Je Facebook mŕtvy? Vyskúšajte túto stratégiu v roku 2024

0
Je Facebook mŕtvy? Vyskúšajte túto stratégiu v roku 2024
freepik.com

Naučte sa, ako vybudovať svoju značku a osloviť zákazníkov pomocou marketingu na Facebooku.

Facebook má takmer 3 miliardy aktívnych používateľov mesačne, pričom na platformu sa každý deň prihlásia priemerne 2 miliardy používateľov. Firmy všetkých veľkostí na celom svete využívajú platformu Facebooku na predaj svojich produktov alebo služieb potenciálnym zákazníkom.

So správnou stratégiou sa vaša stránka na Facebooku môže stať silným nástrojom na propagáciu produktov a prienik na nové trhy. V tomto článku ponúkneme prehľad o tom, čo je marketing na Facebooku a ako funguje, preskúmame stratégie sociálnych médií pre vašu značku a poskytneme úvod do reklamy na Facebooku.

Ako sa Facebook používa v marketingu?

Prostredníctvom marketingu na Facebooku môžete použiť túto populárnu platformu sociálnych médií na propagáciu svojho podnikania a rozvoja svojej značky. Vaša marketingová stratégia môže zahŕňať organický (neplatený) obsahový marketing, ako aj tradičnejšie platené reklamné kampane.

Firmy, ktoré používajú Facebook a iné sociálne siete na marketing, si často najímajú manažérov sociálnych médií alebo marketérov sociálnych médií, aby vyvinuli a implementovali efektívnu stratégiu jedinečnú pre ich značku, publikum a obchodné ciele.

Oplatí sa Facebook marketing?

V roku 2022 dosiahli príjmy Facebooku z reklamy viac ako 113 miliárd dolárov, čo dokazuje pokračujúcu dôležitosť a ziskovosť Facebooku pre firemných používateľov na celom svete. Platforma môže poskytovať vysokoúčinnú reklamu za nižšie náklady ako iné typy tradičného marketingu a reklamy vďaka cieleným schopnostiam osloviť správneho potenciálneho zákazníka.

freepik.com

Typy príspevkov na Facebooku

Rôzne typy príspevkov, ktoré môžete použiť na zdieľanie posolstva vašej značky so svetom, pričom každý slúži svojmu účelu pri marketingu konkrétneho produktu alebo služby.

Tu je niekoľko typov príspevkov, ktoré môžete začleniť do svojej marketingovej a obsahovej stratégie na Facebooku:

Textový príspevok: Najjednoduchší z typov príspevkov. Výlučne textový obsah je v marketingu na Facebooku zriedkavý. Je to preto, že príspevky s fotografiami, videami, grafikou alebo odkazmi upútajú pozornosť používateľov viac. Textové príspevky sa zvyčajne používajú na osobných účtoch na získavanie informácií, žiadanie o odporúčania alebo zdieľanie veľkých oznámení.

Fotopríspevok: Fotografie môžu vyvolať silné emócie. Použitím jednej (alebo niekoľkých) kvalitných fotografií v príspevku na Facebooku môžete predviesť kolekciu letných šiat, upozorniť na najlepšie predjedlo alebo kokteil v reštaurácii alebo propagovať destináciu na tropickej pláži.

Videopríspevok: Videá v príspevkoch na Facebooku môžu pomôcť firme rozprávať príbeh o značke alebo poskytovať aktuálne aktualizácie. Podľa analýzy od ChatterBlast sa 53,5 percent dokončených videí prehrá bez zvuku (čo znamená, že titulky sú dôležité!).

Príspevok s prelinkom: Príspevky môžu obsahovať odkaz na váš web, blog alebo článok. Prepojený obsah môže zahŕňať výzvu na akciu (CTA), ktorá môže priamo viesť k predaju, povedomiu o značke alebo propagácii.

Príbeh na Facebooku: Príbehy na Facebooku sú fotografie alebo krátky videoobsah, ktorý sa zobrazuje v hornej časti spravodajského kanála a zostáva tam uverejnený 24 hodín. Väčšinou ide o príležitostné aktualizácie, niekedy z Instagramu.

Pre všetky typy príspevkov by ste mali vždy, keď je to možné, používať vysokokvalitné fotografie a videá, využiť prázdniny a sviatky a vytvoriť obsah, ktorý odrážajú značku. Príprava mediálnych aktív, ako sú fotografie, videá a grafika, si vyžaduje čas, preto je rozumné naplánovať si ich dopredu. Firmy zvyčajne používajú kalendár obsahu sociálnych médií na realizáciu plánov včas a organizovane.

freepik.com

Každý typ príspevku máte možnosť bezplatne zverejniť na svojej firemnej facebookovej stránke. Bezplatným uverejnením sa vytvorí verejný príspevok, ktorý sa zobrazí používateľom, ktorí si prezerajú vašu stránku na Facebooku, a môže sa zobraziť v informačných kanáloch ľudí, ktorí už vašu stránku lajkujú alebo ju sledujú. Môžete tiež zaplatiť za vylepšenie svojich príspevkov pomocou Správcu reklám, teda Ads manager.

