Firma Siklienka prelomila tabu a stala sa prvým dodávateľom silikónových implantátov na Slovensku

0
Firma Siklienka prelomila tabu a stala sa prvým dodávateľom silikónových implantátov na Slovensku

Jozef Siklienka so svojím rodinným „klanom“ má už takmer 30 rokov svoje stabilné miesto na trhu ako dodávateľ produktov pre estetickú medicínu. Práve vďaka nemu sa mohli aj slovenské ženy začať pýšiť plnším poprsím či zväčšenými perami.

Čo bolo krátko po revolúcii len snom sa dnes stalo skutočnosťou a firma SIKLIENKA je už desaťročia dôležitým hráčom na trhu s krásou. Okrem Jozefa Siklienku a jeho manželky Aleny vo firme pracujú aj obe ich dcéry Jana a Daniela.

Vyštudovaný stavebný inžinier, ktorý našiel pred revolúciou svoje uplatnenie pri výstavbe mesta Bratislavy, zveril toho času vo veľkej miere chod firmy do rúk mladšej generácii. Tvrdý biznis si vyžiadal svoju daň v podobe zdravotných problémov. To už je našťastie minulosť, no Jozef Siklienka v práci poľavil, na všetkých dôležitých rozhodnutiach sa však podieľa celá rodina.

Predával švédske kvapky

Bol rok 1990, krátko po Nežnej revolúcii, a na Slovensku sa otvoril trh pre podnikanie. Málokto v tom mal spočiatku tak jasno, aby vedel, čomu sa bude venovať. Jozef Siklienka s pádom režimu už nevidel svoju budúcnosť vo verejnom sektore a rozhodol sa venovať podnikaniu v súkromnej sfére. Stavbárčina ho bavila, no náhoda ho priviedla k celkom inému odvetviu

„Môj krstný otec bol distribútorom švédskych kvapiek na Slovensku. U nás to bola vtedy novinka, veľký hit,“ spomína. Chopil sa príležitosti, krstný mu nabalil plný kufor auta kvapkami, a tak sa začala pre Jozefa Siklienku nová životná etapa.

Prečítajte si aj: Krvi nikdy nie je dostatok

Distribútor výživových doplnkov

Ako distribútor výživových doplnkov sa začal pohybovať v oblasti zdravotníctva, kde prvýkrát prišiel do kontaktu s prsníkovými implantátmi. Na Slovensku to bolo ešte tabu, počas prvého roka Siklienkovci predali len päť párov implantátov.

„Zahraniční dodávatelia nám závideli stopercentné pokrytie na slovenskom trhu, no čo bolo za tým, už nevideli,“ spomína J. Siklienka. „Po prvé, plastické operácie u nás boli tabuizovanou témou a po druhé, plastickej chirurgii sa venovali len dve štátne kliniky v Bratislave a Košiciach a dve oddelenia v nemocniciach v Banskej Bystrici a Martine.

Súkromné lekárske zariadenia prakticky neexistovali. Nejedna klientka, ktorá si chcela dať v tom čase voperovať prsníkové implantáty, sa prišla poradiť priamo k nám.“ Spoločnosť Siklienka sa stala jednotkou aj v oblasti distribúcie výplní vrások. Ako prví doviezli na Slovensko kolagénové výplňové materiály, ktoré neskôr vystriedala dodnes populárna kyselina hyalurónová.

Začínali od nuly

Firma si musela doslova zaškoliť lekárov, ktorí by sa venovali operáciám s prsníkovými implantátmi v oblasti estetickej medicíny. Prvé školenia absolvovali prednostovia kliník a primári oddelení plastickej chirurgie. Zaúčali sa v zahraničí a neskôr firma organizovala vlastné školenia na klinike plastickej chirurgie v Bratislave za účasti zahraničného lektora.

Samotný zakladateľ firmy Siklienka sa zúčastnil mnohých zahraničných kongresov, kde na odborných prednáškach nasával vedomosti, aby čo najlepšie dokázal porozumieť problematike estetickej medicíny. Taktiež bol prítomný na všetkých prvých operáciách, na ktorých slovenskí plastickí chirurgovia operovali prvé silikónové prsníkové implantáty.

