Manažérka v Heinekene: Pivo je výnimočný nápoj a teší sa stále vyššej popularite aj u žien

1
Manažérka v Heinekene: Pivo je výnimočný nápoj a teší sa stále vyššej popularite aj u žien

Helena Windisch je manažérkou pre korporátne vzťahy a hovorkyňou spoločnosti HEINEKEN. Vraví, že práca pre túto spoločnosť je jedným z jej splnených snov. Okrem toho sme sa jej v rozhovore spýtali:

  • aké pivo majú ženy najradšej,
  • čo je food pairing,
  • aké je pracovať na leadership pozícii,
  • o diverzite a inkúzii v ich firme,
  • ako zabrániť vyhoreniu pracovnikov.

V minulosti ste pôsobili ako PR manažérka vo firmách ESET a SONY, čo vám tieto skúsenosti dali?

Boli to veľmi príjemné časy, na ktoré rada spomínam. Formovali ma profesionálne aj osobnostne. Stretla som množstvo ľudí, s ktorými sme našli spoločnú reč, spájali nás podobné životné hodnoty. S mnohými sa priatelím dodnes. Bola to príležitosť zažiť, vidieť, dotknúť sa rôznych kultúr, národností, názorov, presvedčení, pohľadov na svet.

Ak by som mala prínos zhmotniť do jednej vety, tak by som povedala, že mi otvorilo cestu pracovať na vlastnej osobnosti. Snažiť sa oslobodiť sa od predsudkov, nehodnotiť a prijímať všetko, čo príde s pokorou a otvorenou mysľou. A tá cesta učenia pokračuje.

Ako ste sa dostali k práci corporate relations manager pre spoločnosť HEINEKEN? Čím vás táto spoločnosť oslovila?

Musím sa priznať, že práca pre spoločnosť HEINEKEN na Slovensku je jedným z mojich splnených snov. Už roky si nosím v hlave pomyselný wishlist značiek, ktoré sa mi páčia, a pre ktoré by som rada pracovala. Je príjemné, keď sa človek môže stotožniť s poslaním a hodnotami spoločnosti. Práca ide hneď lepšie od ruky. Značka Heineken® bola jednou z nich. Reagovala som na ponuku práce a odvtedy uplynuli už takmer dva roky. Som obklopená skvelým tímom kolegýň a kolegov. Nie nadarmo sa hovorí, že pivo spája a práca šľachtí. Môžem to len potvrdiť.

Spoločnosť Heineken poznajú všetci milovníci piva. Skúste našim čitateľkám priblížiť firmu z vášho pohľadu. Aké je to pracovať pre značku, ktorá sa spája prevažne s mužským zákazníkom?

Ja by som si dovolila povedať, že nálepka, že ide prevažne „mužskú záležitosť“ sa stáva mýtusom. Pivo je populárny, výnimočný, ba až kráľovský nápoj a myslím si, že sa teší stále vyššej popularite aj u žien. Máme v portfóliu veľa značiek a každá sa hodí na inú príležitosť a krásne sa dajú kombinovať k rôznym druhom jedál. V minulosti sme zvykli organizovať špeciálny koncept tzv. food pairing, párovanie piva a jedla.

Teraz, v tejto situácii, sme sa pokúsili zorganizovať takýto typ eventu aj online. Našim hosťom sme zaslali výber rôznych druhov pív a k tomu ochutnávku kulinárskych špecialít. A hádajte, kto sa zúčastnil? Prevažne ženy! Máme z tej akcie skvelý pocit, výbornú spätnú väzbu. Verím, že sa nám podarí šíriť radosť prostredníctvom takýchto eventov, či už online alebo offline aj naďalej.

Aké pivá majú ženy najradšej?

V našej ponuke nájdeme pivá, ktorým dominujeme práve my, ženy. Ide o obľúbené radlery rôznych ovocných chutí a kombinácii. A mám aj jeden skvelý tip pre všetky dámy, ktoré obľubujú osviežujúcu chuť višní. Ide o belgické pivo vyrábané spontánnym kvasením – Mort Subite (pozn. redakcie: náhla smrť). Má príznačný názov, ochutnajte, nebudete ľutovať (úsmev).

O téme diverzita a inklúzia sa hovorí stále viac. Ako je to u vás vo firme?

