LOADING

Type to search

INŠPIRÁCIE INTERIÉR ODPORÚČANÉ PODNIKANIE ŽURNÁL

Iba 3% firiem vlastnených ženami v USA prevyšuje 1 milión dolárov

Martina Novotná

Máte doma dostatok zelene? Eliza Blank z New Yorku mala potrebu podporiť vnútorné studené priestory na Manhattane o živú flóru a tak vznikla v roku 2012 jej úspešná spoločnosť The Sill.

Eliza začala predávať rad rastlín v kvetináči – od sukulentov s nízkou údržbou až po svetlo milujúce trojfarebné rastliny ustríc.

V minulom roku jej firma zaznamenala viac ako 2 milióny dolárov z predaja. Jedná sa o zriedkavý výkon pre podnikatteľky: podľa Národnej rady pre podnikanie žien iba 3% firiem vlastnených ženami v USA prevyšuje 1 milión dolárov.

Tento mesiac otvoril The Sill svoj druhý obchod s tehlami a maltami a zdvojnásobil tak aj návštevnosť svojich webových stránok. Zamestnanci sú tiež zaneprázdnení. Pomáhajú firemným klientom, vykonávajú zásielky po celej krajine a organizujú týždenné workshopy.

Začiatky neboli jednoduché. V prvom roku firma ledva prežila. Po spustení firmy sa jej spoluzakladateľ stiahol a o značku sa starala sama. “Firma vyzerala asi tak, že som mala stôl, na ňom počítač a ťukala som do e-shopu, pridávala produkty, zalievala som rastlinky a robila som všetko sama. Prvý rok bol pravdepodobne aj vysvetlením pre mojich priateľov a rodinu, že nie som blázon. “

Cieľom firmy je vzdelávať ľudí, ktorí sú zúfalí a nevedia, ako sa starať o živý produkt. Pomáha im tak, že píše blogy, spolupracuje so zákaznikmi a individuálne rieši ich problémy so starostlivosťou o rastliny. Rovnako poskytuje prísľub, že nahradí sukulenty a tiež niektoré izbové rastliny, ktoré prvý rok bezdôvodne zahynú.


Eliza prezrádza aj tri šikovné obchodné stratégie, vďaka ktorým jej firma rastie:

  1. Použitie jedinej predajnej platformy online a offline: “Spoľahlivosť na Shopify na napájanie nášho webu a kamenného predajného miesta vytvára pre našich zákazníkov bezproblémový zážitok. Zákazníci sa môžu prihlásiť do svojho účtu a zobraziť históriu objednávok pre rastliny, ktoré si zakúpili, a to buď online alebo v našom obchode. Pomáha to udržiavať prehľad a jasnosť.”
  2. Vlastná logistika: Firma prevádzkuje vlastné sklady a prepravu. Umožňuje jej to vo veľkej miere zodpovedať za kvalitu a rovnako vie flexibilne prispôsobovať dodacie lehoty a podmienky.
  3. Poskytovanie vzdelávania ako služby: “Taktiež sme investovali veľa času a energie do nášho obsahu, ktorý obklopuje náš produkt. Nie každý, kto prichádza na stránku, je tu kvôli nákupu. Často je to preto, že má otázku týkajúcu sa existujúcej rastliny. Veríme, že je nevyhnutné pomáhať ľuďom prostredníctvom užitočného obsahu. Dúfame, že v momente, keď príde čas na nákup, my budeme tí, ktorí majú u zákaznika najvyššiu dôveru.”

Tags:
Martina Novotná
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1
Previous Article

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X