E-book sa stáva hitom, tak sa inšpiruj

0
E-book sa stáva hitom, tak sa inšpiruj

Prečo všetci zrazu píšu e-booky? Mám pocit, že autorom už môže byť naozaj každý :)

Úspešný autor e-bookov by sa ma opýtal: A PREČO NIE? Už si ani nepamätám, ktorá bola prvá online kniha, ktorú som kedysi prečítala. Medzi prvými bol určite aj e-book nášho terajšieho pána prezidenta Kisku. Tam som sa dozvedela ako začínal podnikať aj ako vznikol projekt Dobrý anjel. 

Postupne som sa dostávala k rôznym e-knihám. Kým u nás ešte nikto nenapísal nič o event marketingu, v zahraničí majitelia veľkých agentúr mali už dávno spracované všetky svoje postrehy z praxe online. Bez internetu by som sa k tomu v živote nedostala a tak by som mohla len tápať a učiť sa na vlastných chybách v praxi. E-book je úžasný nástroj marketingu. Okrem poznatkov v ňom autor vždy šikovne zahrnie aj to, čo potrebuje prezentovať. Čitateľ nemá pocit, že je obeťou reklamného letáku. Prečíta si ho celý a ešte možno aj s radosťou využije služby autora. Pretože sa v ňom práve dozvedel veľa zaujímavého, rôzne zákulisné informácie, ktoré by darmo hľadal inde. Má pocit, že ho viac pozná, autorovi dôveruje a je informovaný.

Ako e-book reálne pomáha pri podnikaní?

  • Rozširuje tvoje dobré meno a reputáciu
  • Potvrdzuje, že si odborník a expert v tom, čo robíš
  • Môže ti prilákať nových klientov. Vďaka knihe si ťa často klienti vyhľadávajú sami.
  • Potvrdzuje tvoju dôveryhodnosť
  • V konečnom dôsledku ti môže pomôcť zarobiť viac peňazí. Nemusí to byť hneď primárny pasívny príjem z predaja knihy. Môžeš ju ponúkať zadarmo a získavať ňou nové kontakty.
  • Pomáhaš ňou väčšiemu množstvu ľudí ako by si dokázala offline.
  • Pomáha medializovať a robí ti dobré PR. Ak je tvoja kniha dobrá, môžeš sa ľahko ocitnúť v médiách. Na základe knihy ťa napríklad požiadajú o rozhovor v rámci danej problematiky alebo ťa osloví vydavateľ.

Čoho sa pri písaní treba vyvarovať?

  • Neponáhľaj sa do písania. Skús si najprv spraviť koncept a osnovu. Poznám to, keď mám v hlave milión nápadov a snažím sa dať ich na papier. Všetky sú super, len výsledok prichádza omnoho pomalšie, pretože je to bez “ladu a skladu”. Kým text následne učešem, trvá to dlhšie ako keby som začala pekne od začiatku. Osnova je alfa a omega. Ujasní ti tvoje obsahové ciele.
  • Vyhľadaj pomoc. Neboj sa do písania zapojiť ďalších odborníkov. Neprehliadni najmä odborníka na pravopis a pokojne si prizvi aj ďalšieho človeka, ktorý sa vyzná v téme. E-bookov je ako maku, ale skutočne dobre napísaných e-bookov, ktoré majú pridanú hodnotu, tak veľa nie je.
  • Zameraj sa na svoj osobný cieľ. Ako pri všetkom, aj e-book chceš napísať z nejakých dôvodov. Spíš si svoje ciele a v procese písania kontroluj, či sú obsahom naplnené.

Už máš svoj e-book? ☺ Podeľ sa s nami o svoju skúsenosť! Ak chceš svoj e-book vložiť aj do našej online knižnice, napíš nám. 

žiadne príspevky na zobrazenie