Ako začať s marketingom na Facebooku

Ak chcete vybudovať svoju značku na Facebooku, budete musieť naplánovať marketingovú stratégiu, ktorá bude poskytovať vysokokvalitný obsah propagujúci vašu značku.

Najprv budete potrebovať obchodnú stránku na Facebooku, ktorú je možné jednoducho vytvoriť pomocou osobného účtu. Facebook má komplexných sprievodcov krok za krokom, ak potrebujete pomoc s vytvorením alebo nastavením svojej stránky.

Získavanie lajkov na Facebooku

Keď budete mať svoju stránku na Facebooku, mali by ste začať získavať lajky. Keď sa ľuďom páči vaša stránka, v podstate sa pripájajú k vašej sieti a vaše príspevky sa im začnú zobrazovať v ich spravodajských kanáloch. Čím viac lajkov budete mať, tým bude vaša firma na Facebooku viditeľnejšia.

Keď začnete budovať svoju prítomnosť na Facebooku, je dôležité vedieť, kto je vaše cieľové publikum. Vedieť, na koho sa zameriavate, vám umožní vytvoriť správny obsah pre vašich želaných zákazníkov.

Keď už viete, kto je vaše publikum, môžete ho zámerne vyhľadávať na Facebooku, a to buď organicky, pozývaním členov vašej osobnej siete, aby lajkli napríklad vašu obchodnú stránku, alebo prostredníctvom platených reklám nastavených s parametrami, ktoré zodpovedajú vášmu cieľovému publiku. Keď si vytvoríte svoje publikum, môžete sa dozvedieť viac o tom, koho používajú, pomocou nástroja Facebook Insights.

Ako vytvoriť marketingovú stratégiu na Facebooku

Vytvorenie marketingovej stratégie na Facebooku je podobné ako vytvorenie všeobecnej obsahovej stratégie, len v tomto prípade sa zameriate na vytváranie pútavého obsahu špeciálne pre používateľov Facebooku.

Kroky na vytvorenie marketingovej stratégie na Facebooku sú:

  • Definujte svoje ciele.
  • Preskúmajte svoje cieľové publikum.
  • Vykonajte audit obsahu, ak je to relevantné.
  • Vyberte typy príspevkov.
  • Vytvorte si plán obsahu.
  • Vytvorte proces tvorby obsahu.
  • Merajte úspešnosť svojho obsahu.

Budujte svoju značku pomocou reklám na Facebooku

Odkedy Facebook v roku 2007 spustil platenú reklamu, hrá kľúčovú úlohu v tom, ako firmy využívajú sociálne médiá ako marketingový nástroj. S prílevom obsahu v informačných kanáloch Facebooku sa organické príspevky môžu stratiť v algoritme. Platené reklamy pomáhajú firmám zacieliť na konkrétne demografické skupiny, aby šírili svoje posolstvo.

Po vytvorení organickej prítomnosti značky na sociálnych médiách sa môžete zamerať na dva typy platenej reklamy dostupné na Facebooku. Prvým typom je vylepšený (boostovaný) príspevok. To zvyšuje vašu viditeľnosť zvýšením určitých príspevkov, takže môžete vyťažiť maximum zo svojho organického obsahu. Druhým je vytváranie platených reklamných kampaní pomocou Facebook Ads Manager.

Boostovanie príspevkov

Boostovaný príspevok je organický obsah na časovej osi vašej biznis stránky, ktorý platíte, aby ste zvýšili pravdepodobnosť, že ho uvidí vaše cieľové publikum. Ide o jednoduchý spôsob inzerovania na Facebooku, pretože zvyšuje pravidelný príspevok, ktorý by inak nezískal takú viditeľnosť. Pomáha priviesť potenciálnych zákazníkov na vašu stránku.

Keď sa príspevok boostne, zobrazí sa vo feede vášho želaného publika na Facebooku ako reklama. Máte tiež možnosť vybrať Instagram ako umiestnenie reklamy pre vylepšený príspevok. Pri propagácii príspevku sa môžete rozhodnúť:

Vaše publikum: cieľové publikum na základe demografických údajov a polohy

Váš rozpočet: koľko chcete minúť počas trvania kampane

Trvanie kampane: keď kliknete na „posilniť“ a reklama je schválená, vaša cieľová skupina uvidí vašu reklamu na svojom informačnom kanáli počas určeného času

Vytváranie reklám na Facebooku

Na rozdiel od vylepšených príspevkov sa reklamy na Facebooku vytvárajú v Správcovi reklám. Pomocou tohto nástroja môžete vytvárať, spravovať a sledovať reklamné kampane na Facebooku, Instagrame, Messengeri alebo v Audience Network. Správca reklám má veľa možností na prispôsobenie vašich reklám, čo z neho robí vynikajúcu možnosť na vykonávanie A/B testovania na dosiahnutie vašich marketingových cieľov.

