Katarína Sásiková zanechala bankárske prostredie a dnes obúva aj slovenskú prezidentku

0
Katarína Sásiková zanechala bankárske prostredie a dnes obúva aj slovenskú prezidentku

Posledný rok kraľuje dámskym lodičkám Katarína Sásiková. Jej lodičky sú vyrobené z kvalitnej teľacej kože, majú pohodlnú vnútornú stielku, a nenosí ich len tak hocikto! V rozhovore nám prezradila:

  • ako vznikla značka Catherine Mulier,
  • ako je možné, že sú pohodlné aj pri výške podpätku vyše 8,5 cm,
  • z čoho sa vyrábajú
  • prečo predáva len jeden kus v páre,
  • ako sa dostala k lukratívnej zakázke obúvať pani prezidentku
  • čo je jej najväčší sen.

Pätnásť rokov ste pôsobili v bankovníctve, prečo ste sa rozhodli založiť si značku luxusnej obuvi?

Môžem už teraz s istotou povedať po roku pôsobenia vo vlastnom podnikaní, že to bol pre mňa dobrý krok. Bankárske a korporátne prostredie ma veľmi bavilo a naplnila som si tým svoj veľký sen. Zároveň pri denno dennom nosení formálneho oblečenia som začala vnímať potrebu nedostatku nadčasovej a pohodlnej obuvi. V klasických motivačných príručkách píšu, že je skvelé, ak sa práca vykonáva v tej oblasti, ktorá vás baví. Pre mňa bol výsledok jasný, keď som sa pozrela do svojho šatníka. Mojou vášňou sú lodičky.

„Akonáhle si lodičky obujem, mám pocit, že dokážem všetko.“

Vaša rodina má obuvnícku tradíciu. Pomáhal vám v začiatkoch aj niekto z rodiny?

Áno, moja rodina z otcovej strany kedysi pracovala v závodoch v Bardejove a šili obuv ešte pre amerických vojakov. V rámci uvažovania o svojej značke som aspoň mala príležitosť ich opäť navštíviť a nasať atmosféru závodu a ich pohľad na ručnú výrobu. Bolo to na jednej strane milé stretnutie s háčkovaným obrusom a chutnými obloženými chlebíčkami so strúhaným syrom. Naopak mi ale bolo veľmi ľúto toho opusteného areálu fabriky, ktorá je teraz nevyužitá. Žiaľ, pri mojich prieskumoch nebolo možné tento môj vysnívaný typ obuvi vyrábať tam ani v iných lokálnych závodoch.

„Riadim sa stále heslom, že v jednoduchosti je krása.“

Čo pokladáte na vašej práci za najťažšie a z čoho máte najväčšiu radosť?

Náročné je pre mňa celá tá administratívna agenda okolo účtovníctva a skladového systému, ale to je niečo, čo mám už vo výhľade vylepšiť a zautomatizovať. Nesmierne ma, samozrejme, teší každá jedna spätná väzba od zákazníčok. Teší ma to hlavne u tých skeptickejších, ktoré si ich obujú a s prekvapením zistia, že sú ako papučky a nevadí im ani tá výška podpätku 8,5 centimetra.

Značka nesie názov Catherine Mulier, prečo práve toto meno?

Toto bola pre mňa úloha na niekoľko mesiacov. Zvyknem sa rozhodovať rýchlo, ale už zo skúsenosti a z poznania samej seba viem, že niektoré rozhodnutia musia jednoducho dozrieť. Spolupracovala som aj s odborníčkami na naming, ale žiadne z ich návrhov mi tak úplne nesadlo.

Chcela som, aby názov vystihoval ideu značky a zároveň sa dalo skloňovať aj v slovenčine, aby sa uchytil. Väčšina dizajnérskych značiek nesie meno po ich zakladateľovi, čiže preto Catherine. Moje „priezvisko“ mulier je zase inšpirované latinčinou a v preklade znamená žena, ženstvo. Akonáhle som toto slovo objavila, poskočilo mi srdiečko od radosti.

