NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY BLOG DIZAJN KARIÉRA MARKETING ODPORÚČANÉ

Osem najväčších chýb pri tvorbe vizitiek

REDAKCIA
Share

Aj v čoraz digitálnejšom svete má vizitka svoje miesto. Ak je nápaditá, táto malá kartička má schopnosť ovplyvniť potenciálneho klienta, spolupracovníka alebo zamestnávateľa.

Napríklad sa vám stane, že náhodne stretnete zaujímavého človeka na nejakej akcii. Určite ho môžete začať sledovať na Facebooku a dať mu svoj profil na LinkedIn, ale možno práve nemáte pripojenie na wifi. Čo potom? Fyzická karta vo vrecku je určite skvelý spôsob, ako občerstviť ich pamäť.

V spolupráci s brilantným dizajnom a životopisom vaša vizitka ukazuje ľuďom, aký ste, ako aj o tom, ako sa s vami skontaktovať. Existujú však pravidlá, ktorými sa treba riadiť. Postupujte podľa našich ôsmich rád a urobte zo svojej vizitky najlepšiu vizitku, aká existuje.

1. Nebudete bombardovať informáciami

Je veľmi lákavé pokúsiť sa vtesnať na vizitku čo najviac informácií a pokúsiť sa zhrnúť presne to, čo vy alebo vaša spoločnosť robí. Nie. Nechajte si iba to hlavné a buďte struční, možno iba s odkazom a logom na jednej strane a kontaktnými údajmi na druhej strane.

Pamätajte, že ak má niekto vašu vizitku, je veľmi pravdepodobné, že sa s vami stretol a už vie, akí ste. Karta slúži iba ako pripomenutie. Zachovajte si jednoduchosť – chcete mu len osviežiť pamäť a nasmerovať ho na svoj web, alebo niekde, kde nájde viac informácií.

2. Nebuďte príliš spoločenský

Existujete na všetkých sociálnych sieťach? Tak prečo to nepovedať ľuďom? No, pretože je dôležité postupovať opatrne. Na svoju vizitku nedávajte svoj osobný Facebook ani Instagram – vaši potenciálni klienti nemusia vedieť, čo ste mali na raňajky alebo že ste strávili víkend na chate.

Sociálne účty zahrňte, iba ak sú profesionálne. Ak vaše účty v sociálnych médiách predvádzajú vaše pracovné znalosti, pochváľte sa nimi – vaši klienti budú mať cestu, ako vás kontaktovať.

3. Nepoužijete staré zásoby

Pre klienta alebo budúceho zamestnávateľa nie je nič horšie ako dostať pokrčenú, rozmazanú vizitku, ktorú ste mali mesiace na spodku tašky. Preto ich uschovajte v krabici, v ktorej boli doručené, alebo ich držte v stojane na vizitky.

Ak sa vaše kontaktné údaje zmenili (možno ste zmenili telefónne číslo), vytlačte svoje vizitky znova. Nepokúšajte sa prelepiť svoje karty a ani na zadnú stranu písať svoje nové číslo – vyzerá to nepekne a neprofesionálne.

Prečítajte si aj článok, ako si vytvoriť online vizitku na našom webe

4. Nenavrhujte vizitku pre každého

Je veľmi ľahké navrhnúť a vytlačiť jednu vizitku pre každého, ale nemusí to byť najlepší nápad. Premýšľajte o svojej klientskej základni – je to jedna cieľová skupina? Sú to všetky rovnaké spoločnosti v rovnakom odvetví? Asi nie.

Ak teda plánujete dať vizitky vedúcim marketingu a kreatívnym riaditeľom, karty podľa toho upravte. A ak hľadáte luxusných klientov, vaša karta to musí odzrkadliť, pretože nekvalitná vizitka sa jednoducho dostane do koša.

5. Posilnite svoju značku

Pokúste sa vytvoriť logo alebo použite svoju značku ako jediný obrázok na vašej vizitke. Ak ju tlačíte obojstranne, potom bude zadná strana obsahovať vaše kontaktné údaje.

Ste synonymom vašej značky a vaši klienti alebo kolegovia vás musia k nej okamžite priradiť. Takže ak máte farebné logo, tie isté farby by mala obsahovať aj vaša vizitka.

6. Zvoľte vhodné písmo

Uistite sa, že vaše meno a kontaktné údaje sú zreteľne zobrazené. Pokiaľ nie ste kaligrafom, nie je dôvod používať skriptové písmo. Môže to vyzerať fantasticky, ale ak sa nedá na prvý pohľad prečítať, práve ste negovali dôležitý bod svojej karty. Naša rada? Pre vaše detaily použite čisté, bezpätkové písmo. Ale nie Arial. To znamená, že aj dobre vybraný serif bude vyzerať dobre.

Stručne povedané, uistite sa, že vaše meno a kontaktné údaje sú jasne zobrazené. A udržujte svoj hlavný text nad veľkosťou 8pt. Hľadáte inšpiráciu pri výbere písiem? Prezrite si ponuku typov písma, ktoré si môžete bezplatne stiahnuť do počítača.

7. Nepoužívajte triky (ak nie sú naozaj dobré)

Je veľmi lákavé dať na svoju vizitku niečo zvláštne. Ak je to naozaj dobrý nápad, ktorý odráža ideu vašej firmy, môže to byť spôsob, ako vyniknúť. Mnoho ilustrátorov a dizajnérov používalo v priebehu rokov rôzne materiály – kov, plast. Ale nezachádzajte príliš ďaleko.

Vizitka je navrhnutá tak, aby sa dala vložiť do peňaženky, kabelky alebo vrecka – takže nepravidelný tvar by mohol sťažiť jej uloženie a nakoniec spôsobiť jej vyradenie. Vaša karta by mala ľudí prinútiť zdvihnúť obočie dobrým spôsobom.

8. Nechoďte pod rozpočet

Ak máte pochybnosti, spravte si svoju vizitku jednoduchú a elegantnú. Nech už robíte čokoľvek, vytlačte svoje vizitky profesionálne. Aj keď máte doma špičkovú tlačiareň, vaše karty budú stále pôsobiť neprofesionálne z dôvodu nekonzistentnosti pri strihaní.

Choďte do tlačiarne a presne vysvetlite, čo chcete a uistite sa, že je vaša karta vytlačená na špičkovom papiere. Náklady musia byť primerané a za dobrý dojem sa vždy oplatí priplatiť.

Tagy
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X