Sme pôvodom rodinná firma z holandského Amsterdamu, ktorý je domovom inklúzie a diverzity. V HEINEKENe venujeme tejto téme celosvetovo špeciálnu pozornosť v sprievode motta „Diverse Views make Great Brews!“. Dnes je inklúzia a diverzita dokonca jednou z TOP 3 priorít našej spoločnosti a k jej akcelerácii prispela aj pandémia. I&D pritom nie je len o pomere mužov a žien, ktorá je v pivovarníckej spoločnosti prirodzene témou. Ide o otváranie rôznych tém, vedenie dialógu, empatiu, rešpekt

Sme súčasťou Charty diverzity, ktorú sme podpísali ešte v roku 2017, venujeme sa témam LGBTI komunity. A v neposlednom rade sa venujeme vzdelávaniu kolegýň a kolegov v týchto oblastiach.

Máte rada pivo?

Po tréningu si rada vychutnám naše 0,0% Extra Horké. Ak sa náhodou ocitnem na párty, ak sa taká príležitosť ešte niekedy naskytne, vyberiem si Desperados. Počas letných dní sa doma na terase osviežim vychladenou ´73 a s kolegyňami si rada zbehnem na lahodnú Lagunitas IPA. Pre špeciálne príležitosti mám vyššie spomínaný Mort Subite.

Ktorý je váš obľúbený produkt?

Aktuálne holdujem nealko pivu Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké. Za mňa je to naozaj topka v tejto kategórii.

Ako vyzerá váš bežný pracovný deň?

V čase pretrvávajúcej pandémie pracujem prevažne z domu, raz za týždeň vybehnem do kancelárie. Niektorú administratívu je stále potrebné vybaviť priamo na mieste. Je však pravda, že mi chýbajú kolegyne a kolegovia a ten denný pracovný ruch v kanceláriách. Pracovný život sa preniesol do onlinového sveta. Všetky stretnutia prebiehajú virtuálne, ráno začíname pravidelnými poradami, kde si prejdeme priority dňa alebo týždňa, doobedia sa snažím venovať strategickým veciam, kde potrebujem premýšľať.

A poobede s klesajúcim mentálnym výkonom, postupne prechádzam do rutinnej operatívy. Niektoré dni sú príjemné a všetko ide ako po masle, iné dni sa cítim akoby mi zadrhávala reťaz. V tých chvíľach sa snažím aspoň na pár minút zmeniť prostredie alebo zameranie mysle, či už krátkou prechádzkou alebo meditáciou.

Máte aj nejaké špeciálne aktivity, ktoré vnášate do pracovného prostredia?

V rámci online priestoru sa pokúšame vnášať do prostredia našej firmy aktuálne a nepracovné témy. Pravidelne organizujeme interné online diskusie tzv. „Pivné rozhovory“, kde si pozývame hostí z nášho interného, ale aj externého prostredia. Tematicky sa zameriavame na aktuálne témy, mentálna hygiena, online cvičenie, zdravá strava, rýchle recepty, tipy na výlety do prírody, bezpečnosť v online priestore, ako rozoznať hoaxy, ako sa postupne dopracovať k nulovému odpadu a podobne. Našim zámerom je ponúknuť možnosť na chvíľu zmeniť pracovné sústredenie, vypnúť myseľ a zároveň si odniesť dobrý pocit a tipy, ktoré mi môžu pomôcť pri práci alebo v osobnom živote.

Čo pokladáte na vašej práci za najťažšie a z čoho máte najväčšiu radosť?

V súčasnej digitálnej dobe, keď väčšinu pracovného dňa som v online priestore, je najnáročnejšie udržať si potrebnú pozornosť a sústrediť sa na všetky podstatné detaily. Najväčšiu radosť mám aktuálne z postupného uvoľňovania opatrení. Verím, že sezóna jar, leto nám prinesie príjemné počasie, vylepšenie pandemickej situácie, viac zdravia s postupnou vakcináciou. Viac vzájomnej dôvery a viac radosti do našich bežných životov. Rada by som si, bez strachu a istou dávkou vnútorného uvoľnenia, vychutnala pohár čapovaného Zlatého Bažanta s partiou z roboty a s priateľmi na slnkom zaliatej terase.

Pôsobíte na vysokej pozícii. Čo pre vás znamená pojem leadership?