Aké sú podľa vás tie dokonalé lodičky?

Jednoznačne také, aké aj mulierky sú. Klasický dizajn, nadčasové farby, ktoré ladia s vašou pleťou a pohodlné. To zabezpečuje aj zapracovaná ortopedická vložka.

„Niektoré rozhodnutia musia dozrieť.“

Ako sa cítite vy, keď si obujete lodičky?

Ja nosím podpätky už vyše 20 rokov, takže u mňa to bolo jednoznačné. Tento pocit som chcela zdieľať aj s mojimi klientkami. Akonáhle si lodičky obujem, mám pocit, že dokážem všetko. Moja chôdza sa vzpriami, cítim sa sebaisto a viem, že ustojím každé svoje rozhodnutie.

Z akej kože sa vyrabájú vaše lodičky?

Lodičky sa vyrábajú v Španielsku z hladkej teľacej kože. Vnútorná stielka je ale kvôli zabezpečeniu protišmykovosti a príjemnejšiemu noseniu aj na boso práve z brúsenej kože.

Vaše lodičky sú v ponuke v neutrálnych farbách, od bielej, cez hnedú až po čiernu. Neuvažovali ste o rozšírení sortimentu na farebné?

Vzhľadom na udržateľnosť v módnom svete som sa rozhodla vyrábať iba tieto základné farby. Biela a čierna sú klasiky a štyri odtiene telovej majú zabezpečiť správny výber ku vašej pleti. Ak lodičky krásne predĺžia a splynú s nohami, môže vyniknúť žena samotná a nie len jej outfit. Zatiaľ žiadny pán proti tomuto plánu neprotestoval (úsmev).

Zaujímavé je, že lodičky predávate po jednom kuse z páru. Prečo?

Áno, predávam ich po jednom kuse najmä kvôli zabezpečeniu pohodlia pri ich nosení. Niektoré chodidlá ako aj iné časti na našich telách nemajú balans a tak aj dvoj-troj milimetrové rozdiely v ich dĺžke môžu byť pre nositeľku nepríjemné. Takto si môže vybrať každú inú veľkosť. Samozrejme nebránim sa a veľmi to vítam, ak si kreatívne zákazníčky nakombinujú aj rôzne farby. Poslednou podporou tohto systému predaja bol ten, že pri zničení jednej z nich, si môžete dokúpiť len tú jednu.

Vaše lodičky nosí aj pani prezidentka. Ako ste sa k tejto lukratívnej zákazke dostali a čo to pre vás znamená?

Toto bol samozrejme moment, o ktorom sa mi ani nesnívalo pri tvorbe značky. Zároveň sa to ale vôbec nevymykalo mojej základnej myšlienke. Mulierky sú vyrobené pre krásne a odvážne ženy. Zo začiatku som spolupracovala na tvorbe mojej značky s Borisom Hanečkom, ktorý pani prezidentke šije pracovné oblečenie.

A pri jednej príležitosti jej ich pomocou stylistky ponúkol a odvtedy ich nosí takmer denne. Je mi nesmiernou cťou a ja sa z toho veľmi teším, že pani prezidentka aj takýmto spôsobom podporuje lokálne značky. Pôsobí charizmaticky a vhodne ku svojej pozícii či už je v lodičkách v paláci alebo v teniskách na festivale.

Máte ešte nejaký sen, ktorý by ste chceli v rámci vašej kariéry dosiahnuť?

Chcela by som presunúť výrobu na Slovensko a potom rozšíriť sortiment aj o krátke čižmy. Od začiatku pôsobenia v mojom portfóliu pribudli aj malé listové kabelky a pred letom to budú aj kožené púzdrové sukne. Riadim sa stále heslom, že v jednoduchosti je krása.

Aké by boli vaše tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať za svojím snom?

V prvom rade sa netreba báť snívať, venovať sa tomu, čo ich baví a v čom sú dobré a poctivo a neustále pracovať na sebe a svojej značke.

Pripravila: Alexandra Vrábelová

žiadne príspevky na zobrazenie