Existujú štyri typy reklám na Facebooku, z ktorých si môžete vybrať:

Obrázkové reklamy: Tieto reklamy sú statické obrázky vo formáte JPG alebo PNG. Máte povolených 40 znakov pre nadpis a až 125 znakov pre hlavnú správu, takže by ste mali využiť tento vzácny reklamný priestor na výzvy na akciu (CTA).

Videoreklamy: Pomocou videoreklám môžete pôsobivým a pútavým spôsobom rozprávať príbehy, napríklad o tom, ako bol vyrobený produkt alebo referenciu od zákazníkov.

Kolotočové reklamy – carousel: Carousel umožňuje divákom preklikať sa cez niekoľko obrázkov, zvyčajne najlepšie pre značky elektronického obchodu propagujúce niekoľko doplnkových produktov alebo jeden produkt z rôznych uhlov pohľadu.

Zbierkové reklamy – collection: Podobne ako statické obrázkové reklamy, aj obrázkové zbierky môžu zobrazovať niekoľko obrázkov so 125-znakovým textom.

Reklama na Google – Google Ads – ako na to?

Ako používať Správcu reklám Ads manager

Výhodou Facebook Ads Manager je, že má užívateľsky prívetivý dizajn, ktorý vás na každom kroku vyzve k možnostiam. Prvá vec, ktorú urobíte, je vybrať si cieľ reklamy z troch kategórií:

Povedomie: Povedomie o značke, dosah

Zváženie: návštevnosť, interakcia, inštalácie aplikácie, zhliadnutia videa, generovanie potenciálnych zákazníkov, správy

Konverzia: Konverzie, katalógové predaje, návštevnosť predajne

Po výbere cieľa reklamy použijete Správcu reklám na pomenovanie kampane, nastavenie rozpočtu a harmonogramu, určenie cieľového publika, výber umiestnenia reklamy a nakoniec zverejnenie príspevku.

Pre umiestnenie reklamy si môžete vybrať z Messenger, Facebook, Audience alebo Instagram. Pomocou Správcu reklám môžete ďalej prispôsobovať výberom možností, ako sú Facebook News Feed, Facebook Marketplace alebo Instagram Explore.

Po zverejnení reklamy na Facebooku ju môžete sledovať a monitorovať a optimalizovať tak svoj reklamný rozpočet. Niektoré firmy uskutočňujú A/B experimenty s malými sumami peňazí pred spustením väčšej reklamnej kampane.

Ako sledovať a monitorovať svoju analýzu Facebooku

Pri hodnotení úspešnosti svojej reklamy na Facebooku budete chcieť zobraziť a analyzovať údaje, ako sú zobrazenia a frekvencia reklamy, miery prekliknutia, miery konverzie a cena za konverziu.

Na sledovanie a sledovanie svojich reklám môžete použiť tri nasledujúce nástroje Facebooku:

Správca reklám – Ads manager: Vytvorte prehľad, ktorý zobrazuje štatistiky o výkonnosti vašich reklám, ako sú napríklad zobrazenia posuvných reklám a konverzie na webových stránkach.

Správca udalostí – Events manager: Analyzujte údaje o akciách návštevníkov („udalosti“) na vašom webe, ako je napríklad pridávanie položiek do košíka alebo dokončenie nákupu.

Facebook Business Suite: Zobrazte si údaje o svojom účte na Facebooku a Instagrame, ako sú demografické údaje, zapojenie obsahu a výkonnosť platených reklám.

Tieto tri nástroje Facebooku sú dostatočne veľké na to, aby zhromaždili všetky údaje, ktoré potrebujete na meranie výkonnosti svojej reklamy na Facebooku. Možno však môžete na sledovanie analýzy využiť ďalšie nástroje, organizovanie content kalendára a správu plánu uverejňovania.

Tu je niekoľko užitočných nástrojov pre marketing na Facebooku:

Google Analytics: Alternatívny nástroj na meranie konverzií reklamy a výkonnosti.

Qwaya: Pre firmy, ktoré sa zameriavajú na Facebook a Instagram, je Qwaya nástroj, ktorý môžete použiť na pomoc pri testovaní A/B a plánovaní reklám.

Hootsuite: Tento nástroj je komplexný na správu vášho marketingu na všetkých platformách sociálnych médií vrátane plánovania príspevkov, algoritmov zacielenia a ponúkania cien a ďalších.

Trello: Nástroj na riadenie projektov, ktorý môžu tímy použiť na riadenie marketingového procesu na Facebooku.

Disk Google: Na vytváranie a správu kalendára obsahu, prideľovanie rolí a ukladanie aktív, ako sú fotografie a videá, môžete použiť množstvo nástrojov od Googlu.

Zdroj: https://www.coursera.org/articles/facebook-marketing

žiadne príspevky na zobrazenie