Guerilla marketing: 5 bombastických marketingových nápadov

0
Guerilla marketing: 5 bombastických marketingových nápadov
https://unsplash.com/photos/people-gathering-below-multicolored-hot-air-balloons-RXT1P2TUjwE

Poznáte guerilla marketing? To je marketing, ktorý vsádza na veľkolepé efekty. Aj keď niekedy do neho treba investovať viac financií, ľudia si ho určite zapamätajú.

Toto sú najlepšie guerilla marketingové nápady:

  • Zaveste banner na lietadlo
  • Usporiadajte súťaž v hľadaní pokladu
  • Experimentujte s pouličným marketingom
  • Zorganizujte flash mob
  • Prekonajte svetový rekord

1. Umiestnite transparent na lietadlo

Chcete urobiť rozruch v konkrétnej oblasti? Najmite si lietadlo a pripevnite naň transparent. Napíšte zábavný alebo vtipný text, ktorý upúta pozornosť. Existuje veľká šanca, že si ho ľudia odfotia a pozdieľajú na sociálnych sieťach. To vám pomôže rozšíriť váš dosah ďaleko za mesto, nad ktorým letí vaše lietadlo.

2. Usporiadajte súťaž v hľadaní pokladu

Zážitkový marketing je populárny medzi firmami, ktoré chcú naozaj vyniknúť. Namiesto toho, aby ste donekonečna rozprávali o svojich produktoch, prinúťte ľudí niečo urobiť. Tento pocit spoluúčasti môže vzbudiť nadšenie.

Hľadanie pokladu je dokonalým príkladom, ktorý môžete uskutočniť osobne alebo virtuálne. Jeden predajca áut napríklad zakopal kľúče od nového vozidla niekde v Spojenom kráľovstve. Šťastný výherca vyhral auto a zároveň sa o zážitok podelil v magazíne New York Post.
Titulok New York Post: Dokážete vyriešiť hádanku, ktorá viedla hľadača pokladov k nájdeniu zakopaných kľúčov od nového auta?”

Toto hľadanie pokladu bolo uvedené v New York Post.

3. Experimentujte s pouličným marketingom

Street marketing využíva veci, ktoré bežne vidíme v našom okolí, na propagáciu produktov alebo služieb. Je to nekonvenčná marketingová taktika, ktorá presahuje tradičné billboardy a integruje váš produkt do každodenného života niekoho iného.

Skvelým nápadom pre istú firmu, ktorá predávala klavíry, bolo použitie prechodu pre chodcov. Motív klavíra využil pre svoju kampaň aj Volkswagen – do podchodu na schody namaľoval bielo-čierne klávesy a zistil, že ľudia potom oveľa viac využívali schody ako eskalátor.

Skvelým príkladom je aj marketing na propagáciu hororu To, ktorý vôbec nebol nákladný:

Zdroj: twitter jmbeveridge

4. Zorganizujte flash mob

Flash moby nepatria len do romantických komédií. Je to skvelý marketingový nápad, ak je vaším cieľom, aby ľudia o vašej značke veľa rozprávali.

Uveďme to do praxe a povedzme, že predávate luxusné pánske obleky. Vyberte si miesto, ktoré bežne navštevuje váš cieľový trh, ako napríklad na Einsteinovej pri Digital parku. Požiadajte o pomoc profesionálnych tanečníkov, ktorí si oblečú oblečenie vašej značky. Nechajte ich zatancovať choreografiu, ktorá sa skončí tým, že zakričia URL adresu vašej webovej stránky. Ľudia budú rozprávať len o vašom flash mobe – bude o vás vedieť každá kancelária pri Digital parku.

https://unsplash.com/photos/a-large-group-of-people-dressed-in-white-and-blue-D4Os2k9uNK4

5. Prekonajte svetový rekord

V takmer každej činnosti, na ktorú si spomeniete, sú svetoví rekordéri. Ak sa vám podarí zlomiť rekord, ktorý je relevantný pre vašu značku alebo jej produkty, je to spoľahlivý spôsob, ako upútať pozornosť a pokryť médiá.

Značka Muddy Bites posunula tento nápad guerilla marketingu ešte ďalej tým, že pozvala influencera, aby vytvoril video o svojom pokuse postaviť najväčší kornút zmrzliny na svete. YouTuber Matthew Beem to zdieľal so svojimi viac ako piatimi miliónmi odberateľov. Samotné video má k dnešnému dňu viac ako tri milióny videní.

Použite tieto marketingové nápady pre malé podniky na propagáciu svojho obchodu

Čo robí marketingový nápad dobrým?

Dobrý marketingový nápad zacieľuje vašich ideálnych zákazníkov na kanály, ktoré už používajú. Ak sa zameriavate na spotrebiteľov Gen Z, Snapchat Lens, videá TikToku a videá YouTube sú skvelými marketingovými nástrojmi na dosiahnutie vášho cieľového trhu.

Ako prilákate zákazníkov?

  • Požiadajte o referencie zákazníkov.
  • Založte si blog.
  • Urobte reklamný trik.
  • Používajte hashtagy sociálnych médií.
  • Usporiadajte live vysielanie.
  • Spustite podcast.
  • Nahrajte videá na YouTube.

Zdroj: https://www.shopify.com/blog/marketing-ideas#C

žiadne príspevky na zobrazenie