Dospievajúce dcéry sa pridali

K rodinnému biznisu sa postupne pridali aj dospievajúce dcéry. Rodina má vždy svoje zastúpenie na slovenských lekárskych konferenciách a kongresoch. „Spočiatku nám popri kozmetických gigantoch patrilo vždy len malé miestečko na náš stánok. Situácia sa však zmenila, stánky obrovských firiem sa začali zmenšovať a my sme dostávali čoraz väčší priestor. Dnes už máme svoje stabilné miesto,“ hovorí Jozef Siklienka.

Firma organizuje aj vlastný kongres Siklienka Expert Day, kde vzdeláva lekárov v oblasti estetickej medicíny. Vďaka účasti svetových odborníkovna tomto kongresedržia vždy krok pred konkurenciou. „Naším cieľom nie je len predaj produktov, ale aj poskytovanie kvalitného vzdelávania a osvety vo svete estetickej medicíny. Pravidelne organizujeme odborné školenia pre lekárov na celom Slovensku, pomocou blogu a sociálnych sietí vzdelávame aj koncových zákazníkov,“ hovorí Jana Siklienková, ktorá sa v rodinnej firme venuje marketingu.

Kvalita na prvom mieste

Malá rodinná firma si získala svojich stálych odberateľov aj úctu konkurencie vo svete estetickej medicíny. „Pre nás sú dôležité najmä osobné kontakty a kvalitný zákaznícky servis,“ menuje pravdepodobné dôvody úspechu aj po takmer 30 rokoch podnikania zakladateľ firmy. Obzvlášť vyzdvihuje schopnosť a ochotu načúvať klientom a ich požiadavkám i potrebám. So zákazníkmi aktívne komunikujú, vďaka rodinnému zázemiu malej firmy sú veľmi flexibilní a schopní poskytovať nadpriemerný zákaznícky servis.

Jozef Siklienka na popredné miesto v rozhodovaní kládol vždy kvalitu. Ako v ponúkaných materiáloch, tak aj v poskytovaných službách. Svoju kvalitu deklaruje firma aj certifikátom ISO 9001:2015, ktorý má od roku 2001.

„No nielen odberatelia, ale aj koncoví spotrebitelia majú v našu firmu dôveru.“ Pripisuje to aj svojmu stabilnému tímu, do ktorého z rodiny pribudli napokon aj obe dcéry.Vo firme si vyskúšali pracovať takpovediac od podlahy. „Rozhodnutie pracovať pre firmu však bolo prirodzené a dobrovoľné,“ dopĺňa dcéra Daniela. Dnešný tím predstavuje už jedenásť kolegov, čo v začiatkoch firmy bola skôr utópia.

Prečítajte si aj: Pripojilo s ak nám 400 žien, na našom zdraví skutočne záleží

V konkurencii obstáli

Rokmi pribúdala konkurencia a rôzne praktiky v oblasti získavania klientely. „Pre nás je na prvom mieste odbornosť a kvalita. Aj preto sa pravidelne zúčastňujeme na kongresoch, konzultujeme s lekármi, chceme sa vyznať v problematike. Naším cieľom je ostať jednotkou na slovenskom trhu a ponúkať estetickým lekárom široké portfólio kvalitných produktov, vďaka ktorým dokážeme bezpečne skrášliť či omladiť svojich pacientov,“ popisuje Jana Siklienková filozofiu firmy.

A poctivý prístup sa im vypláca. V záplave konkurencie si držia popredné miesto na trhu, dokonca dostali ponuky zo zahraničia, aby distribúciu svojich produktov rozšírili aj na Česko a Rakúsko. Odmietli, rozhodli sa sústrediť predovšetkým na slovenský trh a robiť doma svoju prácu kvalitne a na špičkovej odbornej úrovni ako doteraz.

žiadne príspevky na zobrazenie