práci ma najviac baví rôznorodosť a dynamika, s akou sa značka vyvíja, inovuje svoje postupy a prichádza s novými produktmi. Zároveň však vo svojej filozofii zostáva ako rodinná firma verná pôvodnej myšlienke a cieľom pána Yves Rochera. Aktívne sa snaží eliminovať dopad výroby našich produktov na životné prostredie a vytvárať produkty rešpektujúce nielen pleť, ale i planétu. To sú síce trendy súčasnosti, u značky Yves Rocher je však vzácne práve to, že tieto záväzky vznikli už pri jej založení pred vyše 60 rokmi. To sú hlavné dôvody, prečo mi tie 4 roky ubehli neskutočne rýchlo.

Ktorý je váš obľúbený produkt?

Je ťažké vybrať jeden, nakoľko si za tie roky v mojej kúpeľni našli stále miesto viaceré produkty, či už zo starostlivosti o pleť, sprchovacie gély či líčenie. Ak by som však skutočne mala vybrať jedného obľúbenca, bol by to rad starostlivosti o pleť Elixir Jeunesse a to od denného krému, cez sérum po nočnú starostlivosť. Produkty tohto radu už niekoľko rokov chránia moju pleť pred znečisteným mestským ovzduším. Ich benefit je práve v detoxikácii, ochrane i redukcii prvých vrások.

Keď som prvý krát prišla do vašej predajne, obklopili ma dievčatá, urobili mi analýzu pleti a poradili s výberom celej rady až po make up. Bol to zážitok. Odkiaľ toľko vedia?

Nakoľko i kvalitný zákaznícky servis patrí medzi naše priority, robíme všetko pre to, aby sme vyriešili požiadavky, priania i pochyby našich zákazníkov a odpovedali na všetky ich otázky. Naše kozmetické poradkyne absolvujú pravidelné profesionálne školenia a majú tak prehľad o všetkom, čo by mohlo zákazníka zaujímať. Kvalita našej klientskej podpory, mimochodom, neprešla bez povšimnutia: sme hrdí na to, že už niekoľko rokov po sebe nám bola vo Francúzsku udelená cena za najlepší zákaznícky servis.

Teraz uvádzate na trh novinky. O čo konkrétne ide?

Na tieto novinky sa nesmierne tešíme a máme obrovskú radosť z ich uvedenia. Prirodzenosť a ekodizajn sú najdôležitejšími faktormi pri vývoji produktov Yves Rocher. Neustále zlepšujeme naše postupy, prehlbujeme svoje znalosti a v roku 2021 sa posúvame ešte ďalej. Naši experti na výskum rastlinnej kozmetiky preto vyvinuli nový rad produktov pre čistenie pleti vyrobený z ingrediencií rastlinného pôvodu z nášho rodného Bretónska.

Produkty sú prispôsobené všetkým potrebám bez ohľadu na typ pleti, vek, pohlavie, životný štýl alebo vkus. Konkrétne ide o masky, peelingy, micelárne vody, odičovacie želé či krém z radov Pure Algue (hydratuje a okysličuje), Pure Menthe (čistí a osviežuje), Pure Camomille (upokojuje a chráni), Pure Bleuet (zvláčňuje a upokojuje) a Pure Calendula (regeneruje a vyhladzuje).

Naše čitateľky sa môžu tešiť aj na testovanie. Čo budeme spoločne na začiatok testovať?

Pre naše testovanie sme zo spomenutých noviniek vybrali rad Pure Algue. Má antioxidačné a okysličujúce vlastnosti špeciálne prispôsobené pleti, ktorej chýba hydratácia. Naši experti na výskum sa inšpirovali čistiacou silou oceánu. Ako účinnú látku produktov vybrali mikroriasy Tetraselmis, morské rastlinky pestované na pobreží Bretónska s neobyčajnými schopnosťami v boji proti negatívnym vplyvom a starnutiu pleti. Z radu Pure Algue budeme testovať našu úplnú novinku, Odličovacie želé 3 v 1, Svieži čistiaci gél, Okysličujúcu čistiacu penu, Rozjasňujúci peeling pre sviežu pleť a Okysličujúcu hydratačnú masku.

Mali by ste záujem o testovanie novej rady produktov? Už o týždeň pre vás uverejníme testovaciu výzvu. Napíšte nám do komentára a sledujte nás.

Tagy
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X