Leadership pre mňa znamená byť človekom na pravom mieste. Uvedomenie si vlastnej zodpovednosti za to, čo robím, aj za to, čo nerobím, za to, čo hovorím, za to, čo nehovorím, vo vzťahu k sebe, k ľudom okolo mňa, k spoločnosti ako takej. Znamená to byť partnerom, ktorý vie počúvať, je si vedomý váhy svojich slov a prejaviť ľudskosť.

Vaším mottom je “Nenechajte vyhorieť vašich kľúčových ľudí”. Dali by ste nám nejaké tipy, ako zabrániť vyhoreniu?

Ach, áno, máte pravdu. Je to ťažká otázka. Veľmi komplexná. Zároveň otázka, ktorá je vždy a stále aktuálna. Príznačná najmä pre obdobia transformácie, ktorou ako spoločnosť ako taká, podľa mňa, prechádzame aj v súčasnosti. Rada by som zdôraznila, že budem odpovedať len z môjho osobného pohľadu a skúseností, ktoré fungovali a niekedy, samozrejme, aj nefungovali, v mojom svete, v mojej bubline. Z pohľadu jednotlivca je to práca so samým sebou.

Byť si vedomý vlastných možností, schopností, kapacít, limitov, ale aj priorít. Naučiť sa povedať nie, stanoviť si hranice. Kam smeruje moja pozornosť, tam ide aj moja energia. Na čo chcem, potrebujem vynaložiť svoju energiu? Koľko tej energie mám? Keď ju na jednej strane míňam, ako ju na druhej strane dobíjam? Je to ako s jedlom, príjem aj výdaj by mali byť vyvážené, inak nastane vychýlenie z rovnováhy.

Ak sa na to pozriem z pohľadu človeka, ktorý je zodpovedný za tím ľudí, princíp je ten istý, len rozširujem pohľad za hranice vlastného bytia. Pracovná pozícia existuje bez ohľadu na zamestnanca. Jej hodnota však narastie jedine vtedy, keď ju vlastní jeden konkrétny zamestnanec a naplní ju svojou samostatnou prácou. Za prácou vnímam človeka, ktorý cíti, žije, potrebuje… Nevidieť len výsledky práce, ale spýtať sa, kto je za tými výsledkami.

Máte ešte nejaký sen, ktorý by ste chceli v rámci svojej kariéry dosiahnuť?

Hmm ďalšia ťažká otázka (úsmev). Niekedy mám pocit, že som dieťa snov a vízií, ale pravdupovediac, nemám konkrétne sny, ktoré by sa týkali úplne práce, kariéry. Zo srdca si želám mať prácu, ktorá ma bude baviť a napĺňať. Rada by som bola človekom, ktorý bude nekompromisný k problémom, bude vedieť a chcieť ich riešiť a zároveň bude vždy vľúdny k ľudom.

Konkrétnejšie túžby alebo sny sa viažu skôr ku mne samotnej, čo všetko by som sa rada ešte naučila, ktoré knižky by som si rada prečítala, ktoré krajiny by som rada navštívila, aké výzvy by som rada prekonala a akoby som chcela prežiť život, ako jeden celok, s prácou aj s osobnými predstavami.

Aké by boli vaše tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať za svojím snom?

Dovolím si požičať jeden rozhovor z knižky Alica v krajine zázrakov:
„Povieš mi, prosím Ťa, ako sa odtiaľto dostanem?” „Záleží na tom, kam sa chceš dostať,” povedala mačka. To mi je jedno, kam…,” povedala Alica. „Potom je ale jedno, kade pôjdeš,” povedala mačka.

Mám veľmi rada túto časť, ako aj celý príbeh. Hovorí o tom, že sa nám ľahšie žije ak vieme, čo chceme, kam chceme ísť. Pri ujasnení toho, čo chceme nám môže napomôcť poznanie samej seba, vedieť, čo mám rada, čo mi robí radosť, čo ma baví, podľa akých hodnôt chcem prežiť svoj život. Ak si ujasním tento základ, môžem na tom stavať ďalej, budovať dôveru sama v seba a vydať sa na cestu. A neexistuje niečo ako neúspech. To len výsledok je iný ako naše pôvodné očakávania. A to môže byť príležitosť, ako to nabudúce urobiť inak.

žiadne príspevky na zobrazenie

1 komentár